Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen

Auteur Topic: Politie Logistiek / Ondersteuningsvoertuigen  (gelezen 201220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #450 Gepost op: 21 maart 2014, 18:48:25
Citaat van: DiNozzo link=msg=1252496 date=1395331917
Op het moment dat een auto primaire striping krijgt MOET de auto voorzien zijn van optische en geluidssignalen. Dit is bij secundaire striping niet zo.
http://www.striping.nl/primaire-striping.htm

Kortom: goed overwegen welke diensten we in primaire striping rond laten rijden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #451 Gepost op: 21 maart 2014, 21:17:23
Citaat van: Jerommeke link=msg=1252763 date=1395420437
Secundaire striping bestaat niet meer bij de politie...
Ik ben even kwijt (als het geen BPM/BTW is) wat de voordelen zijn van primair gestripte voertuigen, maar er zitten bepaalde voordelen aan...

Meeste politievoertuigen zijn natuurlijk personenwagens (ook de bussen, arrestantenwagens etc) ivm het aantal zitplekken. Dan heeft het voordelen voor de BPM. BTW is sowieso wel aftrekbaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #452 Gepost op: 22 maart 2014, 15:28:51
Nogmaals, waarom zouden wij op zulke zaken überhaupt BTW/BPM betalen? De overheid gaat aan zichzelf betalen? Volgens mij hebben overheidsvoertuigen standaard vrijstelling van de BPM.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #453 Gepost op: 22 maart 2014, 15:50:48
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1252765 date=1395421079
Ik neem aan dat alle voertuigen die wel nog secundair gestriped zijn er gewoon uit gaan als ze vervangen worden? Deze staat nu voor de deur dit weekend:


Dienst:        Nationale Politie, Limburg Noord
Roepnummer:    ?
Soort voertuig:      Ondersteuning
Merk en type:        Opel Astra
Overige bijzonderheden:   Secundaire striping en HONAC ledlamp amber/blauw op het dak


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #454 Gepost op: 22 maart 2014, 17:42:11
Citaat van: silque link=msg=1253030 date=1395498531
Nogmaals, waarom zouden wij op zulke zaken überhaupt BTW/BPM betalen? De overheid gaat aan zichzelf betalen? Volgens mij hebben overheidsvoertuigen standaard vrijstelling van de BPM.

Wet BPM:

Artikel 15

1. Teruggaaf van belasting wordt, onder bij algemene maatregel van bestuur te stellen voorwaarden en beperkingen, op aanvraag verleend voor personenauto's, motorrijwielen en bestelauto's die:
a. zijn ingericht om te worden gebruikt door de politie en als zodanig uiterlijk kenbaar zijn;
b. zijn ingericht om te worden gebruikt door de brandweer en als zodanig uiterlijk kenbaar zijn;
c. kennelijk zijn ingericht om te worden gebruikt door een invalide en zijn uitgerust met een elektromotor dan wel met een verbrandingsmotor met een cylinderinhoud van ten hoogste 250 cm³;
d. zijn ingericht voor het vervoer van zieken en gewonden en als zodanig uiterlijk kenbaar zijn;
e, enz

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005806/geldigheidsdatum_22-03-2014#HoofdstukIII
CN NRK


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #455 Gepost op: 22 maart 2014, 18:42:36
Helder Marnix, bedankt! Blijf het vreemd vinden, alsof je jezelf betaalt als je in je eigen restaurant gaat eten.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #456 Gepost op: 22 maart 2014, 18:50:43
Tja, het is vestzak-broekzak. Maar de vestzak van het ene en de broekzak van het andere departement...:)
CN NRK


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #457 Gepost op: 23 maart 2014, 00:08:29
Citaat van: silque link=msg=1253088 date=1395510156
Helder Marnix, bedankt! Blijf het vreemd vinden, alsof je jezelf betaalt als je in je eigen restaurant gaat eten.

Deze discussie is eerder gevoerd, ik vroeg toen ook direct waarom we als overheid niet gewoon op rode diesel mogen rijden...  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #458 Gepost op: 23 maart 2014, 12:43:46
Ergens snap ik het wel, idd de verschillende 'afdelingen' met eigen potjes. Aan de andere kant komt het allemaal uiteindelijk van dezelfde rekening...
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #459 Gepost op: 23 maart 2014, 14:14:32
Ik neem aan dat alle voertuigen die wel nog secundair gestriped zijn er gewoon uit gaan als ze vervangen worden? Deze staat nu voor de deur dit weekend:


Dienst:        Nationale Politie, Limburg Noord
Roepnummer:    ?
Soort voertuig:      Ondersteuning
Merk en type:        Opel Astra
Overige bijzonderheden:   Secundaire striping en 1 blauwe draailamp op het dak

Foutje. Deze autoheeft nu een blauwe flitslamp met amber erbij op het dak (het doorzichtige is de amber flitser) en voor in de bumper in het midden de sirene. Ik zal eens zoeken of ik nog een foto heb van voor de verandering. Bij deze zal de primaire striping erbij worden aangebracht binnenkort, dus niet volledig vervangen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel