Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)

Auteur Topic: Minister maant politie tot grotere snelheid (aanrijtijden)  (gelezen 46484 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #40 Gepost op: 18 juni 2012, 13:34:57
Wel zie ik verbeterpunten bij het doorschakelen indien mobiel gebeld wordt. Dat moet technologisch toch eenvoudiger kunnen?

Tsja, zolang je mobiel bellend naar 0900-8844 (u weet wel: geen spoed, wel politie) wel direct in de juiste regio terecht komt en bij 112 (als elke seconde telt) niet, dan is er nog wat te doen hulpverleningsland.

Misschien dat dit inmiddels al is verbeterd, maar deze situatie is best een tijd aan de orde geweest. Beetje krom... ::)


Overigens heeft de NP denk ik wel een voordeel als het gaat om meldingen op rijkswegen. Nu is het zo dat eerst uitgezocht moet worden welke meldkamer de melding gaat afhandelen; KLPD of regio. Straks zal het (volgens mij) zo zijn dat de melding altijd naar de regio gaat, welke dan immers ook een eigen verkeersdienst heeft. Ik verwacht dat de regio op die manier beter kan sturen op capaciteit en inzet voor de rijkswegen. Én je komt als melder gelijk in de juiste meldkamer terecht (mits 112 via mobiel dan direct naar de regio gaat), zodat je geen tijd verliest met doorschakelingen.


Daarnaast denk ik dat wanneer over x jaar de voertuiggebonden werkplek is geïmplementeerd, auto's vaker in de buitengebieden gestationeerd zullen worden. Je begint je dienst op de basiseenheid, begeeft je naar je verzorgingsgebied en komt tot einde dienst niet meer terug, tenzij je een aanhouding hebt natuurlijk. Thermoskan met koffie in de auto, pakje brood mee en je bent volledig zelfvoorzienend. Pissen doe je in de bosjes (wel buiten de bebouwde kom natuurlijk!). Terwijl je collega rondrijdt en de ogen goed de kost geeft, kun je als bijrijder mooi de administratie doen dmv de boordcomputer, MDT of whatever. Halverwege de dienst wisselen, zodat je collega z'n administratie kan doen. Meer blauw op straat en betere aanrijtijden, wat wil je nog meer 098uo

Gekheid natuurlijk, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Laten we alleen wel hopen dat de politici en beleidsmaker zich voldoende realiseren wat de beperkingen zijn van een dergelijke constructie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #41 Gepost op: 18 juni 2012, 14:59:00
Straks zal het (volgens mij) zo zijn dat de melding altijd naar de regio gaat, welke dan immers ook een eigen verkeersdienst heeft.
Helaas is dat dus niet zo! De inrichtingsplannen houden vooralsnog in dat alleen Rotterdam, Den Haag en Amsterdam als regio een VD krijgen. Utrecht en een aantal andere regio's hebben een VHT, dat is geheel wat anders!
Dus neen, nog sterker op de rijkswegen in bepaalde regio's zal je dus afhankelijk worden van de noodhulpauto's van de wijkteams, en daar is al een te kort aan  :D

Daarnaast denk ik dat wanneer over x jaar de voertuiggebonden werkplek is geïmplementeerd, auto's vaker in de buitengebieden gestationeerd zullen worden. Je begint je dienst op de basiseenheid, begeeft je naar je verzorgingsgebied en komt tot einde dienst niet meer terug, tenzij je een aanhouding hebt natuurlijk. Thermoskan met koffie in de auto, pakje brood mee en je bent volledig zelfvoorzienend. Pissen doe je in de bosjes (wel buiten de bebouwde kom natuurlijk!). Terwijl je collega rondrijdt en de ogen goed de kost geeft, kun je als bijrijder mooi de administratie doen dmv de boordcomputer, MDT of whatever. Halverwege de dienst wisselen, zodat je collega z'n administratie kan doen. Meer blauw op straat en betere aanrijtijden, wat wil je nog meer 098uo

Gekheid natuurlijk, maar er zit denk ik wel een kern van waarheid in. Laten we alleen wel hopen dat de politici en beleidsmaker zich voldoende realiseren wat de beperkingen zijn van een dergelijke constructie.
Hum, dus zoveel veranderd er niet...... >:D
RR werkt al een tijd met basiseenheid/ districtsburo (of welk naampje je er aan geeft) en Amsterdam gaat steeds meer die kant op en had dat jaren geleden al moeten doen.
Die mobiele werkplek zit er idd aan te komen, had er ook al jaren moeten zijn (daarvoor had AA immers mobipol aangeschaft) alleen de politie en computers is hetzelfde als water en vuur..... samen gaat niet, soms heb je elkaar nodig  O0

