Ophef op twitter na foto-incident na zelfdoding op station - Driehuis 27-06-2012

Auteur Topic: Ophef op twitter na foto-incident na zelfdoding op station - Driehuis 27-06-2012  (gelezen 61701 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
Dankzij alle media aandacht zien alleen maar meer mensen deze foto. Ik zou er nooit achter zijn gekomen als dit topic niet bestond. Zag net de foto en vind deze wel meevallen.

Iedereen maakt ineens ophef over één foto, maar kijk eens op het internet. Het staat vol met foto's van lijken! Wanneer er een dictator wordt vermoordt is het ineens sensatie en komen de foto's in de krant en filmpjes op de media sites. Wanneer er foto's worden gepubliceerd van oorlogsslachtoffers vindt men het de normaalste zaak van de wereld, maar wanneer 1 persoon besluit om zich van kant te maken in Nederland en iemand er toevallig een foto van maakt is het de grootste schande??
Ik hoor ook niemand klagen over het feit dat de filmpjes van Koninginnedag in Apeldoorn nog steeds via youtube etc. te bekijken zijn. Hier worden meerdere mensen zonder dat zij dit willen doodgereden en vliegt er een collega door de lucht, wordt gereanimeerd en overleefd het niet. Maar dat maakt natuurlijk niet uit, want dat is gefilmd door professionals.

Tuurlijk is het niet netjes van diegene maar kom op! Al die ophef maakt het juist erger dan nodig.

Helemaal mee eens!

Puber die gruwelfoto twittert is zelf ook slachtoffer
Bron: http://www.ijmuidercourant.nl/regionaal/ijmond/article16434933.ece/Puber-die-gruwelfoto-twittert-is-zelf-ook-slachtoffer?lref=vpll
Ook wel heel ironisch, mensen die iemand op respectloze wijze respectloos durven te noemen omdat ze een foto van iemand plaatste die geen respect voor de samenleving en zijn medemensen heeft....

De discussie over de verharding van de maatschappij en het heftiger worden van internet (hoewel offtopic) vind ik overtrokken. Sinds 1996 bestaat de site rotten.com al, en dat was destijds ook best wel populair vanwege de simpelweg gore inhoud.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Helemaal mee eens!
Ook wel heel ironisch, mensen die iemand op respectloze wijze respectloos durven te noemen omdat ze een foto van iemand plaatste die geen respect voor de samenleving en zijn medemensen heeft....

De discussie over de verharding van de maatschappij en het heftiger worden van internet (hoewel offtopic) vind ik overtrokken. Sinds 1996 bestaat de site rotten.com al, en dat was destijds ook best wel populair vanwege de simpelweg gore inhoud.

True....


Rotten.com is natuurlijk minder erg omdat niemand de website kent en/of de beelden die daar voorbij komen een ver van mijn bed show is....
Mensen kunnen zich er beter niet aan ergeren, ik zou bijna schijven; Het is gewoon verspilde energie en het hoort er inmiddels gewoon bij.
Internet heeft heel veel voordelen gebracht, maar ook de mogelijkheid om door iedereen te plaatsen wat hij/zij wil. Bovendien waarom zou je een foto van een slachttoffer niet mogen plaatsen? zolang de persoon/slachtoffer/lichamelijk overschot niet direct herkenbaar is (was in dit geval zo) er niets mis. sterker het wetboek geeft niet eens de mogelijkheid om alleen hier op te vervolgen als ik me niet vergis.


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
nou ja, toevallig voorbij komen, je moet er toch eerst wel voor zoeken denk ik zo.
Maar ja, ik zou me de reacties van de twittergemeenschap wel kunnen voorstellen. Misschien niet meer mwah, maar wel begrijpelijk. Ik heb weinig respect voor mensen die zelfmoord plegen, ik heb wel begrip voor de gevoelens en de situatie waarin die mensen verkeren maar niet voor de egoïstische keuze om anderen te traumatiseren.


Prima datje zo denkt maar ik weet uit ervaring dat je niet eens meer zo KAN denken,dus als je weinig respect hebt oke maar probeer je eerst in te denken HOE deze mensen zich voelen, ze geven vrijwel altijd signalen af naar de omgeving af, dat het niet goed gaat en om dan niet gehoord te worden doet dat (nogmaals uit eigen ervaring) onbeschrijfelijk veel pijn

Dit neemt niet weg dat heel nuchter bekeken het inderdaad egoïstisch is.. Maar als je niet meer voor 100% helder kan nadenken doe je soms gekke dingen
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Welkom op dit forum. Hoe kom je erbij om dit bijna stokoude topic te bumpen? Is niet de meest voor de hand liggende topic die je tegen zou komen op dit forum  ::)


2ling

  • Verpleegkundige I.O.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 53
Welkom op dit forum. Hoe kom je erbij om dit bijna stokoude topic te bumpen? Is niet de meest voor de hand liggende topic die je tegen zou komen op dit forum  ::)

haha nee maar in ben  er zoals je ziet net op idd niet slim had naar de datum gekeken (alvast ter info ik ben blond 050 :D)
*** Als je jezelf het recht gunt om een eigen mening te vormen moet je dat een ander ook gunnen en respecteren dat de uitkomst verschilt. ***