WO dordrecht

Auteur Topic: WO dordrecht  (gelezen 3252 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joentje

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 16 februari 2005, 19:53:12
ik zou niet weten hoe ze klinken  :-[ weet iemand toevallig op welke site ik ze wel kan horen. het lijkt me dat er nogal een robuust geluid in zit

groeten Jeroen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 16 februari 2005, 20:27:01
Nou, zo lelijk vind ik hem nog niet. Mooie busjes die Sprinters en die zwaailamenblak die erop zit is ook niet gek. Misschien hadden ze die vier hoorns voor die zwaailampenblak weg kunnen werken onder de motorkap of ergens anders. Dan had het wel een mooie wagen geweest die kleine toeters die op de zwaailampen zitten zijn niet zo heel erg lelijk. Klinken deze trouwens hetzelfde als die vier die ervoor zitten? Amsterdam heeft trouwens deze zwaailampenbalken en sirenes. Alleen die vier martinihoorns zitten er niet op. Maar in Amsterdam heb ik is een keer een filmpje gemaakt en dat is precies hetzelfde geluid als martinihoorns zonder die vier toeters voor de zwaailampenblak.

in amsterdam hebben ze wel de zelfde zwaailampenbalk maar ik spreek over de bevestiging ervan, met die twee pootjes naar de dakrail! dat is super lelijk. ook die twee hoorns zien er niet uit
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 16 februari 2005, 20:41:46
www.112Amsterdam.nl en dan bij Videos en dan bij Fire Brigade filmpjes staat een filmpje van mij van een brandweerwagen in Amsterdam op de Haarlemmermeerstraat (2e filmpje). Dit zijn ook martinhoorns. En die dingen zijn hard. Het deed bijna pijn aan je oren toen ik daar stond.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 16 februari 2005, 20:43:25
Kan je na gaan, alle wagens van aalsmeer zijn er mee uitgerust

snap je nu waarom ik geen filmpjes maak  ;)

www.brandweer-aalsmeer



Voor wat betreft de signalering, is het voertuig voorzien van reflecterende stripping, een draailicht dakset van Taxameter met een dubbele Marti hoorn en achter in de opbouw 2 blauwe draailichten geļntegreerd
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #14 Gepost op: 17 februari 2005, 18:35:05
Voor diegene die nog niet weten waar een brandweervoertuig voor dient hier nog een kleine uitleg:

Een brandweer voertuig dient er voor om mensen te redden uit een voor hun hagelijke situatie en is niet gebouwt om aan een wedstrijd mee te doen om als mooiste en/of lelijkste voertuig van de ....... te zijn.

Daarbij smaken verschillen.  Hou a.u.b. op met 'Ik vindt hen super mooi/lelijk/om te kotsen e.d..'

Naar mijn mening is dit forum hier niet voor. Verder wens ik dat vele voertuigen in dit forum worden voorgestelt.

Vriendelijke groeten aan alle Forum gebruikers.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 17 februari 2005, 18:49:41
Voor diegene die nog niet weten waar een brandweervoertuig voor dient hier nog een kleine uitleg:

Een brandweer voertuig dient er voor om mensen te redden uit een voor hun hagelijke situatie en is niet gebouwt om aan een wedstrijd mee te doen om als mooiste en/of lelijkste voertuig van de ....... te zijn.

Daarbij smaken verschillen.  Hou a.u.b. op met 'Ik vindt hen super mooi/lelijk/om te kotsen e.d..'

Naar mijn mening is dit forum hier niet voor. Verder wens ik dat vele voertuigen in dit forum worden voorgestelt.

Vriendelijke groeten aan alle Forum gebruikers.

dat zeg ik ook altijd, functionaliteit gaat boven uiterlijk

maar als die functioneel is en mooi is dat het beste natuurlijk, maar dan nog mogen wij kritiek uiten op het voertuig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 17 februari 2005, 19:08:25
Voor diegene die nog niet weten waar een brandweervoertuig voor dient hier nog een kleine uitleg:

Een brandweer voertuig dient er voor om mensen te redden uit een voor hun hagelijke situatie en is niet gebouwt om aan een wedstrijd mee te doen om als mooiste en/of lelijkste voertuig van de ....... te zijn.

