Opvouwbare pylonnen - ervaringen? Voordelen? Nadelen?

Auteur Topic: Opvouwbare pylonnen - ervaringen? Voordelen? Nadelen?  (gelezen 8431 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2012, 21:22:23
Tot 2007 hadden wij van dit soort dingen in de vtgn liggen op Schiphol.

http://www.pol.nl/Quickcone-beplakt-met-HIP-wit/nl/product/38065/
Ja die bedoelde ik
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2012, 21:26:35
Tot 2007 hadden wij van dit soort dingen in de vtgn liggen op Schiphol.

http://www.pol.nl/Quickcone-beplakt-met-HIP-wit/nl/product/38065/
Ha dielange,
Weet je of ze nog gebruikt worden en zo niet, waarom niet en waardoor zijn ze vervangen? (3 vragen voor de prijs van 1 ;))
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2012, 21:31:54
Ha dielange,
Weet je of ze nog gebruikt worden en zo niet, waarom niet en waardoor zijn ze vervangen? (3 vragen voor de prijs van 1 ;))
Mag ik ook  ;). Ze worden nog steeds "gebruikt". Liggen in ieder geval achter in de Vito's op Spl, weet niet of ze ook standaard in andere voertuigen liggen. Andere districten hebben ze ook (post zevenaar heeft ze in ieder geval in het mobiel kantoor staan/liggen), en worden gebruikt om laantjes te maken tijdens acties. Al gebruiken ze ook wel die gewone pionnen met die zware voet, weet niet hoe ze die keuze maken maar gevoel zegt dat het net afhankelijk is van wie de afzetting plaatst en wat er makkelijk voor het grijpen is.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2012, 21:38:50
Ha dielange,
Weet je of ze nog gebruikt worden en zo niet, waarom niet en waardoor zijn ze vervangen? (3 vragen voor de prijs van 1 ;))

Ik lees net van Customs dat ze dus nog steeds worden gebruikt.  :'( :'( Ik ben in 2005 al begonnen te roepen dat het waardeloze dingen zijn. Ten eerste mis je de 360 graden rondom retroreflectie. Ten tweede ik vond ze veelte klein. Ten derde waren ze niet echt heel erg sterk, dus waren regelmatig naar de kl*te.

Ik weet dat men op S'hol bij de verkeersondersteuning wel een hele grote stapel met echte kegels hebben die aan de eisen voldoen. Die worden ingezet bij controles


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2012, 21:38:54
Mag ik ook  ;). [knip]
Natuurlijk Customs, bedankt voor de info ;D
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2012, 22:08:23
Liggen in ieder geval achter in de Vito's op Spl, weet niet of ze ook standaard in andere voertuigen liggen.

Ze liggen in elk opvallend dienstvoertuig. Bij ongevallen op de weg worden ze gebruikt als tijdelijke maatregel. Mocht het nodig zijn kunnen de grote kegels worden opgehaald. Echter bij de meeste ongevallen op Schiphol, komt de Traffic Operations van de luchthaven ook ter plaatse, zij hebben grote kegels bij zich.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2012, 22:15:11
Ze liggen in elk opvallend dienstvoertuig. Bij ongevallen op de weg worden ze gebruikt als tijdelijke maatregel. Mocht het nodig zijn kunnen de grote kegels worden opgehaald. Echter bij de meeste ongevallen op Schiphol, komt de Traffic Operations van de luchthaven ook ter plaatse, zij hebben grote kegels bij zich.
Duidelijk, heb er alleen een keer gebruik van gemaakt toen er een Vito'tje van jullie mee was op controle. Vond ze wel handig als inderdaad tijdelijke afzetten (al snap ik dat ze op de grote wegen en in de nacht niet echt voldoen), en had ook bij ons geopperd om een aantal te laten aanschaffen. Echter kreeg ik toen ook van de wagenparkbeheerder te horen dat ze niet voldeden aan de eisen en dat we indien nodig de grote konden gebruiken. Deze zijn echter niet mee te nemen in de golfjes (zijn namelijk erg groot) dus staan ze maar op kantoor en worden ze nooit gebruikt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2012, 22:16:34
 Echter bij de meeste ongevallen op Schiphol, komt de Traffic Operations van de luchthaven ook ter plaatse, zij hebben grote kegels bij zich.
Dit is zeg maar de WIS van de luchthaven, voor de niet kenners.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2012, 22:46:28
Deze zijn echter niet mee te nemen in de golfjes (zijn namelijk erg groot)

Precies de reden waarom bij ons de opvouwbare pylonnen in de auto liggen. Scheelt énorm veel ruimte!
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2012, 00:46:37
Deze zijn echter niet mee te nemen in de golfjes (zijn namelijk erg groot) dus staan ze maar op kantoor en worden ze nooit gebruikt.
Past perfect!



Regio: Drenthe
Afdeling: BPZ - bureau Assen Balkengracht
Soort voertuig: Onopvallend voertuig
Merk en type: Volkswagen Golf 6 2.0 TDI 140 pk DSG
Kenteken: **-**-**
Bijzonderheden: Net nieuw. Met AVLS, stop voor/achter, grill flitsers en alternerende koplampen.