Huisartsenpost (HAP) Voertuigen

Auteur Topic: Huisartsenpost (HAP) Voertuigen  (gelezen 239024 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #120 Gepost op: 7 november 2006, 22:47:03
Dokterswacht Sneek met een bescheidener model

Geloof niet alles wat je denkt.


Marc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 254
Reactie #121 Gepost op: 8 november 2006, 01:16:43
bescheiden maar functioneel, persoonlijk vind ik het rijden met VW Toureq's een beetje overdreven ::)


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #122 Gepost op: 8 november 2006, 10:54:16
bescheiden maar functioneel, persoonlijk vind ik het rijden met VW Toureq's een beetje overdreven ::)

Ja ik ook.......hier rijden ze met van die kleine Audi's, en ze vinden het prima voertuigen!  :) ik snap niet waarom se meeste zo een "aso-bak" moeten hebben of een dikke vette BMW-Station........erg overdreven naar mijn mening  :)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #123 Gepost op: 8 november 2006, 21:18:35
Het ligt er natuurlijk wel aan in welke gebieden je je als huisarts moet begeven. In de regio Gelderse Vallei zijn veel campings en huizen in de middle of nowhere gelegen. Hierbij kan het wel prettig zijn dat je niet bij de eerste de beste mulle zandweg stil komt te staan en de verdere kilometers moet lopen ... Uiteraard heb je deze wagens voor de andere 98 % van de regio niet nodig.  ;)
Geloof niet alles wat je denkt.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #124 Gepost op: 21 november 2006, 22:23:08
Geef mij deze maar als huisartsenbakkie 8)


DanielB

  • Gast
Reactie #125 Gepost op: 21 november 2006, 23:51:25
Vanavond stond voor de huisartsenpost te Zevenaar het nieuwste voertuig: een Volkswagen Touareg van de huisartsendienst regio Arnhem.

Kan iemand me ff bij praten: als ik een beetje dit topic door kijk zie ik dat de huisartsen voertuigen als maar groter en luxer worden, wat is daar de reden van? Een simpele Opel Astra is nu vervangen door een superdeluxe Volkswagen Touareg, en voor de Opel Astra reed de Huisarts gewoon met zijn privé auto. Als de trent zich door zet komt men straks nog met een "Humer" voor rijden.


http://img379.imageshack.us/img379/4677/dok2du6.jpg

http://img164.imageshack.us/img164/2365/dok1wa2.jpg


Meditaxi toch?


Marno

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 233
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #126 Gepost op: 22 november 2006, 00:04:53
Ik snap echt niet waar iedereen zich zo druk over maakt..

Kijk eens naar het totale kostenplaatje van een huisartsenpost en reken eens even uit welk aandeel de aanschafprijs van de auto heeft in het geheel. neem daarbij dan wel de aanschafprijs van een 'kale' auto, de 'optuigkosten' zijn ongeveer hetzelfde voor een astra en een touareg (hoogenst een beetje meer lak :)).
Waarom zou een arts zich dan achterin een astra opvouwen als ze voor net iets meer ook gewoon riant kunnen zitten en rustig werken in een grotere auto? bedenk je daar wel even bij dat de arts 'gewoon' 8 uur op een dag in de auto rondjes aan het rijden is. Ik nodig je uit om 8 uur lang, op de achterbank van een astra te zitten en ondertussen je onderzoeksbevindingen van de vorige patient op de laptop in te voeren.
In Goes wordt gereden met een V70 en, geloof me, met 1.91m kom je zelfs daar gebroken uit na een dagje rijden.

iedereen heeft recht op een eigen mening, maar gelieve dan wel eerst alle feiten naast elkaar te zetten...
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h


frankj

  • Gast
Reactie #127 Gepost op: 22 november 2006, 08:08:48
Wat mij opvalt aan de verschillende foto's die geplaatst zijn is dat er voertuigen zijn met zowel blauwe als gele kentekenplaten. Is het niet zo dat deze voertuigen onder de taxiwet vallen en dus voorzien moeten zijn van blauwe kentekenplaten ? Aangezien
je als chauffeur wekend op een huisartsenpost ook in het bezit moet zijn van een chauffeurspas.
Wie kan hier opheldering over geven ???


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #128 Gepost op: 22 november 2006, 15:29:56
Waarom zou een arts zich dan achterin een astra opvouwen als ze voor net iets meer ook gewoon riant kunnen zitten en rustig werken in een grotere auto?

Dan gaat het bij jullie denk ik anders want hier zit de arts gewoon altijd voorin hoor  ::)


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #129 Gepost op: 22 november 2006, 16:44:08
hier rijd een huisarts echt geen 8uur achter elkaar in zown auto hoor... de huisartsenpost rijd hier alleen 's avonds's nachts en in t weeekend/feestdagen... en dan rijde ze nog nie veel... meeste mensen komen daar langs... tenzij het niet anders kan