REGS systeem / Waterswitch verbrijzelt autoramen bij auto te water

Auteur Topic: REGS systeem / Waterswitch verbrijzelt autoramen bij auto te water  (gelezen 4643 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #10 Gepost op: 26 april 2012, 14:56:44
Ben vandaag gebelt door het bedrijf die REGS leverd
1) Auto's met Folie getinte ruiten, daar hebben ze het niet op geprobeerd dus daar konden ze geen garantie opgeven of het daar op zal lukken maar ze denken dat het geen probleem is????
2) Doorbraakwerende ruiten, daar hebben ze het niet op geprobeerd dus daar konden ze geen garantie opgeven of het daar op zal lukken maar ze denken zelf dat het daar niet bij werkt !!!!!!!
3) Kogelwerend, daar hebben ze het niet op geprobeerd maar geven zelf aan dat het daar niet bij zal werken !!!!!!!

in mijn ogen dus een onzinnig systeem voor hulpverlenings voertuigen
Een systeem wat niet goed getest is op verschillende ruiten
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #11 Gepost op: 26 april 2012, 19:14:43
Laat ik dan eens de knuppel in het hoenderhok gooien.
Allereerst vind ik het een goed idee dat er gewerkt word aan een oplossing voor dit probleem.
Maar om nou een probleem te vervangen voor een ander probleem?
Te water raken kan gepaard gaan met grote impact, dit kan leiden tot onbewust raken. Dan wil je wel de ramen heel houden.
Door een ongeval te water raken kan leiden tot beknelling, ook dan wil je wel de ramen heel houden.
Dus deze oplossing leid tot veel doden, doordat er geen keuze gemaakt kan worden of het verstandig is de ramen te openen.
Mijn voorstel is een verbod op electrische raambediening, dat is namelijk het probleem en daar ligt dus de oplossing mijns inziens.
Gewoon lekker aan het handwieltje draaien als je er uit moet en kan. Mensen hebben nog steeds niet door dat de mens het gemak dient ipv andersom.
Je leven riskeren omdat het raam openen veel makkelijker gaat? Duhh.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 27 april 2012, 08:23:51
Te water raken kan gepaard gaan met grote impact, dit kan leiden tot onbewust raken. Dan wil je wel de ramen heel houden.
Waarom?

Door een ongeval te water raken kan leiden tot beknelling, ook dan wil je wel de ramen heel houden.
Waarom?

Dus deze oplossing leid tot veel doden, doordat er geen keuze gemaakt kan worden of het verstandig is de ramen te openen.
Verklaar je nader?


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #13 Gepost op: 27 april 2012, 09:04:18
Als je bekneld zit of buiten bewustzijn bent kan je het voertuig niet verlaten, dus wil je zo lang mogelijk lucht in het voertuig hebben, anders ga je een onprettige dood tegemoet.
Duidelijk zo?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #14 Gepost op: 27 april 2012, 09:45:21
Als je bekneld zit of buiten bewustzijn bent kan je het voertuig niet verlaten, dus wil je zo lang mogelijk lucht in het voertuig hebben, anders ga je een onprettige dood tegemoet.
Duidelijk zo?

Tja, er zijn een hoop "what if" scenario's te bedenken. Als ik het filmpje goed zie dan verbrijzeld het raam wel maar moet je deze er zelf alsnog uit slaan. Sowieso is het maar de vraag wat je overlevingskansen zijn als je te water raakt en bekneld/bewusteloos raakt. Zo lang blijft een auto toch niet drijven dus die paar seconden maken dan ook niet meer uit. Volgens mij is het systeem ook deels ontwikkeld voor mensen van buitenaf die daardoor een stuk makkelijker in je auto kunnen komen doordat het raam al stuk is.

Ik zie in ieder geval meer voordelen als nadelen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #15 Gepost op: 27 april 2012, 14:56:56
Als je bekneld zit of buiten bewustzijn bent kan je het voertuig niet verlaten, dus wil je zo lang mogelijk lucht in het voertuig hebben, anders ga je een onprettige dood tegemoet.
Duidelijk zo?

Als je bekneld raakt en je gaat koppie-onder, ben je er geweest. Automatisch brekende ruiten of niet. Vraag ik me alleen af waarom je bekneld zou raken, aangezien een auto niet vervormd raakt van een impact met water. Hetzelfde met bewusteloosheid: Je enige kans is dan als er iemand achter je aan duikt (wat overigens ook levensgevaarlijk is), en dan is het handiger als die persoon je kan bereiken omdat je ruit al stuk is.
Anyway, veel vaker raken mensen niet bekneld en niet bewusteloos, dus statistisch gezien is het handiger om alle hulp te hebben die je kan hebben om je ruiten zo snel mogelijk stuk te krijgen. Overigens op zn minst een goede, degelijke veiligheidshamer.
Arts  www.alphalog.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 4 juni 2012, 16:58:36
Ook de Brand&Brandweer besteed in de editie van deze maand aandacht aan dit onderwerp

Citaat
Technische doorbraak helpt

Er is een technische doorbraak die de problematiek bij auto’s te water kan verhelpen.
Als een ingebouwde sensor in aanraking komt met water zorgt deze ervoor dat de zijramen
automatisch verbrijzelen. De kans dat automobilisten het voertuig al hebben verlaten voordat
de hulpdiensten ter plaatse zijn, wordt op die manier vergroot. Een groot voordeel, ook
voor brandweerduikers.
Bron: B&B-06-2012