De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 156850 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #70 Gepost op: 19 januari 2013, 21:52:52
Ik zie het weleens gebeuren, ook op de vluchtstrook van afritten (niet dat ik de ernst van de situatie kan inzien). Vroeger zag je het inderdaad vaker.

De vluchtstrook is gevaarlijk in de zin van dat veel chauffeurs (van alle soorten vervoersmiddelen) onbewust deels of geheel op de vluchtstrook komen. Omdat een 20 tonner met 90 km/u geen partij is voor een personenauto of een persoon lopen deze aanrijdingen vaak slecht af. Bovenaan het laatste stukje van een afrit zijn mensen veel alerter en is de snelheid er veelal al uit.
Men rijdt immers vaak op een kruising af of heeft in elk geval al de afslag genomen en is dus bezig om de vaak aanwezige S-bocht te maken. Op zich is onderaan/bovenaan een afrit geen gekke plek mits je maar zorgt dat je niet in de bocht terecht komt en van afstand goed te zien bent.

Het is niet ideaal maar niet gevaarlijker dan op een bushaven langs een provinciale weg.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
ZEVENAAR - De politie heeft vrijdagochtend op de A12 bij Zevenaar 25 bestuurders op de bon geslingerd die daar via de vluchtstrook een file wilden omzeilen.
Oorzaak van de file was een aanrijding rond half zeven 's ochtends. Agenten zagen hoe een aantal bestuurders via de vluchtstrook verder reden. Daarbij werden snelheden bereikt tot 100 km per uur. Ook vrachtwagencombinaties haalden soms halsbrekende toeren uit om via vluchtstrook en de berm langs de file te komen.
Binnenkort valt de niet malse boete bij ze op de mat: 360 euro.


http://www.omroepgelderland.nl/web/nieuws-1/2006236/forse-boete-voor-vluchtstrookrijders.htm#.UVb94cu9KSN
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


sylvester1986

  • Gast
Net goed voor de overtreders. O0


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Net goed voor de overtreders. O0


Ik ben het er ook helemaal mee eens O0
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Enkele berichten samengevoegd met dit topic :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Niet meer dan terecht voor deze verkeershufters.
Nu maar hopen dat het niet 4 tot 6 weken duurt want dan is men het vaak al lang weer vergeten.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
In afgelopen aflevering van Blik op de Weg is er ook veel aandacht besteedt aan de vluchtstrook. Vanaf 9:00 is een aanrijding te zien waarbij een vrachtwagen een stilstaande wagen op de vluchtstrook heeft geraakt. Gelukkig geen gewonden.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334483


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
In afgelopen aflevering van Blik op de Weg is er ook veel aandacht besteedt aan de vluchtstrook. Vanaf 9:00 is een aanrijding te zien waarbij een vrachtwagen een stilstaande wagen op de vluchtstrook heeft geraakt. Gelukkig geen gewonden.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1334483
Da's wel een tijdje terug!






Soort voertuig: VROS
Merk voertuig: Volvo V60
Roepnummer:
Kenteken: **-***-*
Standplaats: Apeldoorn
Dienst: Blik op de Weg
Regio: (mee met) VP Haaglanden
Bijzonderheden: Aanwezig bij aanrijding met letsel A4 L 42.8 Leidschendam






Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Da's wel een tijdje terug!

Kan me je foto's nu inderdaad wel herinneren, had de link nog niet gelegd e050


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Kan me je foto's nu inderdaad wel herinneren, had de link nog niet gelegd e050
Ja ik zag mijn eigen kop terug in het voorstukje, samen met dat van een andere fotograaf. Dan herinner je het je snel kan ik je vertellen...