Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen

Auteur Topic: Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen  (gelezen 61070 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Bij deze het filmpje dat ik heb gemaakt van de BKV in Budapest. http://www.bkv.hu/en/

Met dank aan Bernt!

http://www.youtube.com/watch?v=XD1AHpa3XSQ


Gadgetman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 247
  • ...zo niet...dan tóch....
Vitale infrastructuur (gas, water, electra en lucht-, water-, spoor- en wegennet) krijgen in het buitenland nadrukkelijker geprioriteerde aandacht. Dat is in het verder overgereguleerde Nederland in de praktijk nadrukkelijk minder het geval -al zal dit altijd ontkent worden-. Calamiteitendiensten van de organisaties die de infrastuctuur beheren zouden zeker voorzien moeten zijn van alle toeters en bellen zodat ze snel ter plaatse kunnen zijn bij ernstige storingen. De maatschappelijke- en economischeschade van uitval van dit type infrastrucuur kan enorm zijn. We denken steeds dat we vóór liggen hier in NL, maar zie toch een hoop ontwikkelingen die de verkeerde kant op zijn gegaan, waardoor we op een aantal punten achterop aan het raken zijn. :D beetje off topic dit


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Nutsbedrijven met OGS?  Wat denken jullie wel niet?  :-\

Weten jullie wat er dan allemaal geregeld moet worden?  :-X

Er moet een sirene op die aan de eisen voldoet, 360 Graden rondom Amber uiteraard. En nog een paar blauwe lampen die je het best kunt zien als ze uit staan.

Oh ja, het betekend uiteraard ook dat alle voertuigen BIZA Gestript moeten worden, maar welke kleur? Daar moeten we nog over vergaderen, want bijna alle kleuren zijn al gebruikt? Roze, of Groen misschien? Moeilijk hoor.

Tegen de tijd dat deze voertuigen in NL echt met OGS mogen rijden hebben we draadloze energieoverdracht en misbruiken we Toilet gassen om mee te koken.   098uo
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,540
Naast Prorail, denk ik dat de DCMR, Havendienst Rotterdam, Omgevingsdienst Zuid Holland Zuid ook in het rijtje thuis horen. Hun rijden rond in voertuigen zonder BIZA, maar wel met een toeter en blauw blauw.

Het is dus mogelijk.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Zijn jullie nou helemaal betoeterd? Nutsbedrijven met OGS?  Wat denken jullie wel niet?  :-\

Weten jullie wat er dan allemaal geregeld moet worden?  :-X

Er moet een sirene op die aan de eisen voldoet, 360 Graden rondom Amber uiteraard. En nog een paar blauwe lampen die je het best kunt zien als ze uit staan.

Oh ja, het betekend uiteraard ook dat alle voertuigen BIZA Gestript moeten worden, maar welke kleur? Daar moeten we nog over vergaderen, want bijna alle kleuren zijn al gebruikt? Roze, of Groen misschien? Moeilijk hoor.

Tegen de tijd dat deze voertuigen in NL echt met OGS mogen rijden hebben we draadloze energieoverdracht en misbruiken we Toilet gassen om mee te koken.   098uo

De voertuigen hoeven niet biza gestriped te worden aan gezien hierover in de wet OGS 2009

Een voertuig van de in artikel 1 aangewezen diensten dat gebruikt wordt voor het vervullen van een dringende taak, is van de blauwe signaalverlichting voorzien als het aan weerszijden door middel van een embleem of naam van de dienst herkenbaar is voor de overige weggebruikers. Een embleem of naam van de dienst heeft een oppervlak van ten minste 314 cm2.

Voor ambulance,brandweer en politie geld het navolgende:
een voertuig in gebruik bij politie, brandweer of diensten voor spoedeisende medische hulpverlening is slechts van deze signaalverlichting voorzien als het door middel van de in de artikelen 5.2.51a, 5.3.51a, 5.4.51a, 5.4.52a of 5.5.51a van de Regeling voertuigen bedoelde, door de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties vastgestelde retroreflecterende striping, letters, cijfers of tekens als zodanig herkenbaar is voor de overige weggebruikers.
dit is de welbekende BIZA striping en belettering.

bron: http://wetten.overheid.nl


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
ff denken hoor,

Ooit liepen we in Nederland voor, toen waren er Nuts diensten met OGS, dat hebben we afgeschaft want de overheid vond het niet nodig.

Het volk zou het weer willen terugdraaien maar dat zou betekenen dat de overheid moet erkennen dat ze een fout hebben gemaakt.................(oeps)
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23

Ooit liepen we in Nederland voor, toen waren er Nuts diensten met OGS, dat hebben we afgeschaft want de overheid vond het niet nodig.


Dat is interessant. Heb ik nooit geweten. Waar en wanneer was dat en wat voor soort voertuigen waren dat? Foto's? ^-^ ^-^


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Hier is nog een interessant voertuig van de SWM in München:








Dienst:                    SWM (Stadtwerke München)
Afdeling:                  M-Sicherheitsservice
Roepnummer:                SAT433
Kenteken:                  M-VG433
Soort voertuig:            ~
Merk en type:              Mercedes-Benz Atego 1329
Overige bijzonderheden:    rukt altijd uit met een aanhanger met minigraafmachine om snel kapotte leidingen bloot te kunnen leggen.


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Nog eentje voor het slapen gaan...  ;)




Dienst:                   SWM (Stadtwerke München)
Afdeling:                 M-Sicherheitsservice Gas  
Roepnummer:               SAT421
Kenteken:                 M-VG421
Soort voertuig:           Einsatzleitung
Merk en type:             Volkswagen Transporter T5
Overige bijzonderheden:    


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Dat is interessant. Heb ik nooit geweten. Waar en wanneer was dat en wat voor soort voertuigen waren dat? Foto's? ^-^ ^-^

Geen foto's, misschien PaulG, die heeft overal foto's van  ^-^ Maar ik was een jaar of 6 toen een vrachtauto bij ons de vijver in reed in Holtenbroek Zwolle, toen zijn er mensen van "ijsselcentrale(Gele auto's)" en "gaswacht(Beige auto's met rode band)" met OGS ter plaatse geweest omdat de duiker die onder de vijver lag zeer ondiep was gelegd.
Dit zal dus nu een 35 jaar geleden zijn.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.