Wist je bijv. dat wij in AA nog steeds draaien op windows licentie 1999-2001 voor XP?  98uiye

Dus daar is bijvoorbeeld inderdaad nog HÉÉÉÉÉÉÉÉL veel winst te behalen!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #42 Gepost op: 18 juni 2012, 17:07:39
Overigens heeft de NP denk ik wel een voordeel als het gaat om meldingen op rijkswegen.
Nu is het zo dat eerst uitgezocht moet worden welke meldkamer de melding gaat afhandelen; KLPD of regio.
Straks zal het (volgens mij) zo zijn dat de melding altijd naar de regio gaat, welke dan immers ook een eigen verkeersdienst heeft.

Ik verwacht dat de regio op die manier beter kan sturen op capaciteit en inzet voor de rijkswegen. Én je komt als melder gelijk in de juiste meldkamer terecht (mits 112 via mobiel dan direct naar de regio gaat), zodat je geen tijd verliest met doorschakelingen.

Wat betreft meldingen op de Rijkswegen is er al het e.e.a. veranderd kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Vroeger was het zo als ik mijn vaste nummer van het KLPD belde en vroeg om de meldtafel verkeer dan werd ik
24/7/365 doorverbonden naar een van de centralisten.
Tegenwoordig is dat niet meer het KLPD is minder gaan werken. Hieronder 2 voorbeelden van echt vrij recent.

1. Paar weken terug ( donderdag 25 mei ) onderweg naar Steenwijk omstreeks 05:40 uur kom ik door de bocht van de A27 Re
    naar de A28 Re t.h.v. A27 Re 80,7E een onbeheerde motor tegen en in de wijde omgeving geen motorrijder te bekennen.
    Dus ik bel mijn vaste nummer en maak me bekend en vraag meldtafel verkeer. Krijg ik te horen tot 07:00 uur rijdt het KLPD
    niet ik zet je door naar de Regio. Vervolgens Utrecht aan de lijn en meldt me wederom, krijg de vraag of ik even wil blijven
    hangen omdat RWS gebeld gaat worden, vervolgens krijg ik te horen dank je wel voor je melding CMI was al opgestart.
    Liever een keer te veel gebeld om CMI op te starten dan dat er iemand op klapt die niet oplet en er ontstaat een chaos.

2. Zaterdag 9 Juni eind van de middag kom van een cursus af en stuit doordat de matrix ineens aangaat op de A27 Li Hmp 82,9
    op een voertuig wat letterlijk haaks op de vluchtstrook staat en van voren goed in elkaar zit. Pak me gsm en bel wederom
    mijn vaste nummer en vraag meldtafel verkeer. Krijg nu te horen in het weekend rijden we geen meldingen. Wat is je melding ?
    Dus kort gemeld A27 Li Hmp 82,9 auto haaks op vluchtstrook ingekorte neus en ik heb een rood kruis nodig.
    Antwoord: Ik schakel je door met Utrecht. Meldkamer Utrecht bovenstaande info gegeven, Utrecht vraagt blijf aan de lijn ga
    RWS bellen voor je. Op het moment dat hij bij me terugkomt komt CPA en Regio met OGS tegelijkertijd t.p. en worden de
    maatregelen erop gezet. Ambu bijgesproken over het SO en na kort gesprek met de mannen van de Regio kon ik verder.

Voor de rijkswegen die onder A-A / HGL en R-R vallen belde ik altijd al de regio als er wat op hun grondgebied was
en daar komt tegenwoordig in de nachturen en weekenden nu ook de andere regio's bij via 112.
Blijkbaar rijdt het KLPD alleen nog maar meldingen van 07:00 uur tot 22:00 of 23:00 uur en de rest van de tijd gaat alles
direct via de regio.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #43 Gepost op: 18 juni 2012, 18:46:22
Wat betreft meldingen op de Rijkswegen is er al het e.e.a. veranderd kan ik je uit eigen ervaring vertellen.
Vroeger was het zo als ik mijn vaste nummer van het KLPD belde en vroeg om de meldtafel verkeer dan werd ik
24/7/365 doorverbonden naar een van de centralisten.
Heb 1 keer gehad dat ik het KLPD belde op hun nummer, werd ik afgekat door een dame aan de lijn dat ik in het vervolg 112 moest bellen omdat ik hun gelijk aan de lijn kreeg 98uiye

