De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 156865 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #421 Gepost op: 12 oktober 2016, 22:17:20
https://twitter.com/vid/status/786293583959687169

Sta je dan, met je gele jas en zaklampje  :o


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #422 Gepost op: 12 oktober 2016, 23:02:08
Citaat van: Piles link=msg=1452163 date=1476303440
https://twitter.com/vid/status/786293583959687169

Sta je dan, met je gele jas en zaklampje  :o

Ik dacht dat vkr niet zonder toezicht van een WIS verkeer mochten regelen op de snelweg???  :|

Persoonlijk zou ik weigeren daar plaats te nemen om verkeer te regelen en direct mijn leidinggevende contacte over de situatie.

Dit kan je alleen veilig doen als je er meer als voldoende maatregelen (fysieke, slinger in de weg) neer zet om de snelheid rond de 30 te krijgen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #423 Gepost op: 12 oktober 2016, 23:31:02
Ik vraag mij af van wie de actie komt. Als ik kijk wat RWS alleen al voor een incident laat aanrukken aan botsabsorbers, mobiele rijstrooksignalering en tekstwagens...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #424 Gepost op: 13 oktober 2016, 08:38:16
Het kan natuurlijk zijn dat de aannemer die door door RWS ingevlogen is met botsabsorber en actiewagen VKR is opgeleid. Is niet de eerste keer dat een (vb.) weg is afgesloten en zij als VKR aanwezig zijn. En daar is ook niet altijd een WIS bij aanwezig.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #425 Gepost op: 13 oktober 2016, 10:19:11
Zoals vanmorgen in het nieuws van Nederland 1 te zien was zijn het 2 x rws en 2 x politie. Viel eigenlijk ook wel op te merken dat het geen vkrs zijn de broeken zijn zwart.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #426 Gepost op: 13 oktober 2016, 13:44:57
Citaat van: HIT link=msg=1452202 date=1476346751
Zoals vanmorgen in het nieuws van Nederland 1 te zien was zijn het 2 x rws en 2 x politie. Viel eigenlijk ook wel op te merken dat het geen vkrs zijn de broeken zijn zwart.

Helaas nog genoeg collega's die zwarte broek dragen. Zelfs in de nacht.

Maar wie er ook staan. Het geeft geen pas zo.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #427 Gepost op: 13 oktober 2016, 18:55:21
Citaat van: HIT link=msg=1452202 date=1476346751
Zoals vanmorgen in het nieuws van Nederland 1 te zien was zijn het 2 x rws en 2 x politie. Viel eigenlijk ook wel op te merken dat het geen vkrs zijn de broeken zijn zwart.

Als je goed kijkt zijn het verkeersregelaars de jas is,niet die van een weginspecteur. Betreft de situatie aan de kant van Gorinchem. De beelden op NOS vanochtend waren van de kant van Werkendam, ben zelf een van de weginspecteurs die in dat nieuws filmpje te zien is. Op de rijstrook staat gewoon een afzetting en wij en de politie werken vanuit de afzetting. Als wij er staan luistert het vrachtverkeer uitermate goed en hoeven we niet voor trucks te springen. Luisteren ze niet gaat er wel een Volvo van ee LE achteraan of komt de truck wel ILT tegen.
Op de Brabantse zijde heeft de hele nacht een inspecteur gestaan.
Dat wat te zien is op het dumpert filmpje is niet goed. Ja ze mogen er niet over echter het voor een vrachtwagen springen is niet de bedoeling. Blijf aan je eigen veiligheid denken 1 vrachtwagen die niet luistert is niet je leven waard.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #428 Gepost op: 27 november 2016, 22:41:38
Citaat
Wegenwachter aangereden op vluchtstrook A7

MIDDENMEER - Een medewerker van de Wegenwacht van de ANWB is zondagavond gewond geraakt door een ongeval op de A7 in Noord-Holland. Zijn wagen stond op de vluchtstrook toen die werd aangereden door een andere auto. De man kwam knel te zitten tussen de auto's en de vangrail. Het slachtoffer is naar een ziekenhuis gebracht.

De rest staat bij de Bronvermelding.
Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/27116328/__Medewerker_ANWB_aangereden_op_A7__.html


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #429 Gepost op: 28 november 2016, 23:07:41
Wegenwachter bekneld na aanrijding op A7
Een medewerker van de Wegenwacht van de ANWB is gewond geraakt bij een ongeluk op de A7 tussen Wieringerwerf en Opmeer. De wegenwachter stond naast zijn auto toen een andere auto tegen zijn wagen botste. Hij raakte bekneld tussen het voertuig en de vangrail.

Het slachtoffer is bevrijd en is naar het ziekenhuis gebracht.

Remko ‏@wegenwacht4447  27 nov.
Auto @wegenwacht van achteren aangereden op de vluchtstrook bij A7 Wieringerwerf. Collega tussen 2 auto's bekneld gezeten.


Remko ‏@wegenwacht4447  24 u
Collega heeft R een gecompliceerde onderbeen breuk en L een bovenbeen breuk en inwendig letsel, wordt vannacht in het AMC geopereerd sterkte
Remko ‏@wegenwacht4447  8 uur
Onze gewonde collega @wegenwacht is succesvol geopereerd aan beide benen en zijn bekken is gefixeerd Maakt het naar omstandigheden redelijk
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein