Voer/vaartuig van de week

Auteur Topic: Voer/vaartuig van de week  (gelezen 70005 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Robin Hundman

  • Gast
Reactie #40 Gepost op: 26 februari 2005, 20:36:01
Eigenlijk zouden we morgen het voertuig van de week plaatsen! Maar omdat ik morgen geen tijd heb (sorry daarvoor) en waarschijnlijk niet achter de computer kan komen daarom nu maar.

Vorig weekend ben ik in Amsterdam geweest. En daarom ''presenteer'' ik jullie de nieuwste Iveco Magrius Ladderwagen van Nederland, hij is nog maar een klein tijdje op de uitruk. Het 24meter hooge compacte ladder beschikt over 6 kasten zoals het op de wagen staat. Hij kan boven via een soort klein computertje worden bestuurd. Niet alleen vanuit de lucht kan je hem besturen maar natuurlijk ook beneden bij aan het eind van de ladder. Ook zit er speciale ''klemmen'' voor de ambulance brancard's. Deze ladderwagen staat op kazerne Hendrik aan de Marnixstraat in Amsterdam-Centrum. Eerst stond er een andere ladderwagen zelfde type alleen zonder Biza-Striping. Deze is als reserve-wagen weggegaan of staat nu op de uitruk bij een van de 14 andere kazernes. En natuurlijk ben ik ff meegeweest naarboven dus daar ook ff wat foto's van! Als iemand meer foto's wil moet je het ff zeggen!!!


Ladderwagen vanaf ongeveer 17meter hoog!


Ladderwagen vanaf zijkant gezien.


Ladderwagen Algemeen.


Brandweer logo + korpsnaam Ladderwagen.


Ladderwagen voorkant.


Besturingsapparaat vanuit het werkbakje.


Voorkant Ladderwagen.


Amsterdam vanaf ongeveer 17meter hoog!


jwpots

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 26 februari 2005, 20:57:42
Volgens mijn database zou deze ladder niet hoger kunnen reiken dan 24.00 mtr. Het type zou een DLK18-12(DIN)/VarioCC moeten wezen. Het bouwjaar is 2004, dus hij is al een poosje in dienst.

Groet
Johan


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #42 Gepost op: 26 februari 2005, 20:58:51
Volgens mijn database zou deze ladder niet hoger kunnen reiken dan 24.00 mtr. Het type zou een DLK18-12(DIN)/VarioCC moeten wezen. Het bouwjaar is 2004, dus hij is al een poosje in dienst.

Groet
Johan

Idd, hij is al een poosje op de kazerne daar maar nog niet zo lang op de uitruk. En die brandweerman had aan mij vertelt dat hij 30mtr was dus...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #43 Gepost op: 26 februari 2005, 21:34:46
maar het is een mooi voertuig ;D
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Firefly

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 590
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #44 Gepost op: 26 februari 2005, 21:49:40
Dan vind ik persoonlijk de Magirus ladder van Brandweer  Velsen toch nog mooier  ;) (al eerder in deze rubriek verschenen.)
Brandwacht 1e klas + WVD


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #45 Gepost op: 26 februari 2005, 21:52:50
niet in deze rubriek,

de voertuigen van amsterdam zijn pure werkvoertuigen die alleen maar gebruikt worden

andere korpsen staan vaak in de kazerne, worden gewassen, uitruk, weer gewassen etc

amsterdam wast volgens mij een keer in de twee dagen (of een keer per dag) de voertuigen,

daarom zien voertuigen van andere korpsen (met uitzondering van andere grote steden) veel mooier, schoner en onbeschadigd!
Dit kan en gaat niet in amsterdam

zelf vind ik die van velsen ook mooi, maar die word toch anders gebruikt
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #46 Gepost op: 26 februari 2005, 22:30:33
Velsen heeft het nieuwe model Iveco Eurocargo. De Amsterdamse ladder is nog van het oude type. Daardoor heeft de Velsense ladder een veel moderner aanzien.

Gr
Erik


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #47 Gepost op: 27 februari 2005, 17:23:34
Ik wil ook wel meedoen in het doorgeef-rondje van de foto vd week. Hoe laat komt de nieuwe vandaag? ;)
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 27 februari 2005, 18:12:04
Ik wil ook wel meedoen in het doorgeef-rondje van de foto vd week. Hoe laat komt de nieuwe vandaag? ;)

dit is de nieuwe, volgende week firerobin, dan Ricardo B
en dan zien we wel
maar dit soort discussies moeten hier :

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6421.0
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #49 Gepost op: 3 maart 2005, 16:35:52
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=6421.0

daar kun je je suggesties plaatsen en dan ben jij aan de beurt

het word zo een troep in dit topic
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !