Opnieuw filmpje in de media over proportioneel geweld politie - Rotterdam 24-06-2012

Auteur Topic: Opnieuw filmpje in de media over proportioneel geweld politie - Rotterdam 24-06-2012  (gelezen 10983 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Eigenlijk is het te dom voor woorden... iedere keer die *** aandacht voor dit soort filmpjes... en al helemaal de reacties daarop...
Al die agenten en agentes die jaarlijks door straattuig etc worden afgeslagen en worden beschoten ,halen vaak nog niet eens de laatste bladzijde van de krant... en nu dit..

Dit is meteen groot nieuws, voorpagina alles! Kan toch niet een agent die zomaar iemand in zijn gezicht slaat? Achja.. echt nederlands, oordelen voordat we uberhaubt de details weten...


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Tja, dit topic en de vorige zijn allemaal op één punt gebouwd: onwetendheid. Onwetendheid over onze bevoegdheden, technieken, tactieken etc. In dit geval kun je vwmb onwetendheid gelijkstellen aan onkunde van de media en politici door tweemaal zo hoog van de toren te blazen om niets... Iets met ezels en stenen... Kwalijke zaak als je het mij vraagt, ik snap het doel niet. :-X


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Arno Bonte pakt elke kans aan waarmee hij in de media kan komen of stemmen kan winnen. En dit is ook weer zo iets.
Veel beroering en Arno Bonte springt erboven op. Is in het verleden al met meerdere dingen gebeurd.

Hij is inderdaad Rotterdams kampioen roeptoeteren van onzin zaken maar als je met gefundeerd commentaar komt dan zwijgt
hij in alle toonaarden en dat heb ik zelf al meegemaakt.
Hij wil constant meer fietsenrekken bij het C.S. maar als je aangeeft dat het onnodig bezet houden van plaatsen hard en strak
moet worden aangepakt en dat fietsen na 28 dagen onnodig stilstaan moeten worden verwijderd dan reageert meneer niet.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Wat ik dus bedoel te zeggen: moet er dus niet iets gedaan worden aan het beeld wat de gemiddelde burger heeft van de politie?
Ik denk dat als er duidelijk uitgelegd wordt waarom de politie geweld gebruikt, in welke situaties en vooral wat er gebeurt als
het niet gebruikt wordt (en dan niet alleen per individueel geval maar ook wat er gebeurt met de samenleving in het algemeen)
dat veel mensen best begrijpen dat agenten zo handelen.

Waarom moet er iets gedaan worden aan het beeld wat de gemiddelde burger heeft van de politie.
Men kan natuurlijk ook zelf op het almachtige mooie internet op zoek gaan naar informatie en zich verdiepen in het hoe en wat.
Dat je kinderen van alles moet leren ja maar van volwassenen mag je toch wel wat meer verwachten vind ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
*kijkt nog even wat filmpjes van onze oosterburen*

German Police Pissed Off

Legio2006 @ Youtube
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
By the weg...

Wat te denken van die interventie op 1:05 van die kale dikke.
Veegt wel even de vloer aan met iemand die zich met die arrestatie bemoeit en haalt m.i. wel meteen de angel uit deze hele situatie.
En ik heb zomaar het vermoeden dat die persoon zijn actie uitvoert zonder het interpreteren van enige geweldsinstructie anders dan de gebruikte heupzwaai.

Wat ik bedoel te zeggen dat goed gebruik van proportioneel geweld weldegelijk helpt. Effe een heis en ook duidelijk uitsralen dat hij daar nu de dienst uit maakt. Tegen een numerieke overmacht. Alleen zo jammer dat het geen uniform is.