Daarnaast denk ik dat wanneer over x jaar de voertuiggebonden werkplek is geïmplementeerd, auto's vaker in de buitengebieden gestationeerd zullen worden. Je begint je dienst op de basiseenheid, begeeft je naar je verzorgingsgebied en komt tot einde dienst niet meer terug, tenzij je een aanhouding hebt natuurlijk. Thermoskan met koffie in de auto, pakje brood mee en je bent volledig zelfvoorzienend. Pissen doe je in de bosjes (wel buiten de bebouwde kom natuurlijk!). Terwijl je collega rondrijdt en de ogen goed de kost geeft, kun je als bijrijder mooi de administratie doen dmv de boordcomputer, MDT of whatever. Halverwege de dienst wisselen, zodat je collega z'n administratie kan doen. Meer blauw op straat en betere aanrijtijden, wat wil je nog meer 098uo
Dat word bij ons al jaren gedaan door de binnenlandteams en dat zonder mobiele werkplek. Bij aanvang dienst admin doen en eventuele mail beantwoorden (en je ook even inlezen in wat actuele zaken), daarna de weg op en pas tegen het einde van de diensttijd (of soms zelfs na diensttijd) weer op de post nog even een bakkie doen en misschien wat admin als het snel weg moet. En dat pissen, dat kan ook bij de daarvoor ingerichte gelegenheden. Je moet ze alleen wel weten te vinden natuurlijk  098uo
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #44 Gepost op: 18 juni 2012, 19:52:17
Heb 1 keer gehad dat ik het KLPD belde op hun nummer, werd ik afgekat door een dame aan de lijn dat ik in het vervolg 112 moest bellen omdat ik hun gelijk aan de lijn kreeg 98uiye

Dat probleem heb ik gelukkig nog nooit gehad met ze tot nu toe dat ze me afkatten of zo.
Wel als ik 112 belde dat ze het soms beter willen weten maar dat gaat nu al weer een paar jaar goed gelukkig.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #45 Gepost op: 18 juni 2012, 19:52:43
Helaas is dat dus niet zo! De inrichtingsplannen houden vooralsnog in dat alleen Rotterdam, Den Haag en Amsterdam als regio een VD krijgen. Utrecht en een aantal andere regio's hebben een VHT, dat is geheel wat anders!
Dus neen, nog sterker op de rijkswegen in bepaalde regio's zal je dus afhankelijk worden van de noodhulpauto's van de wijkteams, en daar is al een te kort aan  :D
Hum, dus zoveel veranderd er niet...... >:D
RR werkt al een tijd met basiseenheid/ districtsburo (of welk naampje je er aan geeft) en Amsterdam gaat steeds meer die kant op en had dat jaren geleden al moeten doen.
Die mobiele werkplek zit er idd aan te komen, had er ook al jaren moeten zijn (daarvoor had AA immers mobipol aangeschaft) alleen de politie en computers is hetzelfde als water en vuur..... samen gaat niet, soms heb je elkaar nodig  O0

Wist je bijv. dat wij in AA nog steeds draaien op windows licentie 1999-2001 voor XP?  98uiye

Dus daar is bijvoorbeeld inderdaad nog HÉÉÉÉÉÉÉÉL veel winst te behalen!
Die mag je mij even uitleggen als je wilt...  ;)
XP is in 2001 uitgekomen, dus ben benieuwd waar je op doelt...


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #46 Gepost op: 18 juni 2012, 19:54:06
mmmm... 310 vierkante kilometer, 1 auto in de nacht... keep on dreaming opstelten....  8)
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #47 Gepost op: 18 juni 2012, 19:58:22
mmmm... 310 vierkante kilometer, 1 auto in de nacht... keep on dreaming opstelten....  8)
Jaaaa maaaaaaaar! Je hebt nu wel ELP met een rappe Volvo T6! Dus als ze niet staan te tanken zijn ze zo bij je. ;)


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #48 Gepost op: 22 juni 2012, 18:36:57
Gewoon meer collega's op straat en meer prio 1.  :-X


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #49 Gepost op: 22 juni 2012, 23:42:52
Wat dacht je van knappere dienstvoertuigen die beter weggedrag vertonen en vlotter optrekken ? Dan hoef je ook niet continu op de top van het mogelijke te rijden. Vlot remmen en vlot weer optrekken is van levensbelang.... de politie heeft zich namelijk wel aan regeltjes te houden bij prio meldingen en achtervolgingen....

Altijd mooi... de politiek gaat iets roepen... zonder dat zij feitelijk weten wat er aan de hand is.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....