GRIP 1 (man bedreigt politie met handboog en molotovcocktail) Grote Kampweg - Haelen 21-06-2012

Auteur Topic: GRIP 1 (man bedreigt politie met handboog en molotovcocktail) Grote Kampweg - Haelen 21-06-2012  (gelezen 52356 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest13155

  • Gast
Lijkt mij dat de meeste mensen daar zo overdenken. :)
Ik reageerde alleen op je opmerking dat de politie deze man van te voren had moeten aanhouden, dat is dus niet zo maar mogelijk.

Maar met een slimme truc wel te doen!


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Voor de duidelijkheid: "Aanhouden" is voor mij de juridische term voor het ontnemen van de bewegings vijheid (In normaal Nederlands: "arresteren").
Met alles erop en eraan: Persoon moet mee naar het buro (met handboeien indien nodig), heeft dan recht op een advocaat, de zaak moet voorgelegd worden aan een (assistent) Officier van Justitie, , etc...

Iemand met een trukje mee naar buiten lokken is geen aanhouding, maar ik begrijp wel wat je bedoeld. :)
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Ik kan me niet inbeelden dat hier in Belgie de pers aardig kan gaan praten met een persoon die wapens bij zich heeft en deze ook gebruikt. Kan het ook niet begrijpen dat arbeiders onbeschermd hun werk moeten doen en vervolgens half in brand worden gestoken.

Zet er dan tenminste een paar agenten in HHOO uitrusting rond.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Nogmaals: volgens mij een schoolvoorbeeld hoe het niet moet!
tsja, inderdaad, die brigadier had hem achteraf beter meteen bij het eerste contact een knietje in zijn kruis moeten geven en in de boeien slaan, dan hadden we hier vast geen discussie meer gehad...  998765
Samen sterk in de hulpverlening!


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
tsja, inderdaad, die brigadier had hem achteraf beter meteen bij het eerste contact een knietje in zijn kruis moeten geven en in de boeien slaan, dan hadden we hier vast geen discussie meer gehad...  998765

Veiligheidsperimeter instellen en iedereen die niet in deze zone hoort eruit verwijderen was ook al voldoende geweest hoor. Zwart-wit denken is heus niet nodig.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
tsja, inderdaad, die brigadier had hem achteraf beter meteen bij het eerste contact een knietje in zijn kruis moeten geven

Daarom moesten die arbeiders eerst dat hek weghalen waar de man achterstond.....  :D
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


guest13155

  • Gast
Zulke humor mag ik nou wel  ;D


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Ik kan me niet inbeelden dat hier in Belgie de pers aardig kan gaan praten met een persoon die wapens bij zich heeft en deze ook gebruikt. Kan het ook niet begrijpen dat arbeiders onbeschermd hun werk moeten doen en vervolgens half in brand worden gestoken.

Zet er dan tenminste een paar agenten in HHOO uitrusting rond.
Hier ook niet, de beelden zijn gewoon in andere volgorde gemonteerd.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Hij is opgepakt! alsdus RTL Nieuws


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Hij is opgepakt! alsdus RTL Nieuws
Gisteravond al! ;)
Grote zoekactie naar gevluchte verdachte in Haelen [Grip 1] [Update tekst; Man aangehouden]
De politie heeft vanavond rond 23.15 uur de 59-jarige verdachte uit Haelen aangehouden die eerder vandaag agenten bedreigde tijdens een bestuursdwang op de Grote Kampweg. De man werd in de nabijheid van zijn woning aangehouden. Hierbij is 1 waarschuwingsschot gelost waarna de man kon worden ingerekend. De man is ingesloten voor verder onderzoek. Meer informatie kan nu niet worden verstrekt en volgt in de loop van vrijdag.

http://www.112regiolimburg.nl/1cms/index.php?option=com_content&view=article&id=1920:21-06-2012-grote-zoekactie-naar-gevluchte-verdachte-in-haelen-grip-1&catid=15:artikelen-2012