PAC melding

Auteur Topic: PAC melding  (gelezen 3731 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Gepost op: 27 juni 2012, 08:00:47
Wij willen hier thuis een alarm gaan aanleggen met het liefst ook een brandmeldsysteem.

Wat ik me hierover afvraag is het volgende,
wij doen ook fungeren als noodopvang voor een huisdiersoort.
Als de hoofdopvang te vol raakt vangen wij eventuele noodsituaties dus op.

Deze dieren zijn hokgebonden (eten en slapen dus in een kooi) en staan op de bovenverdieping in huis.
Mocht er dus onverhoopt brand uitbreken lopen hier dieren groot gevaar en kunnen geen kant op.

Misschien kunnen jullie mijn vraag al raden maar,
kunnen wij deze situatie aangeven zodat de meldkamer ziet wat en waar er op de locatie aanwezig is ?


Groetjes, Marco


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #1 Gepost op: 27 juni 2012, 10:36:10
Beste Marco,

Als je via een erkend beveiligingsinstallateur een offerte laat maken, dan zal deze een Programma van Eisen (PvE) opstellen, conform de geldende BORG eisen.
in deze PvE worden een aantal zaken benoemd welke met jou besproken gaan worden. Een van de punten welke jij aangeeft (brandbeveiliging) is mogelijk met de huidige technieken.
De meldingen worden op dusdanige manier verzonden naar de PAC, dat deze herkenbaar zijn als brandmelding. Je maakt zelf de afspraken met de PAC (in samenspraak met je installateur)
wat de aktiename hierin is. Wil je meer weten, stuur mij even een PM. Bepaalde details / informatie hoeven niet openbaar.
Ter info, Ik heb zelf 11 jaar PAC ervaring en ben nu werkzaam in de installatie van inbraakbeveiliging.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #2 Gepost op: 27 juni 2012, 10:43:11
Beste Marco,

Ik begrijp je goede intenties maar let ook op wet- en regelgeving.
Zo vraag ik me af of een woning wel ingericht mag worden als noodopvang voor dieren.

s6 met je goede werk.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #3 Gepost op: 27 juni 2012, 11:53:10
Beste Marco,

Ik begrijp je goede intenties maar let ook op wet- en regelgeving.
Zo vraag ik me af of een woning wel ingericht mag worden als noodopvang voor dieren.

s6 met je goede werk.

Wij houden alles hobbymatig en het is dan ook op zeker geen kleine dierentuin hier hoor :)
Mocht je meer weten,
pm me maar.
Noodopvang komt ook zelden voor,
we maken vaker een taxirit voor de opvang als dat we opvangen.
Het gaat mij ook om de veiligheid van de eigen dieren.
Groetjes, Marco


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #4 Gepost op: 2 juli 2012, 12:47:01
Beste dierenvriend, bij elke melding van brand houdt de brandweer er rekening mee dat er A. mensen in het pand aanwezig kunnen zijn, ook als dat niet specifiek in de melding wordt aangegeven, en B. dat er mogelijk huisdieren zijn.
Stickers op de voordeur, huisdieren mogelijk aanwezig etc zijn in mijn ogen overbodig. Als het kan, zullen we de huisdieren altijd in veiligheid brengen, kan het niet meer gezien de brandontwikkeling, is het helaas..... De melding van een PAC, of sticker maakt niet uit voor de beslissing om wel of niet de dieren te gaan zoeken.
En misschien heb jij de dieren wel net mee uit genomen, kom ik ter plaatse, geeft de PAc centralist door dat er husidieren zijn, en neem ik extra risisco om er achter te komen dat ze lekker op de hei aan het rennen zijn.
En al eerder gesteld, huisdieren, een hond, kat, cavia, marmot, hagedis, een slang, een ratje, een terrarium met schorpioenen, allemaal dieren die ik zou moeten redden.?
Of: All animals are equal, but some animals are more equal than others ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #5 Gepost op: 2 juli 2012, 12:56:42
Tijd voor extra dieren-brandweer mensen?  998765 ;D
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #6 Gepost op: 2 juli 2012, 13:11:39
:D Marianne !!! werk aan de winkel.....  098uo
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #7 Gepost op: 2 juli 2012, 19:04:01
Tijd voor extra dieren-brandweer mensen?  998765 ;D
Zou niet gek zijn in navolging van de
Dieren POLITIE
Dieren AMBULANCE nu ook de
Dieren BRANDWEER
Krijgen we dan ook een OVD-D?
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


112Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 436
Reactie #8 Gepost op: 3 juli 2012, 00:58:00