Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen

Auteur Topic: Buitenlandse nuts- en openbaar vervoer bedrijven met optische en geluidssignalen  (gelezen 63526 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Ik verbaas me bijvoorbeeld er wel eens over dat de COH bak op een HA voertuig met prio 1 ter plaatse gaat. Waarom? Welke meerwaarde heeft het, om een container die je moet afladen en opbouwen, en enkel gebruikt wordt voor vergaderen en informatievoorziening, naar de plaats incident te racen, hij heeft een opkomsttijd van een half uur...
Er is sowieso in een dergelijk geval altijd een OvD of HOvD aanwezig met enkele basis faciliteiten in z'n voertuig.

Ik wil toch even ingaan op dit voorbeeld ;)

Uit evaluaties van rampen / grootschalige calamiteiten is gebleken dat de aansturing en coördinatie een kritische succesfactor is in een goede bestrijding van het incident. Om dit te bewerkstelligen op niveau van het brongebied is het COPI bedacht, voor een goede afstemming tussen de diensten en een eenhoofdige aansturing door de Leider COPI. Nou wil ik niet beweren dat de mensen op straat niet kunnen afstemmen, maar de faciliteiten die met de COH met zich meebrengt komt de kwaliteit van het COPI wel ten goede. En daarmee dus ook de kwaliteit van de incidentbestrijding, wat daadwerkelijk acuut gevaar kan beperken.

Los daarvan, zijn er zat situaties waarbij dat ding mijns inziens prima met prio 2 ter plaatse kan komen, dat ben ik met je eens. Maar daarin loop je soms aan tegen het star vasthouden aan procedures door bepaalde diensten...

Verder ben ik het overigens eens met je betoog, af en toe moeten we even terug naar de basis. Waarom rijden we ook alweer met die lampen en lawaai? Zie bijvoorbeeld ook de discussie over OGS in de nachtelijke uren. Leg die inschatting alsjeblieft waar de verantwoordlijkheid ook ligt; bij de chauffeur. Maar dat even terzijde.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Voertuigen van de BVG in Berlijn.




Dienst: Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) - Siegfriedstrasse
Kenteken: BEV1312
Roepnummer: -
Soort voertuig: Sicherheits-und Wartungsdienst
Merk & type: Mercedes Benz Actross
Byzonderheden:


Dienst: Berliner Verkehrsbetriebe (BVG) - Siegfriedstrasse
Kenteken: BEV1712
Roepnummer: -
Soort voertuig: Sicherheits- und Wartungsdienst
Merk & type: Mercedes Benz 1417
Byzonderheden: Spoorwielen om op rails te rijden.


FritsM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 23
Mooi, die gele wagens met blauwlicht!  Die MAN's zien er ook interessant uit. Daar heb je niet toevallig een close-up van zeker?

Hier is nog een wagen van de Stadtwerke München:





Dienst: SWM - im Auftrag der MVG
Afdeling: Entstörung - Sicherheits- und Wartungsdienst
Standplaats: München
Roepnummer: O-102
Wagennummer: 2947
Kenteken: M-VG175
Soort voertuig: Turmdrehwagen
Merk & type: Mercedes-Benz Axor / Zweiweg
Bijzonderheden: 2 blauwe pitten, 2 oranje pitten, 2 blauwe flitsers in de grill, kan op rails rijden en heeft daarom ook rode "treinverlichting" in de grill


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Mooi, die gele wagens met blauwlicht!  Die MAN's zien er ook interessant uit. Daar heb je niet toevallig een close-up van zeker?

Nee helaas. Kregen er een snelle rondleiding, had niet echt de tijd om uitgebreid foto's te maken want wilde ook graag het verhaal van die meneer horen.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Mooi, die gele wagens met blauwlicht!  Die MAN's zien er ook interessant uit. Daar heb je niet toevallig een close-up van zeker?

Hier is nog een wagen van de Stadtwerke München:





Dienst: SWM - im Auftrag der MVG
Afdeling: Entstörung - Sicherheits- und Wartungsdienst
Standplaats: München
Roepnummer: O-102
Wagennummer: 2947
Kenteken: M-VG175
Soort voertuig: Turmdrehwagen
Merk & type: Mercedes-Benz Axor / Zweiweg
Bijzonderheden: 2 blauwe pitten, 2 oranje pitten, 2 blauwe flitsers in de grill, kan op rails rijden en heeft daarom ook rode "treinverlichting" in de grill en een derde voorlicht midden voorop het dak
 ;)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")




paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Geen foto's, misschien PaulG, die heeft overal foto's van  ^-^
Harm,
dank voor het compliment, maar hier heb ik helaas geen foto's van. In Amsterdam hadden GEB, Gemeentewaterleidingen en Riolering in ieder geval destijds geen OGS.
Groet,
Paulg


Shire

  • Verkeersleider / OvD-OV in Rotjeknor.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 828
  • Back to the sixties.
Citaat
Dienst: SWM - im Auftrag der MVG
Afdeling: Entstörung - Sicherheits- und Wartungsdienst
Standplaats: München
Roepnummer: O-102
Wagennummer: 2947
Kenteken: M-VG175
Soort voertuig: Turmdrehwagen
Merk & type: Mercedes-Benz Axor / Zweiweg
Bijzonderheden: 2 blauwe pitten, 2 oranje pitten, 2 blauwe flitsers in de grill, kan op rails rijden en heeft daarom ook rode "treinverlichting" in de grill en een derde voorlicht midden voorop het dak

Dit voertuig wordt gebruikt bij storingen aan de infrastructuur van de U-bahn (metro/tram).
Om op het spoor te kunnen/mogen zit er een extra verplicht licht boven de voorruit, frontsein genoemd, zodat er een 3-hoek ontstaat zodra deze met de normaal aanwezige lampen ontstoken is.
De rode lampen worden ontstoken als het voertuig achteruit rijdt; dan zijn het z.g.n. sluitseinen.
Dan branden er tevens 3 witte frontseinen aan de achterzijde zodat iedereen langs het spoor ziet in welke richting het voertuig zich beweegt.
Dit zijn europese regels t.a.v. rijden op het spoor voor alle voertuigen welke zich op het spoor kunnen voortbewegen.
De hele dag met metro-treinen spelen en nog betaald krijgen ook ! Soms buiten spelen als OvD-OV


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542


sylvester1986

  • Gast