GRIP 1 (man bedreigt politie met handboog en molotovcocktail) Grote Kampweg - Haelen 21-06-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (man bedreigt politie met handboog en molotovcocktail) Grote Kampweg - Haelen 21-06-2012  (gelezen 52551 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
???

Die arbeider zijn arm staat even in brand. Waar is de politie op dat moment? Ik wil geen kritiek geven...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Overigens heeft de man geen kruisboog maar een compound boog.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Maar een kniesoor die daar over valt  0098



Ik heb geen verstand van kruisbogen, maar deze man gaat op alle vlakken ver over de schreef
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ja we weten niet hoe de gemeente en politie de situatie in het begin hebben ingeschat. Als dit een zelfde type inzet kreeg op voorhand als bij de deurwaarders dan zal die agent er in zijn eentje zijn geweest. Daarnaast is het interview van te voren geschoten als ik het zo zie, want daar is alles nog rustig.

En die agent op 0.28, die moet toch de brandweer roepen om een straal op te zetten. En daarnaast is de man al naar binnen gedoken (hij staat niet meer in het raam en de andere 2 agenten rennen heel snel naar buiten alsof ze achtervolgd worden.)

Vraag me trouwens wel af vanaf wel moment het AT is opgeroepen. Als iemand met molotovcoctails loopt te gooien dan zou ik al zeggen dat het AT mag komen en dan gewoon de situatie bevriezen, en zeker niet het huis binnen gaan. Maar dat zijn mijn 2 centen en misschien zagen de agenten een opening om met de man te praten
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Overigens heeft de man geen kruisboog maar een compound boog.

Neen, het is een recurveboog...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Recurveboog


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Zo'n molotovcocktail kan erg rare dingen doen... Ik heb het idee dat de collega's daar ter plaatse niet beseft hebben hoe gevaarlijk een molotovcocktail is.


Panter

  • Adviseur OOV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 231
Ik ben er (gelukkig) niet bij geweest en begrijp dat het in een split seconde gebeurd. Maar op het moment dat deze gek met molotovs begint te zwaaien en een werknemer van de gemeente ook geraakt wordt mag er van mij gelijk wel een kogel in de been geschoten worden (volgens mij staat er rechts nog net een agent in beeld).

Op het moment van een (kruis)boog aanwezig bij de verdachte, gelijk afstand nemen en het AT het werk laten doen (indien mogelijk). Mede door de gegooide molotovs moet het wel duidelijk zijn dat deze gek tot alles in staat is.

Vind het ook enig zins bijzonder dat deze man uit zijn huis heeft kunnen ontsnappen met alle aanwezige agenten, ik hoop dat hij de boog niet mee genomen heeft. Maar goed, ook over de manier van ontsnappen is voorlopig nog niet te oordelen. Laten we maar hopen dat hij snel gepakt wordt.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Meer beeldmateriaal op: http://3ml.nl/gemist.php?id=2224


Als dit een zelfde type inzet kreeg op voorhand als bij de deurwaarders dan zal die agent er in zijn eentje zijn geweest.

Hier lijkt het inderdaad op, afgaande op het beeldmateriaal op bovengenoemde link. Kan natuurlijk zijn dat er meer agenten ter plaatse waren en buiten beeld zijn gebleven.
Senior GGP / Oost-Brabant


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Grote zoekactie naar gevluchte verdachte in Haelen [Grip 1] [Update tekst; Man aangehouden]
De politie heeft vanavond rond 23.15 uur de 59-jarige verdachte uit Haelen aangehouden die eerder vandaag agenten bedreigde tijdens een bestuursdwang op de Grote Kampweg. De man werd in de nabijheid van zijn woning aangehouden. Hierbij is 1 waarschuwingsschot gelost waarna de man kon worden ingerekend. De man is ingesloten voor verder onderzoek. Meer informatie kan nu niet worden verstrekt en volgt in de loop van vrijdag.

http://www.112regiolimburg.nl/1cms/index.php?option=com_content&view=article&id=1920:21-06-2012-grote-zoekactie-naar-gevluchte-verdachte-in-haelen-grip-1&catid=15:artikelen-2012