De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 156812 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Kan best zijn Scaniafan dat de tijd veranderd is maar dit is wat ik weet in ieder geval.
Alleen maar beter als ze langer bereikbaar zijn en iedere aanvulling is wat mij betreft welkom dus dank daarvoor.  O0 O0
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Dank voor alle antwoorden, gewoon RWS bellen dus  O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
De tijd dat 8002 open gaat is 06.00

Neem dan contact op met onze Landelijke Infolijn. U kunt:
■bellen naar ons gratis telefoonnummer 0800-8002, zeven dagen per week tussen 06:00 en 22.30 uur.

https://www.rijkswaterstaat.nl/contact/
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
De tijd dat 8002 open gaat is 06.00

Neem dan contact op met onze Landelijke Infolijn. U kunt:
■bellen naar ons gratis telefoonnummer 0800-8002, zeven dagen per week tussen 06:00 en 22.30 uur.

https://www.rijkswaterstaat.nl/contact/

Groot nadeel vond ik van de rijkswaterstaatlijn dat ik voor een onveilige situatie op toets 1 moet drukken. Dat betekent dat ik mijn iphone moet ontlokken, de toegangscode moet invoeren, het gesprek moet aanklikken, het toetsenbordje moet aanklikken en op een 1 moet drukken. Hoezo onveilige situatie? Bij elk gesprek gaf ik dit ook aan.

Blijkbaar zijn ze gek van mijn klacht omtrent deze fijne '1' onveilige knop geworden, want toen ik vandaag 8002 belde werd ik direct te woord gestaan zonder keuzemenu  O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Ja dat probleem heb ik niet, als mijn telefoon gewoon "los" is van mijn huid hoef ik alleen op toetsenbord te klikken en dan heb ik hem gelijk. Daarnaast weet ik dat het komt dus zorg ik terwijl hij verbinding maakt dat ik dan al het toetsenbord klaar heb staan.

En wat mij trouwens wel opviel is dat ik de laatste tijd eerst het rideltje hoor dat het opgenomen kan worden.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Extra topic geopend over RWS.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=65073.0

RWS Rijswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
A15 muurvast door ongeval bij Tiel

Citaat
3 juli 2012, 07:22
Er is dinsdagochtend veel vertraging ontstaan op de A15 vanuit Nijmegen naar Gorinchem. Om even voor 06:00 uur botsten een vrachtwagenchauffeur op een collega die bij Tiel op de vluchtstrook stil stond. De file achter de aanrijding groeit snel aan. Om 07:00 uur stond er 10 kilometer file vanaf Ochten. De VerkeersInformatieDienst meet ruim een uur vertraging.

Het is een behoorlijke puinhoop op de A15. De stilstaande vrachtwagen, een zogenaamde betonpomp, is zwaar beschadigd. De truck die er achterop klapte vervoerde stenen, waardoor het lang zal duren voor alles is opgeruimd.

Eén van de chauffeurs is gewond afgevoerd. Bovendien is er door de aanrijding veel olie en diesel op de rijbaan en in de berm terecht gekomen. Daardoor zal de rijbaan gereinigd moeten worden, maar zal er in de berm ook een bodemsanering moeten plaatsvinden. Mocht na het reinigen blijken dat het wegdek te erg beschadigd is, dan zal vanavond na de spits een deel van het asfalt vervangen worden.

Rijkswaterstaat hoopt dat de A15 rond het middaguur weer te gebruiken is. Dit is echter een voorzichtige prognose. Als de vrachtwagens met een telekraan geborgen moeten worden, lijkt een volledige rijbaanafsluiting na de ochtendspits onvermijdelijk. Dit is echter nog niet bevestigd.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2012.185.01


WIS IM+

  • Iets met asfalt en witte strepen erop
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • IM is geweldige uitvinding
Daarmee is toch de hele discussie bevestigd.!!!!  98uiye
Multidiciplinair zorgen voor een goede afloop  *** Alle uitspraken op dit forum zijn mijn persoonlijke uitspraken en meningen. ***


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Vandaag op de A1rechts thv 9,0 een personenauto met pech volledig aan puin gereden door een andere personenauto.

Gelukkig was de zwangere bestuurster net uit de auto....



wie spreekt er nog tegen???
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Vandaag op de A1rechts thv 9,0 een personenauto met pech volledig aan puin gereden door een andere personenauto.
(knip)
wie spreekt er nog tegen???
Het resultaat is wel hetzelfde, maar dit is geen vluchtstrookongeval: Dit is nl. op de Muiderbrug en daar is geen vluchtstrook (sinds de verbouwing van de brug): http://binged.it/L0OpeB