Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen

Auteur Topic: Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen  (gelezen 198768 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #440 Gepost op: 20 maart 2014, 01:19:06
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1252353 date=1395267183
Moeilijk hé, dat lezen, want als je dat had gedaan zag je dat er is voor een aardgasvariant is gekozen maar de basis hiervoor is een benzinemotor die draait op CNG/LNG met als bijkomend voordeel dat de brandstofkosten lager zijn als voor een dieselvariant.
Zo.....  :-X  ???  98uiye Een antwoord als 'ja/nee, want..' had ook gekund..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #441 Gepost op: 20 maart 2014, 10:18:02
Citaat van: Jerommeke link=msg=1252241 date=1395250809
Als je voordelen wilt hebben qua BPM en BTW moet je opvallend (dus met striping) en OGS...
Ik denk dat het goedkoper was geweest om hem met twee ''HONAC''-pitten uit te rusten o.i.d.

Op bedrijfswagens wordt sowieso geen BPM geheven (onder voorwaarden) dus het had ook gewoon een blauwe bus zonder iets er op kunnen zijn. BTW kan weer verrekend worden.
Ik vraag mij ook af of het wenselijk is om een bode rond te laten rijden in een opvallend voertuig. Wekt toch bepaalde verwachtingen bij het publiek als hij langs komt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #442 Gepost op: 20 maart 2014, 13:24:46
Citaat van: André Welten link=msg=1252306 date=1395258038
Bij mijn weten wordt secundaire striping uitgefaseerd bij Politie Nederland, dus bij nieuwe voertuigen is het heel kort gezegd alles of niks...

Ah, weer wat geleerd dat wist ik niet  O0
Maar die OGS is iig niet voor de BPM/BTW, bovendien vraag ik me af of een bode überhaupt wel een toestemmingsrit mag rijden. Bovendien heeft Dinozzo wel een punt, je wordt gezien als politie en dat betekent hulp verlenen als er iets gebeurt. Een aanrijding met blikschade gaat nog wel, maar een vechtpartij of overval heeft andere consequenties en daar kun je niet van wegrijden met een opvallende bak.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #443 Gepost op: 20 maart 2014, 15:10:47
Citaat van: Haageneesch link=msg=1252270 date=1395253039
Alleen een Whelen Freedom (Lichtbalk) of 'de signalering', inclusief lichtbalk, blackbox en onderhoud?
Alleen de lichtbalk ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #444 Gepost op: 20 maart 2014, 17:11:57
Citaat van: silque link=msg=1252439 date=1395318286
Maar die OGS is iig niet voor de BPM/BTW, bovendien vraag ik me af of een bode überhaupt wel een toestemmingsrit mag rijden. Bovendien heeft Dinozzo wel een punt, je wordt gezien als politie en dat betekent hulp verlenen als er iets gebeurt. Een aanrijding met blikschade gaat nog wel, maar een vechtpartij of overval heeft andere consequenties en daar kun je niet van wegrijden met een opvallende bak.

Op het moment dat een auto primaire striping krijgt MOET de auto voorzien zijn van optische en geluidssignalen. Dit is bij secundaire striping niet zo.
http://www.striping.nl/primaire-striping.htm
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #445 Gepost op: 20 maart 2014, 17:53:59
Citaat van: silque link=msg=1252439 date=1395318286
Ah, weer wat geleerd dat wist ik niet  O0
Maar die OGS is iig niet voor de BPM/BTW, bovendien vraag ik me af of een bode überhaupt wel een toestemmingsrit mag rijden. Bovendien heeft Dinozzo wel een punt, je wordt gezien als politie en dat betekent hulp verlenen als er iets gebeurt. Een aanrijding met blikschade gaat nog wel, maar een vechtpartij of overval heeft andere consequenties en daar kun je niet van wegrijden met een opvallende bak.
Er werken mensen bij de afdeling DFS die met spoed mogen rijden. Maar dat hun een spoedrit hebben gebeurt vrij weinig. Heb een keer zo'n bus met prio 1 gezien bij een reanimatie,  die op een paar minuten afstand zat & meeluisterde op de porto.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #446 Gepost op: 21 maart 2014, 17:47:17
Citaat van: DiNozzo link=msg=1252496 date=1395331917
Op het moment dat een auto primaire striping krijgt MOET de auto voorzien zijn van optische en geluidssignalen. Dit is bij secundaire striping niet zo.
http://www.striping.nl/primaire-striping.htm

Secundaire striping bestaat niet meer bij de politie...
Ik ben even kwijt (als het geen BPM/BTW is) wat de voordelen zijn van primair gestripte voertuigen, maar er zitten bepaalde voordelen aan...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #447 Gepost op: 21 maart 2014, 17:57:59
Ik neem aan dat alle voertuigen die wel nog secundair gestriped zijn er gewoon uit gaan als ze vervangen worden? Deze staat nu voor de deur dit weekend:


Dienst:        Nationale Politie, Limburg Noord
Roepnummer:    ?
Soort voertuig:      Ondersteuning
Merk en type:        Opel Astra
Overige bijzonderheden:   Secundaire striping en 1 blauwe draailamp op het dak
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #448 Gepost op: 21 maart 2014, 18:03:11
Politie Nederland kennende krijgt dit voertuig komende maandag rustig nieuwe striping, en direct een nieuwe lamp en sirene om vervolgens dinsdag uit dienst te gaan. 't kan allemaal hoor.  O0
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #449 Gepost op: 21 maart 2014, 18:05:01
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1252767 date=1395421391
Politie Nederland kennende krijgt dit voertuig komende maandag rustig nieuwe striping, en direct een nieuwe lamp en sirene om vervolgens dinsdag uit dienst te gaan. 't kan allemaal hoor.  O0

Het zal me niet verbazen zoiets. En dan komende week die nieuwe striping en dan 2 of 3 maanden later het voertuig vervangen omdat deze te oud is/teveel kilometers heeft gemaakt
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel