De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 156862 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: Sasla link=msg=1435431 date=1468015626
Zowel het opbouwen als het afbouwen van een actiewagen op een rijksweg, behoort altijd met een bots te gebeuren. Een voertuig dat op een stilstaande, niet in werking zijnde actie inrijdt, zou in theorie altijd om een bots heen moeten zijn gereden (als de aannemer het volgens de regels doet ::))

Ook een leuke quote:
Volgens mij staat er toch echt heel groot "Van den Heuvel" op de zijkant  ;D

Maar ingehuurd door RWS?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1435510 date=1468074059
Maar ingehuurd door RWS?
''

Ja. Zoals ik al eerder zei:Er staat tegenwoordig bij RWS op het einde van de N11, elke dag een bots en busje met pijlaanhanger. Om klaar te staan als er op de snelweg iets aan de hand is.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: batoutofhell link=msg=1435538 date=1468087803
''

Ja. Zoals ik al eerder zei:Er staat tegenwoordig bij RWS op het einde van de N11, elke dag een bots en busje met pijlaanhanger. Om klaar te staan als er op de snelweg iets aan de hand is.
Die staan daar alleen in de ochtend- en avondspits. Daarbuiten staan ze 'op de zaak', in Benthuizen.


batoutofhell

  • Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 490
Citaat van: Haageneesch link=msg=1435543 date=1468091415
Die staan daar alleen in de ochtend- en avondspits. Daarbuiten staan ze 'op de zaak', in Benthuizen.

Okiedokie, I stand corrected. Kom er eigenlijk hoofdzakelijk meestal langs op tijden dat ze er niet staan. Héél vroeg of héél laat. Maar had ze daar een aantal keren zien staan.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: batoutofhell link=msg=1435550 date=1468093465
Okiedokie, I stand corrected. Kom er eigenlijk hoofdzakelijk meestal langs op tijden dat ze er niet staan. Héél vroeg of héél laat. Maar had ze daar een aantal keren zien staan.
Klopt, direct na aanvang dienst (0600) gaan ze naar de N11 toe, tot na de spits (zal rond 1000 zijn). En dan weer 16-19 als ik het goed heb onthouden.


Faalhaas

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 26
A73 thv Cuijck een MRS aangereden door een vrachtwagen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
En weer een aanrijding met ernstige afloop: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=98650
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #417 Gepost op: 17 augustus 2016, 09:10:57
En ook in België, foto's in bron:

Citaat
Vrachtwagen rijdt over auto op pechstrook Ring: man in levensgevaar

Bij een zwaar verkeersongeval op de Antwerpse Ring zijn dinsdagavond rond 19 uur een man en een vrouw zwaargewond geraakt.
De slachtoffers zaten in een auto die omwille van panne op de pechstrook stond, ...

http://www.hbvl.be/cnt/dmf20160817_02427491/vrachtwagen-rijdt-over-auto-op-pechstrook-ring-man-in-levensgevaar
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #418 Gepost op: 24 september 2016, 11:28:18
Vrachtwagen ramt mobiel portaal ( MRS ) en kantelt op de A1.

Op de A1 richting Apeldoorn is vanochtenvroeg een Litouwse vrachtauto tegen een MRS aanhanger gereden.

Bron: http://www.transport-online.nl/site/75086/vrachtwagen-ramt-mobiel-protaal-en-kantelt-op-a1-foto/


Vrachtwagen ramt mobiele rijstrooksignalering op A1 bij Ugchelen; weg tot zeker 16.00 uur deels dicht

UGCHELEN - Op de A1 richting Apeldoorn is vanochtend vroeg bij Ugchelen een Litouwse vrachtwagen gekanteld. Dat gebeurde nadat de truck met aanhanger een mobiel portaal met rijstrooksignalering (MRS) had geramd.

bron: http://www.omroepgelderland.nl/nieuws/2117424/Vrachtwagen-ramt-mobiele-rijstrooksignalering-op-A1-bij-Ugchelen-weg-tot-zeker-16-00-uur-deels-dicht
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


fdn

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 50
  • Burger met interesse in hulpverlening