Huisartsenpost (HAP) Voertuigen

Auteur Topic: Huisartsenpost (HAP) Voertuigen  (gelezen 238994 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #460 Gepost op: 5 oktober 2011, 17:34:49








Soort voertuig: Huisartenvervoer
Merk voertuig: Volvo XC70
Roepnummer: 18-755
Kenteken: 58-RKF-3
Standplaats: Dordrecht
Dienst: Meditaxi / Regionale huisartsenpost Drechtsteden
Regio: Zuid-Holland Zuid
Bijzonderheden:




Soort voertuig: Huisartenvervoer
Merk voertuig: Volvo XC70
Roepnummer: 18-756
Kenteken: 57-RKF-3
Standplaats: Dordrecht
Dienst: Meditaxi / Regionale huisartsenpost Drechtsteden
Regio: Zuid-Holland Zuid
Bijzonderheden:

Mooie foto's, Laurens!

Groet, Leo
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #461 Gepost op: 5 oktober 2011, 20:02:15


Soort voertuig: Huisartenvervoer
Merk voertuig: Volvo XC70
Roepnummer: 18-755
Kenteken: 58-RKF-3
Standplaats: Dordrecht
Dienst: Meditaxi / Regionale huisartsenpost Drechtsteden
Regio: Zuid-Holland Zuid
Bijzonderheden:

Is de stekker die dit voertuig van stroom voorziet een stekker die vanzelf loslaat bij het wegrijden? Anders zit die wel op een ongelofelijk onhandige plaats. Of wordt de auto van externe stroom voorzien via een trekhaak-stekkerdoos?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #462 Gepost op: 6 oktober 2011, 11:26:31
Is de stekker die dit voertuig van stroom voorziet een stekker die vanzelf loslaat bij het wegrijden? Anders zit die wel op een ongelofelijk onhandige plaats. Of wordt de auto van externe stroom voorzien via een trekhaak-stekkerdoos?

Men doet steeds meer moeite om de auto's zo min mogelijk te beschadigen tijdens het (tijdelijk) ombouwen tot hulpverleningsvoertuig.
Een stekkerdoos buiten de carrosserie is zonder schade te verwijderen  ;) Gezien het stekkertje moet je deze handmatig lostrekken.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #463 Gepost op: 6 oktober 2011, 16:28:11
Men doet steeds meer moeite om de auto's zo min mogelijk te beschadigen tijdens het (tijdelijk) ombouwen tot hulpverleningsvoertuig.
Een stekkerdoos buiten de carrosserie is zonder schade te verwijderen  ;) Gezien het stekkertje moet je deze handmatig lostrekken.

Klopt, en daarna kan de auto pas gestart worden volgens mij.
Brandweer Papendrecht


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #464 Gepost op: 6 oktober 2011, 16:40:15
Men doet steeds meer moeite om de auto's zo min mogelijk te beschadigen tijdens het (tijdelijk) ombouwen tot hulpverleningsvoertuig.
Een stekkerdoos buiten de carrosserie is zonder schade te verwijderen  ;) Gezien het stekkertje moet je deze handmatig lostrekken.

Duidelijk, en in combinatie met deze feature:


Klopt, en daarna kan de auto pas gestart worden volgens mij.

wel handig en fail-safe. Voor je ze met een verlengsnoer achter de auto aan rond ziet rijden 98uiye
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #465 Gepost op: 6 oktober 2011, 16:55:19

Klopt, en daarna kan de auto pas gestart worden volgens mij.

Klopt,
Als je de stekker erin laat zitten, kan je de auto niet starten.
Door deze stekker (230V) blijft de 2e accu geladen, de pc van de arts én citygis blijven aan, zodat direct beschikbaar is.

Leo a
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #466 Gepost op: 6 oktober 2011, 18:06:25
Duidelijk, en in combinatie met deze feature:

wel handig en fail-safe. Voor je ze met een verlengsnoer achter de auto aan rond ziet rijden 98uiye
Helaas werkt dat niet altijd kan ik uit eigen ervaring meedelen.. ik heb al eens bijna buiten gestaan met de stekker er nog in ;), en door de klap die het maakte dat de kabel brak kwam ik er pas achter... (lang leve de inwerkperiode :P)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Bart S

  • Gast
Reactie #467 Gepost op: 6 oktober 2011, 20:39:49
Het systeem 'detecteerd' niet dat er een stekker inzit, maar wel dat er 220v wordt toegevoerd. Dus als om wat voor reden dan ook de spanning is weggevallen (bijv. een draadbreuk in de stekker) kan je gewoon de auto starten en wegrijden met de stekker er nog in. Zodoende zie je tegenwoordig ook steeds vaker een ledje ergens op de auto ten teken dat er daadwerkelijk stroom op staat.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #468 Gepost op: 8 oktober 2011, 08:51:02

Soort voertuig: Huisartenvervoer
Merk voertuig: Volkswagen Touran
Roepnummer: 03-714
Kenteken: 20-SGL-7
Standplaats: ASSEN
Dienst: MAI
Regio: Drenthe
Bijzonderheden:


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #469 Gepost op: 8 oktober 2011, 10:41:00
Helaas werkt dat niet altijd kan ik uit eigen ervaring meedelen.. ik heb al eens bijna buiten gestaan met de stekker er nog in ;), en door de klap die het maakte dat de kabel brak kwam ik er pas achter... (lang leve de inwerkperiode :P)

Dit herken ik maar al te goed! Flinke klap en het pand gedeeltelijk zonder stroom... e050
Gelukkig zijn de nieuwere voertuigen inderdaad beveiligd; als de stekker er nog in zit en je wilt starten, hoor je een alarmsignaal en start de wagen niet.