De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg

Auteur Topic: De gevaarlijkste plek van het land: De vluchtstrook op de auto(snel)weg  (gelezen 156791 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Hartelijk dank voor het speurwerk maar hieruit blijkt nog niet dat, zoals Mike beweerde, dat het de meest gevaarlijke plek van Nederland is.

Ik kan het ook niet staven met rapportages van geleerden, maar ik spreek uit eigen ervaring. De vouwen worden uit je broek gereden op de vluchtstrook. Vrachtwagens die treintje rijden pakken regelmatig zelfs een deel van de vluchtstrook mee. De strook ligt vol puinzooi, ook dat nog eens. Een stuk rommel vliegt je zo om de oren, als je niet uitkijkt.

Soms komt het voor dat je je ambu ineens stil moet zetten. Heb dat wel eens gedaan met die prachtige nieuwe amberverlichting, maar dat doe ik niet meer. Men suist langs je heen, men schuift niet eens een baantje op..en dat met snelheden... Nee, het blauw gaat erop, dan zie je het aankomend verkeer in de verte meestal al opschuiven. Let wel: ik stop alleen op de vluchtstrook als het echt niet anders kan. Liever een veiligere plek zoals reeds genoemd in dit topic. En uiteraard, bij een incident; z.s.m. laten afkruisen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Ik kan het ook niet staven met rapportages van geleerden, maar ik spreek uit eigen ervaring. De vouwen worden uit je broek gereden op de vluchtstrook. Vrachtwagens die treintje rijden pakken regelmatig zelfs een deel van de vluchtstrook mee. De strook ligt vol puinzooi, ook dat nog eens. Een stuk rommel vliegt je zo om de oren, als je niet uitkijkt.

Soms komt het voor dat je je ambu ineens stil moet zetten. Heb dat wel eens gedaan met die prachtige nieuwe amberverlichting, maar dat doe ik niet meer. Men suist langs je heen, men schuift niet eens een baantje op..en dat met snelheden... Nee, het blauw gaat erop, dan zie je het aankomend verkeer in de verte meestal al opschuiven. Let wel: ik stop alleen op de vluchtstrook als het echt niet anders kan. Liever een veiligere plek zoals reeds genoemd in dit topic. En uiteraard, bij een incident; z.s.m. laten afkruisen.

Welkom in mijn wereld..... ik denk dat ik meer Amber op mijn vrachttuut heb zitten dan menig Ambu aan Blauw en Amber heeft........ en dan nog zo'n groot geel ding achterop waar zo'n grote verlichte pijl op staat dat je niet door mij heen hoort te gaan..... en toch....... :'(

Ik spreek uit ervaring van 5jaar KMar daarna 16 jaar onder andere IM en andere wegafzetwerken, de meeste ongevallen zijn vluchtstrookongevallen. Vergeet niet de automobilist die half over de vluchtstrook rijdt om te kijken of de afrit al in zicht is.....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Hartelijk dank voor het speurwerk maar hieruit blijkt nog niet dat, zoals Mike beweerde, dat het de meest gevaarlijke plek van Nederland is.

Helaas geven de statistieken alleen de daadwerkelijk gebeurde incidenten weer. Ik ben het met Dinges eens dat de eigen ervaring vele malen erger is dan de cijfers weergeven. Hoe vaak ik al niet gezien heb dat vrachtwagens op een haar na mijn Volvo aan puin reden.... (sorry mijnheer de vrachtwagen chauffeur  e050)

Maar in (of direct na) een bocht op de vluchtstrook staan..... dat is werkelijk  :o  Elke x weer krijg ik er nachtmerries van....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Maar in (of direct na) een bocht op de vluchtstrook staan..... dat is werkelijk  :o  Elke x weer krijg ik er nachtmerries van....

Zo had ik pas nog een goedgekeurde afzetting door rws op mijn bordje..... Daar zou de actie wagen in de bocht moeten worden opgesteld op rs2.... toch maar even gebeld met de centrale of we niet konden verlengen tot voor de bocht, gek genoeg waren ze het daar mee eens. 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
gek genoeg waren ze het daar mee eens. 0098

Inderdaad, altijd zelf blijven nadenken!  O0


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Leuke stelling maar waar is de deskundige/wetenschappelijke onderbouwing?
Als jij de stelling bedoelt dat mensen het zich niet realiseren, zie tot mijn angst nog steeds mensen een van de linker wielen proberen te vervangen en dan het liefst met de kont over de streep. Zelfs 1 keer op de A2 een 2 tal personen die hun rechterwiel probeerde te vervangen op de linkervluchtstrook (terwijl verkeer daar meestal niet 100 maar 120+ rijd  :'()

Zelf bel ik altijd met 8002 als ik zie dat iemand aan het sleutelen is op de vluchtstrook. Alleen als ik iemand buiten de auto zie staan, of aan het bellen dan hou ik dit achterwege (al is het ook niet handig om dit te doen als je nog in de auto zit).
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Ik krijg bijna de indruk dat het te makkelijk is om zonder terugmelding over de vluchtstrook te rijden. In Denemarken zijn in de doorgetrokken streep van de vluchtstrook ribbels aangebracht die periodiek een ronkend geluid veroorzaken. Misschien een idee?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


denkweb

  • Manager meldkamer van Amerongen Berging
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 232
  • en door!
Hopen dat het helpt tegen ronkende chauffeurs...  0098


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Ik krijg bijna de indruk dat het te makkelijk is om zonder terugmelding over de vluchtstrook te rijden. In Denemarken zijn in de doorgetrokken streep van de vluchtstrook ribbels aangebracht die periodiek een ronkend geluid veroorzaken. Misschien een idee?

Te makkelijk om zonder terug melding over de vluchtstrook rijden? Dat is hetzelfde als de discussie over het rode kruis boven een afrit zonder fysieke afzetting. Mensen moeten zelf beter opletten.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Mensen moeten zelf beter opletten.

Gelukkig zijn er steeds meer autofabrikanten die computers inbouwen die weer signaleren dat de auto over een witte streep rijdt, te dicht andere auto's nadert of dat de bestuurder in slaap (dreigt) te vallen. Gelukkig want sommige mensen kunnen dat zelf niet meer  :D
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens