Rws control, een game over rijkswaterstaat

Auteur Topic: Rws control, een game over rijkswaterstaat  (gelezen 8051 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

toonnie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Gepost op: 12 juni 2012, 15:42:26
Ik hoorde iets over Rws control, een game over rijkswaterstaat. Waar kan ik die vinden?






toonnie

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2012, 16:35:01
Dat had ik ook al gevonden maar dat bedoel ik niet. Rws control is een cd-rom!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2012, 12:35:24
RWS Control is een spel uit de "oertijd" (vermoedelijk nog voor het jaar 2000) en al tijden niet meer leverbaar. Volgens mij destijds gemaakt door VESC bv. Ik schat de kans klein dat je dit spel nog ergens gaat vinden.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


hinsert

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #4 Gepost op: 9 januari 2018, 23:05:16
Ik heb speciaal geregistreerd om op dit stokoude topic te reageren. Ik heb het spel RWS Control, ontwikkeld door VESC en gratis uitgebracht op cd-rom in 1998, nog liggen. Ik googlede op het spel en kwam o.a. op dit forum terecht.

Ik heb vandaag een post gewijd aan dit spel op Retroforum, daar kun je wat meer info over het spel vinden. Ik heb inmiddels bij VESC de vraag uit staan of ik het spel mag verspreiden na al die jaren. Zo ja, zal ik hier de cd-rom image plaatsen voor de geïnteresseerden. ;)


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #5 Gepost op: 9 januari 2018, 23:13:19
Ik heb speciaal geregistreerd om op dit stokoude topic te reageren. Ik heb het spel RWS Control, ontwikkeld door VESC en gratis uitgebracht op cd-rom in 1998, nog liggen. Ik googlede op het spel en kwam o.a. op dit forum terecht.

Ik heb vandaag een post gewijd aan dit spel op Retroforum, daar kun je wat meer info over het spel vinden. Ik heb inmiddels bij VESC de vraag uit staan of ik het spel mag verspreiden na al die jaren. Zo ja, zal ik hier de cd-rom image plaatsen voor de geïnteresseerden. ;)
Top, heb je wat screenshots over hoe het spel er uit ziet en wat je moet doen?


hinsert

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2018, 12:09:49
Top, heb je wat screenshots over hoe het spel er uit ziet en wat je moet doen?

Op de link uit mijn vorige post heb ik aardig wat screenshots geplaatst. Hulpverlenersforum host maar een beperkt aantal plaatjes volgens mij, dus het is wat gedoe om ze allemaal hier te posten. Het is draaiende te krijgen via een virtual machine (in mijn geval VirtualBox) met Windows 95/98/ME.

Ik heb toestemming van de makers om de cd-rom image (iso) te delen met jullie: http://www5.zippyshare.com/v/5AOavbMG/file.html

Je kunt het dus alleen op moderne computers aan de praat krijgen met een virtual machine en door die iso in te laden als cd-rom in de virtuele cd-romspeler van de virtual machine. Dat kan wat uitzoekwerk zijn. ;)

Ik zal als ik tijd heb eens een filmpje op Youtube draaien met de gameplay.