Voer/vaartuig van de week

Auteur Topic: Voer/vaartuig van de week  (gelezen 69687 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 17 februari 2005, 17:12:58
Voertuig van de week weekoverzicht!!!



Week34 jerommekeaalsmeer
Week35 Collin
Week36 Firerobin
Week37 Maarten NAY
_____________________________________________


Dit is het voertuig van de week

de 680 van Aalsmeer

In 2003 is besloten om de oude HV 680 (Mercedes 811D '88) te vervangen voor een nieuwe HV, er is gekozen voor een Mercedes-Benz Atego met een Rosenbauer AT- 2 opbouw.
Voor de Oostenrijkers was het een uitdaging om de 1e HV in Nederland en dan wel in Aalsmeer te leveren. Er is als eis gesteld dat de mobiele motorspuit (FOX) met een lift op de grond gezet kan worden, waardoor tillen overbodig zal worden. Aan deze eis is voldaan.

De cabine is ingericht voor het vervoer van 9 manschappen incl de chauffeur, incl 5 adembeschermingstoestellen, tevens is het uitgerust met het communicatie systeem C2000.

Op het dak zit het zogenaamde ARBO-ladderrek en een geintergreede lichtmast aangedreven door een 6 KVA generator, de buiten verlichting is rondom het voertuig voorzien van halogeen verlichting, apart te schakelen.

Het voertuig is voorzien van redgereedschap van het merk Lukas, hydropomp PS - 6R met 2 haspels van 20 meter, een redeschaar LS 530 EN met 70 ton knipkracht, een spreider LSP 30T en een spreider LSP 100, speciaal voor zware voertuigen, tevens zijn er 2 rammen LTR 12/875 EN geplaatst, 2 x Vetter HD hefkussens en een afdichtingskussen set, een staaldraadhandtakel met toebehoren.

Voor ondersteuning bij een brand is het voertuig deels ingericht met watervoerende armaturen zoals diverse straalpijpen, aanvalskorf, slangen e.d.

Technische gegevens  
Voertuignummer: 680
Type: Hulpverleningswagen (HV2)
Chassis: Mercedes - Benz Atego 1225 F
Opbouw: Rosenbauer AT-2
Kenteken: BP-BV-37
In dienst: maart 2004 (bouwjaar 2003)
Overige inventaris: Zuigslangen, schuifladders, redgereedschap, persslangen, adembescherming, wervelplank en kleiner handgereedschap, aggregaat, verkeerskegels, portofoons, zaklantaarns, diverse schuimstraalpijpen.


Bron www.brandweer-aalsmeer.nl



de volgende fotos: http://www.pbase.com/bart176/112


hij is gebouwd in 2003 en in werk gesteld in maart 2004, dit kwam omdat het voertuig de eerste was in Nederland en er dus allerlei kinderziektes in zaten.
Zo was hij te laag voor de verkeersdrempels en nog wat kleine dingen.


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 17 februari 2005, 17:15:31
Mooie wagen, maar hoezo is het wagen van de week?


Nick

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 17 februari 2005, 17:16:01
Mooie foto's van een mooi voertuig  ;D ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 17 februari 2005, 17:16:51
Jeroen heeft een mooie aftrap gegeven van de nieuwe topic "voertuig van de week"Het is de bedoeling dat er elke week een ander voer of vaartuig in deze topic centraal staat,laten we er wat van maken  ;)


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 17 februari 2005, 17:23:05
Ja oke goed idee. Wanneer mag er een ander voertuig komen? Elke zondagavond ofzo?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2005, 17:24:30
ja lijkt me wel, beetje kort dan voor deze, laten we zeggen niet aankomende zondag, maar die zondag erna  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #6 Gepost op: 17 februari 2005, 17:26:03
En wie plaatst eigenlijk het voertuig van de week, jij gewoon Jeroen of hoe moet ik me dat voorstellen  :P :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #7 Gepost op: 17 februari 2005, 17:33:55
of als iemand een idee heeft sturen we het op naar jou jeroen via een persoonlijk bericht, dan kan jij kiezen welk voertuig, voertuig van de week wordt dat is veel handiger denk ik of vind je niet,, het is tenslotte jou topic  :P
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2005, 17:35:51
haha
robin h is de volgende en daarna jij
en dan zoek jij het maar uit, dan is ht jouw topic
 ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2005, 17:38:06
nou jah even terug naar het onderwerp:


Het is een heel mooi voertuig
mooie opbouw  ;D
zwaailampen van voor zijn ook mooi weggewerkt
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen