Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt

Auteur Topic: Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt  (gelezen 19145 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #10 Gepost op: 2 juli 2012, 01:24:22
Naja met 3 van die grote gebivakeerde AT'ers naast je, toen uiteindelijk toch de foto's verwijderd.
Geheugenkaartje wisselen, niets meer wegschrijven op het kaartje dat je uit je camera gehaald hebt, thuis op de pc recovery-progje eroverheen en je hebt je foto's weer terug.  >:D


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 2 juli 2012, 01:25:41
Als ze een bivakmuts op hadden lijkt het mij dat er weinig aan de hand is. Als je daarbij aangeeft gezichten en kentekens te blurren is er nog minder aan de hand.

Hun probleem is dat ze niet weten of jij je aan je afspraken houd.

De manier waarop met jullie gesproken werd is niet echt handig. M.i. kunnen ze dit soort dingen beter overlaten aan de lokale politie.

Dat er AT'ers zijn die het wel netjes vroegen is weer een puntje voor hun.

Een klacht lijkt mij wel op zijn plaats. Niet zo zeer om de AT'ers te straffen, maar meer om de organisatie duidelijk te maken dat dit niet de manier is.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #12 Gepost op: 2 juli 2012, 01:26:25
Gezien Luke al een duidelijk beeld schept, hier nog even een korte toelichting van een deel waar ik alleen werd aangesproken door een AT'er;

Terwijl Luke en de andere fotograaf werden aangesproken, werd ik aangesproken door een aandere AT'er en gevorderd de foto's te verwijderen. Ondanks de vraag op grond waarvan dat moest kreeg ik alleen maar als antwoord "afspraken binnen de politie" en zonder perskaart mocht ik geen vragen stellen, dat deed hij. Ook kreeg ik te horen dat als ik niet een beetje vaart maakte hij het zelf wel zou doen. Goed, al snel werd bij mij duidelijk dat ik deze discussie niet kon winnen en heb ik uiteindelijk de foto's onder toeziend oog gewist. Zo'n vol uitgeruste AT'er wekt toch een zekere vorm van intimidatie op.. Hierna liep de AT'er weg en ben ik weer bij Luke gaan staan om het vervolg van de inzet te kijken zonder ook maar m'n camera aan te hebben.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 2 juli 2012, 01:34:41
Geheugenkaartje wisselen, niets meer wegschrijven op het kaartje dat je uit je camera gehaald hebt, thuis op de pc recovery-progje eroverheen en je hebt je foto's weer terug.  >:D

Dat is uiteraard allang gebeurd. Foto's zijn inmiddels allang weer terug. Maar goed het gaat me er meer om dat ik niet echt netjes behandeld ben. Kijk een excuus hoef ik niet te bereiken, noch geld of onslag of waarschuwing van deze agent. Maar ik wil wel dat als ik deze AT'ers nog een keertje tegen komen, dat ze enigsinds vriendelijk blijven, en dat ze niet op een intimiderende manier op je af komen lopen.

Als ik het internet mag geloven weet vooral de bemiddelaar het straks dat hij vriendelijk moet blijven. Ik wil juist dat deze AT'er het weet. De kans daar lijkt alleen bedroevend klein te zijn.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #14 Gepost op: 2 juli 2012, 03:00:03
Dat is uiteraard allang gebeurd. Foto's zijn inmiddels allang weer terug. Maar goed het gaat me ...
Ik weet niet of en zo ja, wat voor, zwaarwegende gronden er geweest zijn voor dit zeer indringende 'verzoek' van het AT om de foto's te wissen en geen verdere foto's te nemen, maar je laatste opmerking zal er in ieder geval toe leiden dat in de toekomst in soortgelijke omstandigheden je jouw geheugenkaart waarschijnlijk mag inleveren...  :-X

Dat de wijze waarop een en ander verwoord werd niet bepaald handig en publieksvriendelijk is moge duidelijk zijn, maar dit zou mischien iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet supersnel reden en jullie ze gevolgd zijn, dit kan al bij voorbaat tot een bepaalde sfeer geleidt hebben.

Yup, allemaal aannames, maar mischien wel iets waardoor je je al iets meer in de handelswijze van 'de andere kant' kunt inleven. Waarmee ik e.e.a. in het geheel niet goed wil praten, maar wel ter overweging wil geven. 98uiye
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #15 Gepost op: 2 juli 2012, 03:06:34
maar je laatste opmerking zal er in ieder geval toe leiden dat in de toekomst in soortgelijke omstandigheden je jouw geheugenkaart waarschijnlijk mag inleveren...  :-X

Dat zal zeker niet gebeuren. Dan laat ik me wel arresteren.  O0 Mag ik meteen eens een mooi rondje maken in zo'n mooie BMW of Audi.  ;D


maar dit zou mischien iets te maken kunnen hebben met het feit dat ze niet supersnel reden en jullie ze gevolgd zijn, dit kan al bij voorbaat tot een bepaalde sfeer geleidt hebben.

Dat houd ik zeker voor mogelijk. Daar waar het kon heb ik wel een bult afstand gehouden om niet te veel op te vallen, Maar waarschijnlijk hadden ze me behoorlijk snel door. Het zou inderdaad best kunnen dat dat er mee te maken heeft.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #16 Gepost op: 2 juli 2012, 03:15:48
Dat zal zeker niet gebeuren. Dan laat ik me wel arresteren.  O0 Mag ik meteen eens een mooi rondje maken in zo'n mooie BMW of Audi.  ;D


Dat houd ik zeker voor mogelijk. Daar waar het kon heb ik wel een bult afstand gehouden om niet te veel op te vallen, Maar waarschijnlijk hadden ze me behoorlijk snel door. Het zou inderdaad best kunnen dat dat er mee te maken heeft.
En ze weten niet wie je bent of wat je precies doet, voor hetzelfde geld is er toch ergens al wat gelekt of opgevangen en zijn jullie vriendjes van de betreffende VD('s) die hun komen ophalen... Tja, dan kan de sfeer al snel wat gespannen worden en kunnen er woorden gebruikt worden die normaal niet zo snel zouden vallen.

Persoonlijk zou ik het op een vervelend misverstand houden en dientengevolge heroverwegen of je wel een klacht wilt indienen of dat je het bijschrijft in het boekje 'bedrijfsongevallen'.  ;)
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #17 Gepost op: 2 juli 2012, 04:49:05
Ze dragen die bivakmuts toch niet voor niets?
Bij de AT s die in de grote steden opereren is de aanwezigheid van pers op een PD niets bijzonders,ze staan er vaak al te wachten.
Het AT Noord Oost Nederland maakt dat wat minder mee,alhoewel ik diverse inzetten van hun op Youtube tegen kom.
Zoek maar even de beelden op van AT Zuid die op de A 58 onder Tilburg een wagen klemrijd waarna de toevallig aanwezige cameraman van Omroep Brabant onder druk word gezet door de politie.
Daarnaast heb wat mededogen met die mannen van het AT Noord Oost,ze hebben vrijdag een collega begraven en dat gaat ook niet in de koude kleren zitten....


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 2 juli 2012, 08:48:28
Dat zal zeker niet gebeuren. Dan laat ik me wel arresteren.  O0 Mag ik meteen eens een mooi rondje maken in zo'n mooie BMW of Audi.  ;D
Geloof me, dat wil je echt niet.  ;)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #19 Gepost op: 2 juli 2012, 09:41:35
Daarnaast heb wat mededogen met die mannen van het AT Noord Oost,ze hebben vrijdag een collega begraven en dat gaat ook niet in de koude kleren zitten....

Waarbij ook nog eens, door de naam van die collega vol in de pers te brengen, namen van zijn directe collega's te achterhalen zijn geweest.

Niet om het goed te praten, want ook ik vind de reactie niet handig. Maar het zal een optelsom zijn geweest...

Maar dien vooral een klacht in, daar is die regeling voor. En daar leert de organisatie echt van.