Alle respect voor deze mijnheer, dat noem ik nog eens proportioneel geweld. Moet eens les gaan geven aan agenten die denken dat je met slaan beter iemand onder controle krijgt dan met grepen.
Slaan en schoppen is voor kneuzen en kleuters (krabben ontbreekt er nog net aan). Agenten zouden veel meer les moeten krijgen in professioneel geweld. Zonder dat je je knokkels zeer doet of iemand ineens je uitgestoken been klemt en je standbeen wegveegt. (ik moest hem wel doodschieten).
Ik zag ook eens beelden van een man op zijn buik die de andere pols niet wilde geven aan de agent, om hem te boeien. Schitterend wat die agent doen deed, gehurkt zijn scheenbeen in de nek van die man en langzaam gewicht overbrengen. De pols kwam heel gewillig, daar heb ik respect voor!
Ik ken een stel beveiligers bij een discotheek in Amsterdam waar ik het geluid en licht voor doe, die kunnen wel truukjes kunnen voordoen, zij schoppen en slaan nooit (dat mogen ze niet) en lossen alles op (in een nette klem mag wel).
Maar feit is dat zo'n rotfilmpje slecht is voor je PR.

Ik kan mijn mond wel weer houden en deze "discussie" voort laten gaan zonder tegen geluid, maar ik probeer het toch maar even (nee, ik heb geen hekel aan de politie, werk vaak en graag met ze samen maar heb wel een hekel aan geklungel.)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik kan mijn mond wel weer houden en deze "discussie" voort laten gaan zonder tegen geluid, maar ik probeer het toch maar even (nee, ik heb geen hekel aan de politie, (werk vaak en graag met ze samen) maar heb wel een hekel aan geklungel.

Volgens mij ben je je roeping misgelopen......


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Ik kan mijn mond wel weer houden en deze "discussie" voort laten gaan zonder tegen geluid, maar ik probeer het toch maar even (nee, ik heb geen hekel aan de politie, (werk vaak en graag met ze samen) maar heb wel een hekel aan geklungel.

Wat je niet moet vergeten is dat we met z'n alle 4 x 8 uur trainen per jaar, dat is inclusief schieten, geweld(-gebruik), ambtsinstructie, AED, Reanimatie, pandenprocedure, voertuigprocedure en ga zo maar door.
Voor grepen en leuke dingetjes moet je véél meer trainen. Die tijd is er niet. Als ik vervolgens met een techniek, die niet door de dienst is aangeleerd, bij een verdachte (ernstig) letsel toebreng heb ik een probleem....
Als ik diezelfde verdachte een trap tegen zijn schenen, bovenbeen of op het lichaam geef of ik stom hem (even) het licht uit de ogen, ik meld dat netjes, dan is er vrij weinig aan de hand, zolang het maar proportioneel en subsidiair is

Waarmee ik overigens niet bedoel dat ik een negatieve mening heb over de Rotterdamse collega's
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Wat je niet moet vergeten is dat we met z'n alle 4 x 8 uur trainen per jaar, dat is inclusief schieten, geweld(-gebruik), ambtsinstructie, AED, Reanimatie, pandenprocedure, voertuigprocedure en ga zo maar door.
Voor grepen en leuke dingetjes moet je véél meer trainen. Die tijd is er niet. Als ik vervolgens met een techniek, die niet door de dienst is aangeleerd, bij een verdachte (ernstig) letsel toebreng heb ik een probleem....
Als ik diezelfde verdachte een trap tegen zijn schenen, bovenbeen of op het lichaam geef of ik stom hem (even) het licht uit de ogen, ik meld dat netjes, dan is er vrij weinig aan de hand, zolang het maar proportioneel en subsidiair is

Ja dat is precies wat ik bedoel! Het ligt ook niet aan de agenten, de oorzaak dat het niet professioneel oogt is ook duidelijk, maar ik vind het belachelijk dat mensen met zo'n verantwoordelijke, moeilijke taak voor het oog van steeds meer camera's (wie heeft er geen) de indruk moeten blijven wekken bij de burgerij dat het geweldsmonopolie in bekwame handen is en dat zonder noemenswaardige training.

Er zat een rechercheur bij mij op jujitsu die lol had als ie iemand aan mocht houden. Kon ie het geleerde in praktijk brengen!  098uo


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Uiteindelijk heeft investeren in praktijk gerichte opleiding tot gevolg dat je met minder agenten een incident kan handelen. (en niet de kans loopt voor paal te staan in een youtube filmpje).