Gebruik van rescueboards (Open Water/Beach)

Auteur Topic: Gebruik van rescueboards (Open Water/Beach)  (gelezen 14225 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #30 Gepost op: 3 juli 2014, 22:54:22
Je zou het wel denken bij deze optocht.

Volgens mij kunnen de KNRM ribs qua hoogte wel onder de bruggen door.


Shifty

  • Functioneel
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #31 Gepost op: 4 juli 2014, 21:43:42
Ik doe zelf golfsurfen dus ik sta wel positief over die rescueboards.
Ik heb donderdag 1 van die van monster geprobeerd in het zwembad. Klein wedstrijdje gedaan en effe voelen hoe ze zitten op de knieen.

Ze zijn wel goed.  Ik hoop een keer een rescueboard te testen in een flink zeetje met hoge bakken. Dan pas merk je denk ik pas de effectiviteit van die dingen.

Ik hoop dat we die dingen ook op de hoek krijgen.


guest11765

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 15 juli 2014, 08:18:16
Citaat van: bAdemArk link=msg=1281815 date=1404418845
Is dat niet omdat de KNRM geen geschikte boot heeft voor de grachten?  :D

Onze waterscooters doen het daar prima hoor, is weer bewezen bij kinderbeestfeest. Zij het dat politie Amsterdam/Amstelland niet helemaal op de hoogte was van de afgesproken afspraken.


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
Reactie #33 Gepost op: 15 juli 2014, 15:15:07
We hebben sinds afgelopen jaar ook drie rescue boards op het helderse strand. Het heeft even geduurd maar we hebben nu steeds meer mensen die ermee overweg kunnen en ze kunnen nu ook in de praktijk ingezet worden. Voor op het strand ben ik er erg tevreden over. Ik kan me ook voorstellen dat het voor binnenwater een ideale oplossing is. Het vergt minder onderhoud dan een boot dus al met al een prima oplossing.


Dylan M

  • Lifeguard Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • teamwork is the key to everything
Reactie #34 Gepost op: 1 augustus 2014, 20:30:20
ik deel de mening met Danny V helemaal


Dylan M

  • Lifeguard Reddingsbrigade
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
  • teamwork is the key to everything
Reactie #35 Gepost op: 1 augustus 2014, 20:34:37
beetje laat antwoord maar ik ga graag met de wetiz board trainen. zit vaak op een rustige post dus heb er veel tijd voor. ik vind het board van wetiz toch wel fijn en zoals gezegd je moet er effen mee trainen en oefenen maar dan is het naar mijn mening ook een fijne board om mee te werken.


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #36 Gepost op: 8 augustus 2014, 11:47:57
Nu we het toch weer eens over het gebruik van rescueboards hebben! Ik werk zelf graag met de boards van Oceanperf. Degelijke stabiele boards uit Frankrijk die gebaseerd zijn op Dolphin uit Australië. http://www.oceanperf.com/en/11-rescue-board

Meer info over deze boards is te krijgen bij Melvin (NL), zijn gegevens staan op deze pagina http://www.oceanperf.com/en/content/9-retailers

Daarnaast heeft dit bedrijf ook heel leuke wedstrijdboards. Wie hebben er zin om ook eens een Oceanlifesaving wedstrijd mee te doen. Is gelijk een ideale oefening voor het gebruik van de rescueboard.
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


donderslag

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Reactie #37 Gepost op: 5 november 2014, 11:46:20
Weer een mooi product dat zich langs de Franse kust, Middelandse Zee en in Spanje bewezen heeft. Watermansport maakt rescueboards, wedstrijdboards, surfski's en andere reddingsmaterialen. Daarnaast heeft het bedrijf een uitgebreide lijn surf- en stand-up paddleboards. Er zijn ook mogelijkheden voor trainingskampen.

Check http://www.watermansport.com/ Er wordt op dit moment hard gewerkt aan een nieuwe website, die ook in het Nederlands beschikbaar komt. Meer informatie over het materiaal is via mij te krijgen via pm.
Berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.