Gedragingen en reden tot intrekking aanstellingspas

Auteur Topic: Gedragingen en reden tot intrekking aanstellingspas  (gelezen 6702 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #10 Gepost op: 2 juni 2012, 20:15:36
Dienders die geen onwaarheden mogen vertellen? Woehahahaha  098uo

Dan doen we het anders. Je mag geen onwaarheden vertellen, maar er staat ook nergens dat je ALLES moet vertellen. Ik zie mogelijkheden om onze knutselende verkeersregelaars alsnog spichtig te krijgen  >:D
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #11 Gepost op: 2 juni 2012, 20:21:16
Dienders die geen onwaarheden mogen vertellen? Woehahahaha  098uo

Dan doen we het anders. Je mag geen onwaarheden vertellen, maar er staat ook nergens dat je ALLES moet vertellen. Ik zie mogelijkheden om onze knutselende verkeersregelaars alsnog spichtig te krijgen  >:D

Hahahahaha
Ik zie ook wel mogelijkheden. Vertrouw maar op mij dat het wat dat betreft wel goed komt haha
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #12 Gepost op: 2 juni 2012, 21:28:35
Op linked in heeft het KIWA laten vallen of het nodig is als kiwa regels op te stellen voor verkeersregelaars omdat volgens hun informatie de markt vraagt om regels van het KIWA. Toen ik als reactie gaf dat niet de markt maar twee van de grote jongens dit vragen omdat zij het geld hebben om deze regels gelijk te implementeren en zo een slag kunnen slaan tov de kleine jongens was die discussie gelijk doodgeslagen.

Eigenlijk is het jammer, ik ben echt wel voor een betere regelgeving. Maar dan wel zo dat iedereen hem kan toepassen en niet alleen de grote jongens als eerste. Dit komt de concurrentiepositie niet ten goede.

Maar ehm, als er al geen topic voor is kunnen we voor deze discussie niet beter een nieuw topic opennen ipv dit topic met deze discussie te vervuilen?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 2 juni 2012, 22:40:47
Doe het alsjeblieft toch! En maak er meteen een schriftelijk advies voor RWS-VCNL van dat ze die persoon zijn aanstellingspas moeten intrekken. Hoe beter de politie optreedt tegen dit soort verkeersgevaarlijke verkeersONTregelaars, hoe sneller de markt werk maakt van betere scholing en logistiek.

Hier sluit ik me volledig bij aan. Zeker in de grotere regio's is een belletje naar de meldkamer met het verzoek om de
verkeersdienst even te gaan laten kijken voldoende.
En dan inderdaad een schriftelijk advies voor RWS-VNCL zoals Lt. Col. Me al zegt en op grond van Regeling verkeersregelaars 2009 Artikel 15 Lid 1 C wordt vervolgens de pas ingetrokken.


Artikel 15

1. Het ingevolge artikel 56, eerste lid, van het BABW bevoegde bestuursorgaan kan de aanstelling intrekken indien:

a. de aan het bevoegde gezag verstrekte gegevens zodanig onjuist of onvolledig dan wel in strijd met de waarheid blijken te zijn
    dat op de aanvraag een andere beslissing zou zijn genomen, indien bij de beoordeling daarvan de juiste gegevens bekend
    waren geweest;

b. de beschikking door het bevoegde gezag in strijd met de wettelijke voorschriften is afgegeven;

c. het bevoegde gezag, na schriftelijke advisering door de politie, van oordeel is dat de betrokken transportbegeleider,
   verkeersregelaar met in het kader van het beroep verkeersregelende taken of evenementenverkeersregelaar voor bepaalde
   tijd tijdens werkzaamheden in die hoedanigheid gedragingen heeft verricht waardoor het verkeer in gevaar is of kon worden
   gebracht of heeft gehandeld in strijd met voorschriften, gegeven bij of krachtens de wet;


d. indien zulks naar het oordeel van het bevoegde gezag nodig is in verband met verandering van wetgeving of gewijzigde
   omstandigheden of inzichten;

e. de transportbegeleider, verkeersregelaar met in het kader van het beroep verkeersregelende taken of
    evenementenverkeersregelaar voor bepaalde tijd daartoe een verzoek indient;

f. de transportbegeleider of verkeersregelaar met in het kader van het beroep verkeersregelende taken niet meer het beroep
   uitoefent ten behoeve waarvan de aanstelling is verleend.

2. De intrekking van de aanstelling geschiedt schriftelijk.

BRON: http://wetten.overheid.nl/BWBR0025299/geldigheidsdatum_02-06-2012#6_Artikel15
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #14 Gepost op: 2 juni 2012, 22:54:42
Ik weet welk bedrijf je bedoeld, en dit was ook niet de keuze van het infra bedrijf. Die wilde eigenlijk mensen van mij inzetten maar ik ben een beetje duurder. Ik kom niet voor onder de € 30,- en ehm voor klussen als deze krijg je ze al voor € 18,-(ik weet niet of dit bedrijf ook zo goedkoop was). Maar naar wat ik heb gehoord is er een raamovereenkomst met van de aannemer/gemeente met dit bedrijf.

Voor die € 18,00 per uur kan je toch ook geen kwaliteit leveren. Sterker nog je moet er geld bij leggen of je moet ze onder het
minimum uurloon betalen en dan nog moeten ze er letterlijk om de hoek wonen zodat je geen reistijdvergoeding en/of
reiskosten hoeft te betalen.
Net als in de beveiliging wordt ook de markt van VKR's verziekt door een aantal bedrijven die in mijn ogen ver onder de prijs
gaan zitten om maar die ene klus te krijgen want het staat zo mooi als referentie en kijk eens hoe goed wij zijn want wij werken daar.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 2 juni 2012, 23:10:18
Toch is het de realiteit, ik huur ook deze mensen in die zo weinig vragen maar ik weet wel welke want ik controleer wel. En als ze me niet bevallen stuur ik ze rustig weg en kan de leverancier fluiten naar zijn centen.

Dit is al twee keer gebeurt en geloof me ze durven ook niet te reclameren want ze weten dat ze geen kwaliteit leveren maar kwantiteit.
Gelukkig heb ik tegenwoordig twee bedrijven waarvan ik mensen inhuur waar ik op kan vertrouwen, maar ook die zijn goedkoper dan ikzelf.

Voor dat mensen het vragen hier of in prive, ik ga geen namen geven.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #16 Gepost op: 3 juni 2012, 13:19:46
@HIT
Ik heb helaas ook vaak genoeg moeten concluderen dat de prof VKR niet weet hoe hij/zij een juist stopteken dient te geven. Zelfs zo onduidelijk dat ik begon te twijfelen wat deze nu wilde, moest ik stoppen of moest ik alleen mijn snelheid matigen??
Was het geen Duitser?
Dronkenlap klust bij als verkeersregelaar 0098


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #17 Gepost op: 3 juni 2012, 15:14:45
Was het geen Duitser?
Dronkenlap klust bij als verkeersregelaar 0098

Nee, dit was heel duidelijk een Nederlandse man. Of het was een Duitser die heel erg goed en accentloos Nederlands spreekt.  ;)
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #18 Gepost op: 3 juni 2012, 22:22:58
Wij hebben al een aantal maal auto's op mogen halen die na rare aanwijzigingen van verkeersregelaars op elkaar botsten. Ook zie ik zelf met regelmaat vkrs die volkomen onduidelijk op een druk kruispunt staan te gebaren en/of totaal geen inzicht hebben in b.v. de ruimte die een vrachtwagen nodig heeft om een bocht te draaien en zo een heel kruispunt vast zetten. Ik denk dat veel van die types er vooral staan om de verantwoording van de opdrachtgever op de regelaar af te wentelen,of om aan afspraken in een aanbesteding te voldoen, en niet zozeer voor de weggebruiker.........


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #19 Gepost op: 4 juni 2012, 08:39:34
Ik heb het toevallig een keer mogen ervaren, hoe een verkeersregelaar bij werkzaamheden e.e.a. in gevaar bracht.
Ik kom aanrijden en aan de andere zijde van de straat ligt het wegdek open. een tegemoetkomende auto ziet mij aankomen en stopt (conform de verkeersregels) Opeens komt vanaf mijn zijde vanaf de stoep een persoon de weg oplopen met een jas aan waarop staat verkeersregelaar en springt met een wazig gebaar wat lijkt op een stopteken bijna voor mijn auto, zonder naar mij te kijken en druk blijvend praten met zijn collega. Zo braaf als ik ben, 998765 , stop ik dus voor deze man omdat het moet. Echter ik was al bij het begin van de werkzaamheden en blokkeerde hierdoor de weg. Een trekker met oplegger achter mij moest ook een flinke stop maken en stond een kleine 2 meter achter mij stil. Vervolgens gaat de VKR druk gebaren naar mijn tegenligger dat hij moet oprijden, maar deze zag dat hij er niet door kon en gebaarde naar de VKR van kijk dan eens.
De VKR (nog steeds half pratend met zijn collega/wegwerker) begon te gebaren dat ik en de trekker achteruit moest rijden, maar daar stond ook alweer een auto en een stadsbus achter.
dat ging dus niet meer. Nadat de chauffeur van de trekker zijn luchthoorn even gebruikte en een aantal krachttermen vanuit zijn raam heeft geuit naar de VKR over zijn handelswijze, schrok deze en ging weer op de stoep staan en gebaarde dat wij door moesten rijden. Mijn tegenligger stond nog steeds keurig te wachten en had ook iets van waar is hij nu mee bezig. Een paar minuten later stond een politiewagen te tanken bij een benzinestation en ben ik er even naar toe gelopen om dit te vertellen. ook de chauffeur van de trekker is gestopt en bevestigde mijn verhaal. Na het tanken zijn zij meteen gaan kijken. Hoe het afgelopen is weet ik niet, maar toen ik 2 uurtjes later weer terug reed, waren de werkzaamheden nog bezig, zonder VKR en stonden er verkeersborden bij. eind goed al goed, maar voor hetzelfde geld reed de vrachtwagen iets harder of remde iets later en een aanrijding was onvermijdelijk door een fout van een VKR.
Tenminste ik ga er vanuit dat het dan ook een VKR was. Het stond in ieder geval op zijn jas.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw