Huisartsenpost (HAP) Voertuigen

Auteur Topic: Huisartsenpost (HAP) Voertuigen  (gelezen 239815 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #550 Gepost op: 25 februari 2013, 12:19:36
Opzich is het ook gedeeltelijk voordeel dat ze dan aan de kant gaan. Ze worden toch alleen aan gezet bij spoed ritten, dan gaan mensen nog sneller aan de kant ;).

Nee. De HAP's reden er (nagenoeg) altijd mee rond. Ik heb hier een tijd terug al ''iets'' van gevonden en heb toen zelf contact opgenomen met MediTaxi om de onwenselijkheid uit te leggen. Ik heb ook vanaf dag 1 niet begrepen waarom er voor die oplossing gekozen is....
Een gele Tiguan lijkt onder de ''oranje'' straatverlichting overigens dezelfde kleur te hebben als een witte... e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #551 Gepost op: 25 februari 2013, 13:24:19
Nee. De HAP's reden er (nagenoeg) altijd mee rond. Ik heb hier een tijd terug al ''iets'' van gevonden en heb toen zelf contact opgenomen met MediTaxi om de onwenselijkheid uit te leggen. Ik heb ook vanaf dag 1 niet begrepen waarom er voor die oplossing gekozen is....
Een gele Tiguan lijkt onder de ''oranje'' straatverlichting overigens dezelfde kleur te hebben als een witte... e050
Dan is dat misschien bij jullie lokaal zo, hier gaat dat ding überhaupt bijna nooit aan...
Het enige nut van die tekst, in theorie, is dat je deze aan kunt zetten als je geparkeerd staat en een Ambu jouw locatie moet vinden. Dan valt zo'n hoge rode tekst op, en kan de ambu makkelijker de juiste locatie vinden. Rijdend heeft dat ding bij mij, en mijn collega's in NHN volgens mij ook, nog nooit aangestaan. Ook zeker niet tijdens een spoedrit, het nut daarvan ontgaat mij volledig.

Het probleem is precies wat Jerommeke omschrijft: In de donkere uren ziet men in hun spiegels niet het verschil tussen ambu-geel of wit. Men ziet een personenauto met strepen en een balk op het dak. Men gaat in de nachtelijke uren dan ook altijd verdomd keurig rijden voor ons neus (dat is ook wel eens hinderlijk...). Het op dat moment aanzetten van de tekst heeft direct tot gevolg dat men de eerste de beste mogelijkheid zal stoppen, omdat er niemand is die het verschil kan lezen (of leest) tussen "HUISARTS" en "STOP/POLITIE".
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 576
Reactie #552 Gepost op: 25 februari 2013, 14:31:32
Nog een andere vervelende bijkomstigheid van die verlichte transparant boven op het dak is de volgende:
tijdens weekends en feestdagen strompelt menige dronken cafebezoeker voor je auto de weg op om je tegen te houden in de veronderstelling dat er een taxi aankomt.
Regelmatig naar de domme uitdrukking op het gezicht moeten kijken wanneer eindelijk doordringt dat het géén taxi is....

Ruud


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #553 Gepost op: 25 februari 2013, 20:26:22
;D
Nog een andere vervelende bijkomstigheid van die verlichte transparant boven op het dak is de volgende:
tijdens weekends en feestdagen strompelt menige dronken cafebezoeker voor je auto de weg op om je tegen te houden in de veronderstelling dat er een taxi aankomt.
Regelmatig naar de domme uitdrukking op het gezicht moeten kijken wanneer eindelijk doordringt dat het géén taxi is....

Ruud
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


guest14264

  • Gast
Reactie #554 Gepost op: 25 februari 2013, 20:29:50
Nog een andere vervelende bijkomstigheid van die verlichte transparant boven op het dak is de volgende:
tijdens weekends en feestdagen strompelt menige dronken cafebezoeker voor je auto de weg op om je tegen te houden in de veronderstelling dat er een taxi aankomt.
Regelmatig naar de domme uitdrukking op het gezicht moeten kijken wanneer eindelijk doordringt dat het géén taxi is....

Ruud

Dat soort ongein heb ik ook zonder dat bordje hoor, die kerels trekken gewoon van de eerste beste auto de deur open ;-)
Alleen met bordje zal het wel iets meer zijn  098uo


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #555 Gepost op: 28 februari 2013, 21:16:56
Nog een andere vervelende bijkomstigheid van die verlichte transparant boven op het dak is de volgende:
tijdens weekends en feestdagen strompelt menige dronken cafebezoeker voor je auto de weg op om je tegen te houden in de veronderstelling dat er een taxi aankomt.
Regelmatig naar de domme uitdrukking op het gezicht moeten kijken wanneer eindelijk doordringt dat het géén taxi is....

Ruud
Dat doen ze ook bij een oranje/witte bus met blauwe lampen op het dak hoor ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #556 Gepost op: 5 maart 2013, 22:55:11
Regio: ?
Standplaats: ?
Roepnummer: ?
Kenteken: 16-XZJ-6
Soort voertuig: Huisarts
Merk & type: Volvo XC60
Bijzonderheden: Meditaxi. stond vandaag op de HAP-plaats bij het AMC. Wellicht reservevoertuig?




Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #557 Gepost op: 5 maart 2013, 22:59:08
Aan het kenteken te zien is dit inderdaad een van de reserve/achterwacht voertuigen van Meditaxi
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #558 Gepost op: 5 maart 2013, 23:37:15
Aan het kenteken te zien is dit inderdaad een van de reserve/achterwacht voertuigen van Meditaxi

Is 1 van de reservevoertuigen, de achterwacht rijdt sinds vorige week in een Volvo V40.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #559 Gepost op: 5 maart 2013, 23:41:41
Is 1 van de reservevoertuigen, de achterwacht rijdt sinds vorige week in een Volvo V40.

Zijn er ook al foto's van de V40? Ben wel benieuwd hoe die er met striping etc uitziet.