Nee. De HAP's reden er (nagenoeg) altijd mee rond. Ik heb hier een tijd terug al ''iets'' van gevonden en heb toen zelf contact opgenomen met MediTaxi om de onwenselijkheid uit te leggen. Ik heb ook vanaf dag 1 niet begrepen waarom er voor die oplossing gekozen is....
Een gele Tiguan lijkt onder de ''oranje'' straatverlichting overigens dezelfde kleur te hebben als een witte...
Dan is dat misschien bij jullie lokaal zo, hier gaat dat ding überhaupt bijna nooit aan...
Het enige nut van die tekst, in theorie, is dat je deze aan kunt zetten als je
geparkeerd staat en een Ambu jouw locatie moet vinden. Dan valt zo'n hoge rode tekst op, en kan de ambu makkelijker de juiste locatie vinden. Rijdend heeft dat ding bij mij, en mijn collega's in NHN volgens mij ook, nog nooit aangestaan. Ook zeker niet tijdens een spoedrit, het nut daarvan ontgaat mij volledig.
Het probleem is precies wat Jerommeke omschrijft: In de donkere uren ziet men in hun spiegels niet het verschil tussen ambu-geel of wit. Men ziet een personenauto met strepen en een balk op het dak. Men gaat in de nachtelijke uren dan ook altijd verdomd keurig rijden voor ons neus (dat is ook wel eens hinderlijk...). Het op dat moment aanzetten van de tekst heeft direct tot gevolg dat men de eerste de beste mogelijkheid zal stoppen, omdat er niemand is die het verschil kan lezen (of leest) tussen "HUISARTS" en "STOP/POLITIE".