Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012

Auteur Topic: Agente juist gehandeld bij aanhouding dronken man Riederlaan - Rotterdam 17-06-2012  (gelezen 41321 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Hieronder even mijn mening die ik ook op youtube heb geplaatst en verder wil ik het er bij laten.

Citaat
Of het goed of fout is kan ik niet over oordelen omdat ik niet het hele verhaal ken.
 
Het zou beter zijn als het gefilmd is vanaf het begin dat de politie ter plaatse komt dan pas kan je een goed oordeel vellen over iets.
 
Als je halverwege een verhaal gaat filmen ken je het begin niet en kan je feiten en omstandigheden verdraaien.
Dus persoonlijk vind ik het slecht gefilmd maar dat is met wel meer filmpjes hierop Youtube.

In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
www.kombijdepolitie.nl

We zoeken nog mensen die weten hoe het werkt!  O0
Ik had exact zo'n zelfde opmerking onder de knop!! Je hebt helemaal gelijk. Op diverse nieuwssites heb je meebrullers / beste stuurlui, dat weten we. Maar op het hulpverleningsforum is het toch altijd weer (extra) een doorn in het oog. O0
Tuurlijk. If you can't beat them, join them.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dus als je een andere mening hebt en het niet goedkeurt, dan ben je een meebruller?

Als je n.a.v. een filmfragment direct zulke boude uitspraken durft te doen en klaarblijkelijk inderdaad direct een mening klaar hebt, je zegt het zelf inderdaad.


TuttebelXL

  • Zoekende
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 35
Ik vind dat die meneer met zijn gouden hoektand wel erg moet nadenken over het verhaal. Wij kunnen ons wel ter barsten denken over hoe en wat... ook wij hebben slechts de beelden van het youtube filmpje. Ik heb wel het idee dat de boel, met name door de media, flink wordt opgeklopt. Het kan zijn dat de verdachte niet wilde meewerken? Waarom staat die andere agent erbij en doet hij niets?

Hoe ook, erg zeker van zijn zaak lijkt mij die meneer op het bovenste filmpje op deze pagina niet. Zoals ik al schreef, hij moet precies heel erg diep nadenken en het verhaal komt op mij erg warrig en onsamenhangend over.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Waarom werken ze hem niet met z'n tweeën naar de grond, waarom moet je eerst een knietje in zijn kruis geven en als hij in elkaar zakt nog een paar knietjes in zijn gezicht geven? Zoals het nu gebeurt is laf in mijn ogen.
Ja hoor, erg laf allemaal. Een gepepperde verdachte moet je vooral naar de grond werken met je handen, geheid dat je binnen een halve minuut zelf stuk gaat van de pepperspray.... dan kan je beter even je voet gebruiken. Of dat hier terecht was? Dat horen we vanzelf als het onderzoek is afgerond.

We kunnen allemaal "what if" scenarios gaan opnoemen en alternatieve aanhoudings methodes, maar dat is allemaal gebrabbel achteraf. Op het moment zelf heb je niet de tijd om daar een paar minuten op te broeden. Vanaf een bureaustoel is het in ieder geval erg simpel gesproken.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Waarom staat die andere agent erbij en doet hij niets?

Die staat duidelijk in z'n porto te babbelen (lulijzer op schouder bevestigd) en geeft de situatie door aan HB. En ik denk (ja, gebaseerd op eigen ervaringen) dat hij sowieso om een extra wagen vraagt i.v.m. omstanders.
Dit is dagelijkse kost voor politie in grote steden en 9 v.d. 10 keer zullen ze het zonder schoppen of tikkies op kunnen lossen. Alsof we nu pepper, stokken, honden en alles maar goedkeuren, maar een ouderwetse schop of trap is ineens uit den boze. Vreemd.


sylvester1986

  • Gast
Als je n.a.v. een filmfragment direct zulke boude uitspraken durft te doen en klaarblijkelijk inderdaad direct een mening klaar hebt, je zegt het zelf inderdaad.
Dus zeggen dat je het allemaal wel mee vind vallen op basis van deze videobeelden is ook meebrullen? Tenslotte geef je op deze manier ook je mening.


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
(knip) Hoe ook, erg zeker van zijn zaak lijkt mij die meneer op het bovenste filmpje op deze pagina niet. Zoals ik al schreef, hij moet precies heel erg diep nadenken en het verhaal komt op mij erg warrig en onsamenhangend over.
Die meneer lijkt mij Antilliaans. Mijn ervaring met deze mensen is dat ze te weinig ervaring hebben met Nederlands en ook een gebrek aan opleiding in onze taal. Dus is het volgens mij redelijk logisch dat hij zo moet nadenken, ook de grammatica is voor hen een stuk ingewikkelder.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Dus zeggen dat je het allemaal wel mee vind vallen op basis van deze videobeelden is ook meebrullen, tenslotte geef je op deze manier ook je mening?

Ik betracht enige terughoudendheid. Direct brullen dat de diender in kwestie achter een bureau moet gaan zitten of de laan uit moet worden gestuurd..? Erg vreemde reacties. En ja, ik probeer een objectieve mening te ventileren. Niet direct na een paar seconden film keihard een oordeel klaar hebben.

Verder probeer ik duidelijk te maken dat een schop, trap of klap, heus niet zo schokkend is. Ik heb liever een schop dan een hengst met de lat, of pepper in de ogen. Of een hondenbeet. Iedere situatie is anders en soms moet je als agent een beetje de geweldsladder op en neer. Dit is een mooi voorbeeld, als de verdachte inderdaad eerst gepepperd is.


sylvester1986

  • Gast
Ja hoor, erg laf allemaal. Een gepepperde verdachte moet je vooral naar de grond werken met je handen, geheid dat je binnen een halve minuut zelf stuk gaat van de pepperspray.
En als je er bovenop zitten en trapt/knietje geeft, heeft geen effect dan?