Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen

Auteur Topic: Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen  (gelezen 61389 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Moeten deze wagens ook voldoen aan de Europese signaleringseis?

Die geldt alleen in Nederland ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
Ik vraag me echt af wat hier het nut van is.  Das toch beetje veeeeeeeeel overdreven of zie ik het verkeerd. JA
Moet ik als VKR ooit een kruising vrijmaken voor de electriciteitsmaatschappij om een kapotte kabel te vervangen? Ik hoop het niet... ::) ;D

(in Nederland laten we de brandweer met spoed komen en een watergordijn aanleggen en gaan vervolgens vrolijk drie kwartier op het nutsbedrijf staan wachten)
O0

@Piet60 ... Blijf jij nu het verkeerregelen en laat ons de Gas,Water,Elektra en Telecommunicatie storingen oplossen... Geloof me , als jij eens meemaakt wat wij meemaken als nuts bedrijven, dan Piep en sta je heel anders....

Als een gasleiding geraakt is dan wil je zo snel mogelijk de leiding dicht hebben.. dit ivm met kruipen van het gas door de Bodem. En geloof me als een middenspanning kabel beschadigt is en hij ploft... Heb je geen graafmachine nodig! Handgranaat is er niks bij... Bij water heb je met druk te maken...en slaat de ondergrond weg... straatstenen blijven even liggen , maar als water gaat weet je niet wat de ondergrond doet... Er zijn niet voor niks hele auto's verdwenen door een waterlekkage...

Ik zou voor de Storingsdiensten van Nuts bedrijven het graag zien , aangezien je gevolgschade flink reduceert !! Ik heb nadrukkelijk om de calamiteitendienst , dus niet voor het reguliere werk.

Helemaal in deze tijd waar schades aan nutsleidingen soms tot miljoenen aan economische schade kan leiden .


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Moeten deze wagens ook voldoen aan de Europese signaleringseis?
Die geldt alleen in Nederland ....
De Europese eis (de ECE) geldt (bij mijn weten) ook in Duitsland. De Nederlandse uitbreiding van de Europese eis geldt alleen in Nederland. Iets met het beste jongetje van de klas willen zijn of zo  998765
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
(...)
Helemaal in deze tijd waar schades aan nutsleidingen soms tot miljoenen aan economische schade kan leiden .
En dat gecombineerd met het feit dat er in sommige gebieden kabels en leidingen liggen die hun levensduur al lang en breed hebben overschreden...
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
In Hongarije rijd de ondersteunende dienst van het openbaar vervoer ook met OGS. Ik heb hier ook wel een video van. Ik heb alleen geen mogelijkheid om deze hier te plaatsen.

Indien iemand hier hem op zijn youtube account wil zetten stuur dan a.u.b. een pm en dan email ik je de video...


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Deze zag ik gisteren staan - lijkt erg op een politiewagen van de Bundespolizei, nietwaar? Blijkbaar is de Duitse politie-striping niet beschermd.
 





Dienst:                    SWM (Stadtwerke München)
Afdeling:                  M-Sicherheitsservice - Gas
Roepnummer:                SAT442
Kenteken:                  M-VG442
Soort voertuig:            
Merk en type:              Mercedes-Benz Sprinter
Overige bijzonderheden:    


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Ik vind het trouwens ook goed dat zulk soort voertuigen met OGS kunnen rijden, want tenslotte zijn dat oook hulpverleners. Misschien redden ze wel  niet direct levens, maar ze voorkomen zeker dat er slachtoffers vallen bij gebroken gas-, water- en stroomleidingen.


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Dit is ook een interessante wagen: 8)
 



Dienst:                    SWM (im Auftrag der MVG)
Afdeling:
Roepnummer:                O-109
Kenteken:                  M-VG6886
Soort voertuig:            Hoogwerker (voor tram-bovenleidingen)
Merk en type:              Mercedes-Benz Atego 818 / Ruthmann-Steiger
Overige bijzonderheden:    2 blauwe pitten, 1 oranje


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
O0

@Piet60 ... Blijf jij nu het verkeerregelen en laat ons de Gas,Water,Elektra en Telecommunicatie storingen oplossen... Geloof me , als jij eens meemaakt wat wij meemaken als nuts bedrijven, dan Piep en sta je heel anders....

Als een gasleiding geraakt is dan wil je zo snel mogelijk de leiding dicht hebben.. dit ivm met kruipen van het gas door de Bodem. En geloof me als een middenspanning kabel beschadigt is en hij ploft... Heb je geen graafmachine nodig! Handgranaat is er niks bij... Bij water heb je met druk te maken...en slaat de ondergrond weg... straatstenen blijven even liggen , maar als water gaat weet je niet wat de ondergrond doet... Er zijn niet voor niks hele auto's verdwenen door een waterlekkage...

Ik zou voor de Storingsdiensten van Nuts bedrijven het graag zien , aangezien je gevolgschade flink reduceert !! Ik heb nadrukkelijk om de calamiteitendienst , dus niet voor het reguliere werk.

Helemaal in deze tijd waar schades aan nutsleidingen soms tot miljoenen aan economische schade kan leiden .

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het helemaal met je eens ben. Liever gisteren geregeld dan morgen !!


mauster

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 59
En dat gecombineerd met het feit dat er in sommige gebieden kabels en leidingen liggen die hun levensduur al lang en breed hebben overschreden...

We hebben de laatste tijd genoeg voorbeelden gehad in Rotterdam. Dit is niet alleen te wijten aan de levensduur van de kabels, ookal ben ik het met je eens dat we pas zijn begonnen  (4 á 5 jaar) om de nuts kabels en leidingen te vervangen, ook aan het feit dat wij de afgelopen 20 jaar een veel meer de nutsvoorzieningen zeer zwaar aan het belasten zijn.

En het gaat de monteurs echt niet om de toeters en bellen... Het is meer de gedachte ; Hoe eerder ter plaatse, hoe eerder klaar,hoe minder schade, hoe minder leed... :)