Inventarisatie oefencentra

Auteur Topic: Inventarisatie oefencentra  (gelezen 2497 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

  • Gast
Gepost op: 16 februari 2005, 13:47:48
Beste collega's,

Wij zijn samen met de 30 gemeenten in onze regio (Noord-Holland Noord) bezig om een overzicht van de oefencentra in Nederland en omstreken te maken.

Het is de bedoeling dat per oefencentrum de (on)mogelijkheden worden aangegeven en standaard informatie wordt verzameld.

Om niet, zoals we vaak gewend zijn, dubbel werk te doen, vraag ik korpsen/regio's die een inventarisatie beschikbaar hebben om te reageren.

Na het samenvoegen en aanvullen van de informatie, krijgen de korpsen/regio's die 'geholpen' hebben, uiteraard het eindresultaat ook weer van ons ter beschikking! Zo kunnen we elkaar misschien helpen.

Reacties graag naar : rdcaluwe@rbnhn.nl
Alvast bedankt voor de moeite!

met vriendelijke groet,
René de Caluwé
Teamleider opleiden en oefenen
Regionale brandweer Noord-Holland Noord




Firemaus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • BrandMeester
Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2005, 17:22:27
Hoi Rene,

kijk eens op brandweer.pagina.nl daar staan ook een aantal reacties op de vraag die je daar gesteld hebt.

Groet,
Maurice
When the sent us to hell........ we'll put it out!   http://www.brandweerpurmerend.com http://www.brandweerzaanstad.nl


Rene112

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2005, 22:32:04
Hoi Rene,

kijk eens op brandweer.pagina.nl daar staan ook een aantal reacties op de vraag die je daar gesteld hebt.

Groet,
Maurice

Bedankt voor de tip!   ;D ;)
Maar je begrijpt vast wel dat ik dat zelf ook wel verzonnen had.... kijken naar de reacties op mijn eigen vraag  ;D ;)

groeten,
René de Caluwé


email

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2005, 11:05:09
Hoi Rene
 
In boxmeer is een oefencentrum. www.botcboxmeer.nl. Ze hebben een groot stookgebouw; 3 bouwlagen, diverse indelingen binnen, en diverse scenario's. Daarlangs staan 3 woningen; 2 geschakelde, en 2 onder een kap. Alle oefeningen zijn houtgestookt, dus ontzettend realistisch. In het grote gebouw is ook een houtgestookte flashovercontainer.
Daarlangs is er een hv plaat met o.a 2 ketelwagons, die op diverse plaatsen kunnen lekken. Een autodemontagebedrijf is onderdeel van het oefencentrum, dus op een wrakje meer of minder word niet gekeken. Ik weet dat het redelijk ver voor jullie is, maar mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel. Als je eens in de buurt bent is een bezoekje ook altijd mogelijk

Groetjes

Email


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2005, 20:12:34
email,

niet negatief bedoeld maar inderdaad word er alles met hout gestookt maar wel minimaal en om dan te zeggen dat het realistisch is nee helaas ik heb er andere ervaringen mee.
Opzet is wel heel erg mooi en ruim maar in mijn ogen is het grote gebouw meer bedoeld voor opleidingen brandwacht met ademlucht (of manschap tegenwoordig) en de huisje voor de opleiding obm en hoger.


email

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 24 februari 2005, 20:57:09
Heb je er ooit geoefend dan??


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2005, 18:41:28
Als ik er niet geoefend zou hebben zou ik dit ook niet kunnen weten ;)