Afkruising alle rijstroken, hoe reageer je daar op?

Auteur Topic: Afkruising alle rijstroken, hoe reageer je daar op?  (gelezen 10111 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Reactie #10 Gepost op: 29 juni 2012, 14:52:37
Verkeer dusdanig afremmen dat er file ontstaat... voor hetzelfde geldt is er een ongeval met gevaarlijke stoffen verderop. Ofwel, doen wat de kruizen vragen: niet doorrijden.

Zelf heb ik deze situatie meegemaakt op een bevroren brug over de A12 waarop een kettingbotsing had plaatsgevonden. Bij het remmen was de oorzaak snel duidelijk. Doorrijden was daar overigens geen optie daar er in de verte duidelijk iets helemaal mis was gegaan en de vluchtstrook bleef vrij voor de hulpverlening (!).


LINK naar verslag en bron


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2012, 14:06:53
Even een vraag tussendoor, namelijk:
 - Wat voor nut heeft het om de Rode kruizen ook aan de voorzijde te laten zien?
Brandweer Antwerpen - Watertankwagen Linkeroever door Kennedytunnel
Brandweerfotograaf


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #12 Gepost op: 18 juli 2012, 14:31:08
Waarschijnlijk omdat de tunnel in twee richtingen bereden kan worden. Juist voorbij het portaal zit de opening naar de andere rijbaan. Waarschijnlijk is de andere zijde van de matrixborden niet voorzien van een kruis op dit moment overigens. Het rode kruis aan de zichtbare kant is dus puur en alleen bedoeld voor verkeer vanuit deze richting (wat er nu dus niet is).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


sylvester1986

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 18 juli 2012, 14:33:10
Is die opening niet een soort van CADO?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #14 Gepost op: 18 juli 2012, 15:36:12
Is die opening niet een soort van CADO?

Ja/Nee, een VeVa. Net als bij de Velser- en Wijkertunnel. Een VErrijdende VAngrail.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #15 Gepost op: 22 juli 2012, 17:54:35
Ik zou het melden bij Rijkswaterstaat (0800-8002). Dan kunnen zij kijken wat er fout is gegaan en eventueel zorgen dat dit niet meer voorkomt. Moet natuurlijk wel veilig blijven.

helaas is dat nummer niet 24/7 bereikbaar
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #16 Gepost op: 23 juli 2012, 12:36:40
Waarschijnlijk omdat de tunnel in twee richtingen bereden kan worden. Juist voorbij het portaal zit de opening naar de andere rijbaan. Waarschijnlijk is de andere zijde van de matrixborden niet voorzien van een kruis op dit moment overigens. Het rode kruis aan de zichtbare kant is dus puur en alleen bedoeld voor verkeer vanuit deze richting (wat er nu dus niet is).

Jup, is inderdaad om de Kennedytunnel twee-richtingsverkeer te maken. Gebeurt niet vaak, maar heb het wel eens meegemaakt.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #17 Gepost op: 23 juli 2012, 13:17:31
Jup, is inderdaad om de Kennedytunnel twee-richtingsverkeer te maken. Gebeurt niet vaak, maar heb het wel eens meegemaakt.

Gebeurt gemiddeld 2a3 nachten per 14dagen. Voor reiniging en vervanging OV enz...
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #18 Gepost op: 25 juli 2012, 09:41:28
Aanvullende info: Op de (nieuwe) brug tussen Ewijk en Valburg wordt ook tegenverkeer mogelijk gemaakt. Hierbij worden vaste kruizen aangebracht, op beide rijbanen, en dan op de twee buitenste rijstroken en vluchtstroken,.... ;)
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #19 Gepost op: 26 juli 2012, 12:48:17
Gister ook mooie situatie:

Ze waren op de A73 bezig met de weg, pionnen werden neer gezet, 2 stroken afgekruisd en verkeer over tijdelijke strook(normaal vluchtstrook).
Na een tijd de pionnenwagen voorbij te zijn gereden (zonder signalering boven de weg) kwam er ineens recht voor mijn neus het UIT bord van een afrit, dus moest men de keuze maken links of rechts er voorbij. Ik rechts, alles achter mij koos voor links(logisch want je wilt de afrit toch niet af?). Wederom na een aantal kilometers blijkt hun weggedeelte afgekruist te zijn...
Ik dacht toch niet dat er iemand ging stoppen... De laatste tijd meer van die vage dingen hier in de buurt...