Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 40700 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Zonder even op de inhoud in te gaan:

Ik neem aan dat er standaard manieren zijn om een verdachte te overmeesteren, in ieder geval manieren waarop je dat probeert te doen, in kan me voorstellen dat dat in een worsteling niet meer werkt.

Is deze aanname juist? en valt de manier van handelen op het filmpje daar binnen? De achterliggende gedachte van mij is dus: is de actie die te zien is in het filmpje in andere situaties (dan dat hier direct te zien was) acceptabel? Het zag er namenlijk nogal "karate kid" uit, en niet egt als een politie actie.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


ritger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 214
Ik vind dat het behoorlijk beheerst overkomt, geen paniekerig of gefrustreerd geschop zoals je wel vaker in politiegeweld video's ziet. Goed geplaatst en niet langer dan dat de persoon geboeid kan worden.. ze zullen vast wel redenen hebben om het niet (meer) met lieve woordjes te proberen. ;)


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Gepubliceerd op 17 jun 2012 door CaribbeanEnergyBrass

"Man was dronken OK, sliep waar hij niet mocht slapen OK.maar dat een goede reden om in elkaar geslagen te worden door de politie?? Voor die film werd de man geslagen door de mannelijk politie bij het begin van het film werdt hij net gespoten met trangas en daarna geslagen door de vrouwelijke politie en zoals je zelf kan zien die man heeft nooit een reden gegeven en gaf ook geen tegenstand"


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Nou, ik verwachtte een zeer schokkend filmpje met Amerikaanse toestanden....
Laat ik het erop houden dat ik het allemaal wel mee vind vallen. Oordelen is sowieso lastig omdat we de situatie ervoor niet op beeld hebben.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


crosslee

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Ik vind dat het behoorlijk beheerst overkomt, geen paniekerig of gefrustreerd geschop zoals je wel vaker in politiegeweld video's ziet. Goed geplaatst en niet langer dan dat de persoon geboeid kan worden.. ze zullen vast wel redenen hebben om het niet (meer) met lieve woordjes te proberen. ;)

precies! Mijn mening ook!.. Iedereen die dit direct sterk veroordeeld vanaf de zijlijn kent vaak de feiten niet of heeft hier geen ervaring mee. laten we rustig afwachten wat RR te vertellen heeft. Ik denk dat het allemaal wel meevalt.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Hij staat al te wankelen op zijn benen. Geeft op het filmpje geen verzet. Krijgt een schop, en word naar de grond getrokken. Dan volgen er nog 6 knietjes? Lijkt mij zo op de beelden te zien beetje overdreven. Mannelijke collega had ook de vrouwelijke collega kunnen ondersteunen. Maar dat gebeurd ook pas na 6 knietjes.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
http://www.rijnmond.nl/nieuws/19-06-2012/mishandelde-man-wat-niet-agressief
'Mishandelde man wat niet agressief'
19-06-2012  |  16:06

Onbewust heeft Giovanni Dambruck met zijn filmpje een flinke rel veroorzaakt. De Dordtenaar filmde gisteren met zijn telefoon hoe een agente een man onnodig mishandelt.

De politie benadrukt in een verklaring dat het filmpje pas halverwege de confrontatie begint. Maar uit het verhaal van Giovanni Dambruck blijkt dat de het slachtoffer ook voor het filmpje zich niet agressief gedroeg en er ook toen geen aanleiding was om zo tegen de man tekeer te gaan.

Laveloos

‘De man was laveloos,’ vertelt Giovanni. ‘Maar verder verzette hij zich niet. Hij was totaal niet agressief. Volgens mij was het een Poolse man. Het komt wel vaker voor dat Polen dronken door de Riederlaan lopen. Een aantal Polen is dan soms wèl eens agressief. Maar dat was nu absoluut niet het geval.’

Wapenstok

‘De politie wil misschien laten geloven dat er voordat ik ben gaan filmen door die man iets is gedaan maar dat klopt niet. Integendeel zelfs, de politie heeft hem toen nog met de wapenstok geslagen. Hij is in zijn lichaam gepord en daarna met een wapenstok geslagen. Hij was echt weerloos.’

Op aangesproken

‘Ik heb het allemaal gezien en het geweld was echt onnodig. Die arme man verzette zich niet en had ook op een andere manier behandeld kunnen worden. De agente is er later nog op aangesproken die mensen die alles hebben gezien.
Ze antwoordde dat de omstander daar niks mee te maken hebben.’


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122


Lijkt mij genoeg reden om deze agente voorlopig lekker achter een bureau te houden... Hopelijk tot aan haar pensioen.


sylvester1986

  • Gast
Als blijkt dat deze man bespoten is met pepperspray, dan vind ik het helemaal niet nodig om zo te schoppen.


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Lijkt mij genoeg reden om deze agente voorlopig lekker achter een bureau te houden... Hopelijk tot aan haar pensioen.
Officiële persbericht van RR afwachten... ;)