Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 40960 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Tsjaaa...

http://www.youtube.com/watch?v=hWBRCB4HkXY&feature=player_embedded#
Gepubliceerd op 17 jun 2012 door CaribbeanEnergyBrass

Citaat
Man was dronken OK, sliep waar hij niet mocht slapen OK.maar dat een goede reden om in elkaar geslagen te worden door de politie?? Voor die film werd de man geslagen door de mannelijk politie bij het begin van het film werdt hij net gespoten met trangas en daarna geslagen door de vrouwelijke politie en zoals je zelf kan zien die man heeft nooit een reden gegeven en gaf ook geen tegenstand




sylvester1986

  • Gast
Niet normaal van dat w**f om zo (in het kruis) te trappen.
Zulke beelden direct opsturen naar de politie in de hoop dat zij snel het toneel kan verlaten.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Zo iemand mogen ze zelf oplsuiten, daarnaast is het volgens mij totaal overbodig dat ze tot geweld overgaan aangezien een half minuut later de versterking al te horen is (volgens mij was de sitautie stabiel).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Filmpje: agente schopt dronken man

http://www.rijnmond.nl/nieuws/19-06-2012/filmpje-agente-schopt-dronken-man
19-06-2012  |  12:15
 
De politie Rotterdam-Rijnmond is in verlegenheid gebracht door een filmpje op internet. In het filmpje is te zien hoe een dronken man meerdere malen geschopt wordt door een agente. De man lijkt zich niet te verzetten, maar krijgt desondanks schoppen.

Het filmpje werd dinsdag op internet gezet en is al vele malen bekeken. Het incident vond plaats aan de Riederlaan in Rotterdam-Zuid.

De politie heeft laten weten het filmpje te gaan bekijken en komt later met een reactie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
PolitieRR ‏@PolitieRR

#Aanhouding man #Rotterdam. Wij hebben het filmpje ook gezien en spreken met betrokkenen.

19 juni 12 om 13:14 via web
Samen sterk in de hulpverlening!


sylvester1986

  • Gast
Nu moet je mensen die in nood verkeren helpen, wat als je iemand wil beschermen die door de politie belaagt wordt, hoe kun je dan optreden?


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Je ziet (helaas) zoals zo vaak met dit soort filmpjes niet wat hieraan vooraf gegaan is, en wat de reden/aanleiding is dat de agente geweld gebruikt. Het is ook moeilijk alleen maar op basis van deze beelden te oordelen of dit proportioneel is, of niet.

Het feit dat er assistentie komt aanrijden met OGS geeft wel aan dat er blijkbaar van een bepaalde dreiging wordt uitgegaan.

Laten we de discussie hier alleen houden over de feiten voor zover bekend, en verder afwachten op de officiële reactie van politieRR
Samen sterk in de hulpverlening!


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Het spijt me live, maar wat er ook aan vooraf gegaan is, deze manier van aanhouden is mijn insziens alleen acceptabel als de verdachte armwiekend op je af komt rennen en je wilt neerslaan. Terwijl iemand al op de knieën zit nog een paar knietjes richting het hoofd geven doe je maar in de ring, niet op straat.  :-X
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Bam, lekker oordelen over agenten zonder de aanleiding te kennen.

Uploader geeft aan dat die vent al gepepperd is. Wanneer mag je pepperen? Als iemand een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd wapen bij zich heeft of iemand die zich aan zijn aanhouding tracht te onttrekken. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat dat er aan vooraf is gegaan. Een trap of knietje in de kruis is dan een effectieve manier om iemand even een pijnprikkel te geven zodat je hem onder controle kunt brengen. Dat het er heftig uitziet, dat klopt. Daarom wordt ons bij IBT verteld om, als het mogelijk is, dit soort trappen niet uit te delen omdat de publieke opinie je nog wel eens tegen je kan keren.  Ik ken gemenere truucjes die je niet op camera ziet maar wel pijnlijker zijn en meer letsel kunnen opleveren.


plato

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Nu ben ik absoluut geen expert op dit gebied, maar er zijn toch andere manieren om een persoon op de grond te krijgen? Ze trapt hem eerst een aantal malen in de hoop dat hij dan neer gaat, alsof ze in de kroeg iemand in elkaar aan het slaan is. Dit ziet er niet professioneel uit, ben wel eens in een situatie (lang verhaal) naar de grond gewerkt door een agent maar dat ging toch net iets vakkundiger en zonder schade what-so-ever. Dit feit is het enige wat mij opvalt aan dit filmpje, andere feiten ben ik inderdaad niet van op hoogte dus daar moeten we het ook absoluut niet over hebben.

Maar dit terzijde, vindt hier ook wel een rol weggelegd voor de media, zij verspreiden dit immers, en zouden derhalve moeten achterhalen wat het HELE verhaal is. Dit werkt van alles in de hand. Ben ook benieuwd naar de reactie van RR