Daarbij smaken verschillen.  Hou a.u.b. op met 'Ik vindt hen super mooi/lelijk/om te kotsen e.d..'

Naar mijn mening is dit forum hier niet voor. Verder wens ik dat vele voertuigen in dit forum worden voorgestelt.

Vriendelijke groeten aan alle Forum gebruikers.
Beste Feuerteufel,

Natuurlijk hebben brandweervoertuigen allemaal een functie. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet beoordeeld mogen worden op hun uiterlijk. Smaken verschillen inderdaad. Negatief of positief....

Met jou mening over het forum kan ik het niet eens zijn. Dit forum is bedoelt om meningen te geven. Mensen plaatsen niet voor niets foto“s van voertuigen... Dus niet voor alleen maar informatie. Ander zou je net zo goed geen foto“s kunnen plaatsen en alleen de specificatie“s van het voertuig.

Bevalt het je niet, lees er dan overheen of kijk niet verder dan de eerste post in een onderwerp.

Met vriendelijke groet,
Gerard


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 17 februari 2005, 19:17:48
Beste Feuerteufel,

Natuurlijk hebben brandweervoertuigen allemaal een functie. Maar dat wil niet zeggen dat ze niet beoordeeld mogen worden op hun uiterlijk. Smaken verschillen inderdaad. Negatief of positief....

Met jou mening over het forum kan ik het niet eens zijn. Dit forum is bedoelt om meningen te geven. Mensen plaatsen niet voor niets foto“s van voertuigen... Dus niet voor alleen maar informatie. Ander zou je net zo goed geen foto“s kunnen plaatsen en alleen de specificatie“s van het voertuig.

Bevalt het je niet, lees er dan overheen of kijk niet verder dan de eerste post in een onderwerp.

Met vriendelijke groet,
Gerard
inderdaad Ger@rd een hulpverleningsvoertuig is er in de eerste plaats bedoeld voor zijn taak,dus ten dienste staan van de hulpverlener.

Maar gelukkig zijn er nog steeds veel mensen (waaronder ik) die graag naar de voertuigen kijken en meer van bepaalde voertuigen willen weten.En er zelfs een zeer uitgebreidt fotobestand van maken.En een mening hebben over een opbouw of voertuig mag,kritiek mag ook mits dat maar nader wordt toegelicht wat ook gebeurt hier.

En als je kijkt naar de populariteit van deze categorie (de op 1 na populairste),zegt al genoeg over het feit dat er veel mensen hart hebben voor die hobby,en die graag delen met andere  ;)


guus

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
  • Dit forum is het helemaal !
    • brandweergeldrop-mierlo.nl
Reactie #18 Gepost op: 18 februari 2005, 01:19:42
even terugkomende op het voertuig van dordrecht:

als ik goed kijk zie ik onder of achter de balk twee rode voetstukken van zwaailampen zoals deze achterop het voertuig in de gele versie is gemonteerd.

Ik heb het sterke vermoeden dat het hier gaat om een tijdelijk geplaatste (reserve)lichtbalk, waarbij de luchthoorns reeds in de balk ingebouwd zijn.

Misschien dat er iets met de losse blauwe zwaailampen aan de hand is/was, waarbij men de oplossing tijdelijk in een eenvoudig gemonteerde lichtbalk vond.

Dit verklaart wellicht ook de 'lelijke' bevestigingsmethode van de balk op het voertuig.

mvg
Guus


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 18 februari 2005, 10:16:07
daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben, als je naar de andere voertuigen van het korps dordrecht kijkt zie je dat ze allemaal van die rode voetjes onder de lampen hebben zitten
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !