Is een brugwachter bevoegd om het verkeer te regelen?

Auteur Topic: Is een brugwachter bevoegd om het verkeer te regelen?  (gelezen 8955 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #20 Gepost op: 1 juli 2012, 10:41:02
In de nabije gelegenheid van de brug ligt de kruising zeg je, maar weet je ook welke wegbeheerder hier de scepter zwaait?

HIT,

Het betreft hier een klein bruggetje in Ouderkerk a/d Amstel. Het bruggetje is gesitueerd tussen de Kerkstraat en de Ankerdijk. Hier is de gemeente wegbeheerder.

Lukt me even niet om een kopie van Google-maps hier te plakken.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #21 Gepost op: 1 juli 2012, 10:47:05
HIT,

Het betreft hier een klein bruggetje in Ouderkerk a/d Amstel. Het bruggetje is gesitueerd tussen de Kerkstraat en de Ankerdijk. Hier is de gemeente wegbeheerder.

Lukt me even niet om een kopie van Google-maps hier te plakken.

NIET DOEN aub.... elke keer als ik dan deze pagina open springt ie daarnaar toe >:(

Wat gemeente's betreft weet ik niet hoe de regeling is, maar ik kan mij toch indenken dat het redelijk gelijk ligt met de rest van de wegbeheerder. Al moet ik zeggen dat ik mij nog wel eens verbaas in de afwijkingen tussen alle wegbeheerders.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2012, 11:05:06
Heb even gegoolged op beheer Kerkbrug in Ouderkerk a/d Amstel.

De brug is een rijksmonument. De brug is in beheer en onderhoud bij de Provinciale Waterstaat. Dus maw de gemeente is niet de eigenaar/beheerder maar de provincie.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #23 Gepost op: 2 juli 2012, 13:40:21
Pully, Ik ga even brutaal doen.    98uiye

Als hij een verkeersregelaar is. dan moet hij toch iets van en legitimatiebewijs op zak dragen, net als een beveiligingsmedewerker?
Dan is toch je optreden gerechtvaardigd? of niet ?

Ik zie dit niet als brutaal doen, hoor.  ;)
Een VKR dient een aanstellingspas te hebben. Dit is in verschillende topics al besproken. Tevens is er ook besproken wat een diender kan doen, omdat het moment dat het niet goed gaat. Mijn optreden zou rechtvaardig zijn als ik mij bekend zou maken alszijnde agent. Echter sta ik daar zonder geweldsmiddelen en zonder communicatiemiddelen (alleen mijn GSM). Ik heb op het moment dat het gebeurde besloten om niet optreden, omdat ik niet voor 100% zeker was hoe het een en ander geregeld is. Inmiddels weet ik dit wel, daardoor zou het kunnen dat de volgende keer ik wel op zou treden. Al hoop ik dat dit niet meer voorkomt.

Heb even gegoolged op beheer Kerkbrug in Ouderkerk a/d Amstel.

De brug is een rijksmonument. De brug is in beheer en onderhoud bij de Provinciale Waterstaat. Dus maw de gemeente is niet de eigenaar/beheerder maar de provincie.

Dielangemotormuis:
Bedankt voor je toelichting. Dit wilde ik namelijk nog even gaan uitzoeken. Ik was namelijk ook al benieuwd wie de beheerder van de brug is. Dit in het geval er onverhoops toch nog vervolg stappen ondernomen moeten worden..
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #24 Gepost op: 2 juli 2012, 18:09:03
Wellicht kun je de man er toch nog een keer op aanspreken. Als het in je werkgebied ligt er tijdens een dalmomentje langsrijden, vertellen wat je hebt geconstateerd en dat dit toch niet de bedoeling is. Of een telefoontje/mailtje naar collega's van het betreffende team met het verzoek een oogje in het zeil te houden.

Althans, afgaande op jouw verhaal zou ik hier wel 'iets' mee doen.  O0
Senior GGP / Oost-Brabant


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #25 Gepost op: 2 juli 2012, 22:04:57
Heb even gegoolged op beheer Kerkbrug in Ouderkerk a/d Amstel.

De brug is een rijksmonument. De brug is in beheer en onderhoud bij de Provinciale Waterstaat. Dus maw de gemeente is niet de eigenaar/beheerder maar de provincie.

Dan geef ik Pully meer kans op voldoening door en de brugwachter erop aan te spreken dat hij een gevaarlijke situatie creëert, maar ook dienst wegen en verkeer van de provincie NH te attenderen op dit feit.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2012, 23:09:42
Mijn vraag is of een brugwachter het verkeer mag regelen? Zo ja, aan welke voorwaarden moet hij doen. Ik bedoel dan hoe moet hij herkenbaar zijn, moet hij een zichtbaarheidsvest dragen of zelfs een officieel goedgekeurd verkeersregelaarsvest?



Citaat
Alhoewel het beroep van brugwachter steeds schaarser wordt door de grote mate van automatisering zijn er nog steeds brugwachters in dienst in de verschillende steden doorheen heel Nederland. Omdat voor het beroep van brugwachter over het algemeen geen studie is vereist (dit kan per werkgever en stad verschillen) is het een ideale baan voor studenten of mensen die iets willen bijverdienen.
Bron: http://www.nationaleberoepengids.nl/Brugwachter
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever