NIEUWS, Reddingsbrigade op zoek naar overboord geslagen man..

Auteur Topic: NIEUWS, Reddingsbrigade op zoek naar overboord geslagen man..  (gelezen 5049 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
vandaag op het journaal..

"De reddingsbrigade is bezig met een zoekactie op de noordzee, naar een overboordgeslagen man.."

Gek, dat hier reddingsbrigade werd genoemd, ipv de KNRM.. Dat een journalist het verschil niet ziet.. vind ik vreemd...
of licht dat nu aan mij ?




vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2005, 16:00:01
Ik denk toch echt dat het aan jouw licht ;D, de journalist denkt het zelfde als elke andere leek, kijk heeft de journalist nog een beetje interesse in de hulpverlening dan hadden ze het wel geweten. Maar deze weet en ziet het verschil gewoon niet, wat meer mensen in Nederland zullen hebben. Daarom kunnen we beter een organisatie in Nederland hebben met een naam
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2005, 17:40:05
Het is ligt, niet licht, dat is een lamp. 8)
Alle diensten hebben daar mee te maken hoor. 'Het personeel van de traumahelikopter heeft de patiënt behandeld en de ambulance heeft 'm naar het ziekenhuis gebracht'. Hoe stom is zoiets niet??? Voorbeelden te over.
Wat leren journalisten eigenlijk op de journalistenschool??? ::)

Christian


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2005, 18:26:17
...'Het personeel van de traumahelikopter heeft de patiënt behandeld en de ambulance heeft 'm naar het ziekenhuis gebracht'. Hoe stom is zoiets niet???

Zal wel aan mij liggen, maar wat is er zo stom aan bovenstaand bericht ?
Of ben ik nu geen licht (ja met CH)  :D
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2005, 18:48:17
Heb ik zeker de verkeerde zender op staan (ja,dat heb iik ook) maar ik heb bovenstaand bericht niet eens gehoord... :-\
  Ta


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2005, 21:38:28
Ik heb het ook gehoord, op het nieuws van nederland twee: De reddingsbigades hebben met twee helicopters en drie reddingsboten de kust van IJmuiden tot Den Helder afgezocht, maar nog niets aangetroffen.

Kijk, dit zeg ik al zo lang, die journalist is zo gek nog niet.  Je bent een reddingsbrigade als je met een stel mensen anderen redt. Ook in de bergen zijn reddingsbrigades.

Net zoals "sleutel koning", ook niet beschermd, een aanduiding van een vakgroep. Audio Rent kan nog net natuurlijk.  ;D

Henk


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2005, 21:47:05
Dit wil niet uitsluiten dat er geen brigade hebben meegeholpen. Ken de situatie niet maar het was mogelijk geweest, mijn verwachting is dat de brigades niet hebben gevaren hiervoor in deze tijd van het jaar.

9910001
9910001


Lars Carree

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2005, 22:19:25
Mocht het voor ons gebied gebeuren gaan wij wel zee op. Wel goed bepakt in overlevingspak e.d.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2005, 22:36:01
Op zee zou ik een droogpak aantrekken.

en 910001, er zijn dus brigades op zoek geweest van de KNRM. Die van redned zijn even binnen gebleven ben ik bang...

Henk


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2005, 23:25:57
Zal wel aan mij liggen, maar wat is er zo stom aan bovenstaand bericht ?
Of ben ik nu geen licht (ja met CH)  :D

Ik heb je het al uitgelegd, maar doe het graag nog eens een keer. ;)
Er wordt samengewerkt door het MMT en het ambulancepersoneel, het is niet zo dat het ambulancepersoneel uit hun neus staan te eten totdat de dames en heen van het MMT ook nog eens klaar zijn met het so en hem/haar in zo'n geel busje stoppen die net goed genoeg is om het so naar het ziekenhuis te brengen. Duidelijk? ;D

Christian