De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 156866 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #60 Gepost op: 11 augustus 2012, 11:23:20
iets met wettelijk en leidinggevend inzicht die verschillen ja  998765

ehm... contradictio in terminis?  998765
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #61 Gepost op: 18 januari 2013, 09:36:52
En weer eens bewijs van het gevaar van een vluchstrook, iets met engeltjes:
http://112hm.nl/2013/01/17/ongeval-auto-vrachtwagen-a20-moordrecht/
Hobby Bobby eenheid Den Haag


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #62 Gepost op: 18 januari 2013, 11:14:42
En weer eens bewijs van het gevaar van een vluchstrook, iets met engeltjes:
http://112hm.nl/2013/01/17/ongeval-auto-vrachtwagen-a20-moordrecht/

Hmmm - is de belijning daar niet (zoals ik elders wel gezien dan wel gehoord heb) als "trilstrook" uitgevoerd? Zo niet, is dat misschien een idee...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #63 Gepost op: 18 januari 2013, 12:42:58
Nou reed ik afgelopen week terug van een examen in een opvallende dienstauto, zie ik een auto met pech op de vluchtstrook in de bocht van een oprit. Ik vind dat ik dan niet door kan rijden, maar even moet kijken of ik hulp kan bieden en/of er verplaatst kan worden naar een veilige locatie. Het was een oprit naar de A7.

Voor mij reed een opvallende auto van de rijopleiding bezig met de broa, die heb ik niet weer gezien of gehoord. Terwijl ik via af en opritten keer om achter het voertuig te komen zie ik een opvallende bus, met 2 collega's erin door dezelfde lus komen als waar het voertuig staat. Ook die heb ik niet gehoord of gezien.

Uiteindelijk stop ik achter het voertuig en meld mij via de porto. Ben ik de eerste melding die de meldkamer ontvangt over het voertuig. Ik weet dat opleiding of opdracht belangrijker kunnen zijn dan dit soort eenvoudige (pech)gevallen. Maar even doorgeven via de porto/telefoon is toch wel het minste.
Digitaal onderzoek


WBreeveld

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
Reactie #64 Gepost op: 18 januari 2013, 13:02:05
Snap ook niet waarom mensen in de auto blijven wachten.
Gisteren iemand afgesleept die op de rijbaan zat te wachten tot bruur kwam met benzin.

Gr William


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #65 Gepost op: 18 januari 2013, 21:59:28
Tja, en dan toch stellen dat het veilig is als je een meter van de streep staat......dan is een pechverplaatsing niet nodig, want vrachtwagens gaan nooit verder dan 99 Cm over de streep.


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #66 Gepost op: 19 januari 2013, 13:06:21
Als de vluchtstrook de gevaarlijkste plek is, waarom vinden er daar dan wel staande houdingen plaats?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #67 Gepost op: 19 januari 2013, 13:06:58
Als de vluchtstrook de gevaarlijkste plek is, waarom vinden er daar dan wel staande houdingen plaats?
Volgens mij gebeurt dit zelden tot nooit!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #68 Gepost op: 19 januari 2013, 13:12:07
Ik zie het weleens gebeuren, ook op de vluchtstrook van afritten (niet dat ik de ernst van de situatie kan inzien). Vroeger zag je het inderdaad vaker.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #69 Gepost op: 19 januari 2013, 15:51:04
Als de vluchtstrook de gevaarlijkste plek is, waarom vinden er daar dan wel staande houdingen plaats?
Ik kan hier alleen voor mijzelf praten, maar op de vluchtstrook zal ik nooit een auto staande houden. Dit heeft ook te maken met het soort controles wat ik dan moet uitvoeren. Heb maar 1 keer een voertuig staande gehouden op de vluchtstrook van een afrit, maar dat heeft zeker ook geen voorkeur. Zelf vind ik dat een staande houding op de vluchtstrook niet zo heel erg, mits het maar goed neer gezet word. Dus tegen de berm de auto stil zetten, lampen op het dak aan, en het werk zoveel mogelijk in de berm doen en niet aan de bestuurders/verkeerszijde. En dan bedoel ik het stuk ver na het puntstuk waar je dus een fysieke afscheiding heb van de rijksweg, en ook het liefst zo dicht mogelijk tegen de kruising van de B-weg aan zodat je weet dat het achter opkomend verkeer al langzaam rijd.

Echter als het op een parkeerplaats kan dan uiteraard daar afhandelen, want een vluchtstrook blijft een vluchtstrook ook al rijden ze er maar met max 30 langs.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v