Huisartsenpost (HAP) Voertuigen

Auteur Topic: Huisartsenpost (HAP) Voertuigen  (gelezen 239829 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #570 Gepost op: 1 mei 2013, 20:08:19
Met dank aan de nieuwe striping regelgeving, is het toegestaan om alleen "huisarts" te voeren.

Ik dacht dat juist alleen 'ambulance' mocht, met een onderschrift erbij (arts of huisarts). Regels zijn dus weer gewijzigd? Pfff....


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #571 Gepost op: 1 mei 2013, 20:29:56
In R'dam rijdt de 750 ook alleen met "huisarts" op de motorkap.


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #572 Gepost op: 2 mei 2013, 17:39:56
Met dank aan de nieuwe striping regelgeving, is het toegestaan om alleen "huisarts" te voeren.
Raar, daarover is niets te vinden in het "Handboek Ambulancestriping", de website ambulancestriping.nl of in de tekeningen van de XC60.. Zoals Steven78 al zegt: Ze hebben juist de hele wildgroei aan uitingen enkele jaren geleden beperkt. Alles was "AMBULANCE" en er waren enkele functiebenamingen die op de zijkant eronder mochten worden geplaatst. (Alleen "Arts", "Huisarts" is niet eens toegestaan).

Ik ben erg benieuwd waar jouw kennis vandaan komt dat ze dat nu helemaal overboord hebben gegooid, kun je ons ergens naar een bron leiden?
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #573 Gepost op: 3 mei 2013, 00:23:13
De bron is de HAP van ZHZ, die voertuigen schijnen ook weer om gestickerd te worden.

Ik snap het ook voor geen meter, want het handboek geeft inderdaad aan dat alleen "ambulance" op de motorkap mag staan. Zelf vond ik het bij de 750 van de VRR al vreemd. Want daar staat op de zijkant alleen "ambulance Rotterdam"


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #574 Gepost op: 3 mei 2013, 00:58:42
ik wil niet al te bijdehand klinken, maar ligt het er niet aan op wat voor kenteken het voertuig staat? oftewel ambulance voor geel kenteken en huisarts voor blauw kenteken?


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #575 Gepost op: 3 mei 2013, 01:03:16
Tsja, sorry, maar een bewering van een HAP die aangeeft dan hun eigen voertuig "heus wel aan de eisen voldoet" neem ik niet al te serieus.. Zolang ik nog nergens bij de instanties die er over gaan iets vind die dat onderschrijft, ga ik er gewoon nog van uit dat het eigen creativiteit van de bewuste dienst is... Niet de eerste en zeker niet de laatste...
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Rhonus

  • Ambu | BRW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 442
Reactie #576 Gepost op: 3 mei 2013, 01:06:47
ik wil niet al te bijdehand klinken, maar ligt het er niet aan op wat voor kenteken het voertuig staat? oftewel ambulance voor geel kenteken en huisarts voor blauw kenteken?
Nee hoor, niet zozeer bijdehand, ik zie het gewoon als een vraag van een "buitenstaander" en daar is niks mis mee.

Maar het antwoord is vrij simpel: Nee, dat heeft er niets mee te maken.

Er zijn ook huisartsenposten die hun eigen auto's hebben en chauffeurs in eigen loondienst, die hebben een geel kenteken en zijn tóch voor huisartsenvervoer.
Ambulance (Chauffeur) Brandweer (Manschap & Chauffeur/Voertuigbediener, TS & HV)


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #577 Gepost op: 3 mei 2013, 12:12:19
Het laatste handboek ambulance striping is uit februari. Vergeet niet dat daar tussenin die tije andere regels kunnen zijn doorgevoerd. Het kan inderdaad creatieve striping zijn van de dienst.

Kortom we zullen moeten afwachten, intussen rijden er dus voertuigen met "huisarts" en met "ambulance. So be it, niks om ons druk over te maken.


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #578 Gepost op: 3 mei 2013, 19:56:54
De bron is de HAP van ZHZ, die voertuigen schijnen ook weer om gestickerd te worden.

Welke HAP in ZHZ bedoel je?
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Code3NL

  • Manschap A, brandweer Heerjansdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
    • Code3NL Emergency vehicles photo and videography
Reactie #579 Gepost op: 4 mei 2013, 00:59:49
Nou ja, HAP. Eigenlijk een VPK, Henk. Werkt op Post LP Dordrecht.