De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 156798 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Stil gaan staan op de vluchtstrook? NOOIT DOEN!

Leuke nieuwe discussie, veel mensen realiseren zich dat niet maar de vluchtstrook van de snelweg is eigenlijk de meest gevaarlijke plek van Nederland in andere landen misschien nog wel gevaarlijker. Zoals mopper ook zegt nooit op stil staan. Levensgevaarlijk!! Enkele tips:

- Probeer je auto naar een afrit of benzinestation te rijden
- Parkeer je auto in de berm naast de vluchtstrook
- Moet je wel op de vluchtstrook stil staan ga dan zo snel mogelijk aan de andere kant van de vangrail  staan.




Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
-Laat je auto (motor,aanhanger) niet achter op de vluchstrook.
-bel RWS of 112 om te melden waar je staat,zodat je zo snel mogelijk verplaatst kan worden.

Leuk om te weten dat ik de gevaarlijkste werkplek van Nederland heb trouwens..... ;)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
- Op drukke wegen probeer uit te stappen via de passagierszijde.
- Zorg voor een gevarendriehoek/waarschuwingslamp.(Bij het plaatsen niet op de vluchtstrook zelf maar op de vangrail of er net naast, blijf bij de rijstroken vandaan!)
- Zorg voor een High Vis vestje.

Nuttige tip voor mensen die veel in hun auto meenemen, Zorg er voor dat de twee laatst genoemden onder handbereik zijn!
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
- kijk bij alles wat je bij wijze van hoge uitzondering tòch aan / bij een auto op de vluchtstrook moet doen naar het naderende verkeer en bereid je voor op een eventuele reddende sprong over de vangrail (behalve op sommige smallere bruggen ;))
- gevarenknipperlampen aan
- kofferbak open (trekt net iets meer aandacht)
- vraag: als je toevallig amber signalering hebt, mag die dan aan?

(Ik moet toch even iets opbiechten. Heb het twee jaar terug op een stille zondagochtend uiterst rechts op een vrij brede vluchtstrook van de A10 bij max. 80 km/h en opgestelde gevarendriehoek nog nét aangedurfd het lekke rechter achterwiel te verwisselen, met een oogje regelmatig naar achteren. Kennelijk hebben ze me op de camera gezien, en een Wegenwachtsleper kwam nog even bufferen, maar toen was ik eigenlijk al klaar (heeft misschien 7 minuten geduurd). Dit zou ik op een doordeweekse dag níet hebben gedaan, of bij 120 of straks 130 km/h, of bij een wiel aan de linkerkant...)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
- vraag: als je toevallig amber signalering hebt, mag die dan aan?[/size]
Als ik echt gevaarlijk sta en niet anders kan druk ik wel op het aan-knopje voor wat feestverlichting. Jammer als het dan niet precies volgens de regels is, maar als het mensen doet opletten wordt het er alleen veiliger op.
(Ik moet toch even iets opbiechten. Heb het twee jaar terug op een stille zondagochtend uiterst rechts op een vrij brede vluchtstrook van de A10 bij max. 80 km/h en opgestelde gevarendriehoek nog nét aangedurfd het lekke rechter achterwiel te verwisselen, met een oogje regelmatig naar achteren. Kennelijk hebben ze me op de camera gezien, en een Wegenwachtsleper kwam nog even bufferen, maar toen was ik eigenlijk al klaar (heeft misschien 7 minuten geduurd). Dit zou ik op een doordeweekse dag níet hebben gedaan, of bij 120 of straks 130 km/h, of bij een wiel aan de linkerkant...)
En wat dacht je van mensen die RWS (0800-8002) bellen met de mededeling dat op de A.. bij xx.x iemand op de vluchtstrook zijn band aan het verwisselen is?


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
.En wat dacht je van mensen die RWS (0800-8002) bellen met de mededeling dat op de A.. bij xx.x iemand op de vluchtstrook zijn band aan het verwisselen is?
Kan natuurlijk ook, maar zoveel auto's kwamen er niet voorbij... Hoeveel mensen kennen dat nummer eigenlijk?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


sylvester1986

  • Gast
- Banden draaien naar de berm
- Genoeg reflecterende hesjes hebben voor alle inzittenden
- Zo ver mogelijk de berm in
- Misschien een noodpakketje (rijbewijs/id kaart/paspoort/medicijen/drinken/eten/) in de auto hebben die je direct mee kan pakken, je weet natuurlijk nooit hoe lang je er staat.

- Signalering zou ik wel aan doen, valt beter op als 2 alarmlichten.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Kan natuurlijk ook, maar zoveel auto's kwamen er niet voorbij... Hoeveel mensen kennen dat nummer eigenlijk?
Het is voorzover ik zie op de Rijkswegen één van de standaardteksten die op de DRIP's staat als er geen reisinformatie op staat ivm...

- Misschien een noodpakketje (rijbewijs/id kaart/paspoort/medicijen/drinken/eten/) in de auto hebben die je direct mee kan pakken, je weet natuurlijk nooit hoe lang je er staat.
Slim. Hoeveel mensen zullen dat hebben?


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Slim. Hoeveel mensen zullen dat hebben?

Niemand, of als ze het al hebben ligt het onder de boodschappen of andere troep achterin het voertuig.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Ik!
Als ik mijn broertje in de auto heb, dan vraag ik daar altijd om of ik doe alles in een rugzak, zodat hij het direct mee kan nemen.