Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt

Auteur Topic: Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt  (gelezen 19230 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #40 Gepost op: 2 juli 2012, 22:29:11
Ik wil de reactie van deze AT-collega's niet goedpraten, maar wat wil je nu eigenlijk bereiken met je klacht? Zoals al gezegd heeft dit team vorige week een collega begraven en kan ik mij voorstellen dat hun irritatieniveau hoger ligt dan normaal gesproken. Daarnaast geef je aan dat je van de pers bent, maar heb je überhaupt wel een perskaart of enige nadere accreditatie? Ik word er persoonlijk namelijk moe van dat iedereen zich tegenwoordig persfotograaf noemt. Dat doet overigens niks aan af dat je wel/geen foto's mag maken om deze situatie, dat begrijp ik uiteraard.

Om maar even advocaat van de duivel te spelen, ik denk dat je klacht de teamleden een worst zal zijn op dit moment. Doet er niks aan af dat een klacht indienen je goed recht is.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #41 Gepost op: 2 juli 2012, 22:30:15
Daar waar het kon heb ik wel een bult afstand gehouden om niet te veel op te vallen, Maar waarschijnlijk hadden ze me behoorlijk snel door. Het zou inderdaad best kunnen dat dat er mee te maken heeft.

Ehm jij bent dan dus niet opgevallen. Reden voor deze stelling, dat de opleiding leert dat bij gevolgd worden het volgende voertuig wordt gestopt.
Wanneer jij dan aangeeft dat je een AT herkende en die volgde heb je een probleem, jij belemmerd hen in het uitvoeren van hun taak. "ja maar ik ben pers en ik heb het recht tot verslaan..." Ja, maar jij weet dus ook dat je deze mensen eigenlijk niet mag volgen. Net als je eigenlijk geen busjes van DJI of Geldtransport voertuigen van de NB mag volgen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #42 Gepost op: 2 juli 2012, 22:35:00
Ehm jij bent dan dus niet opgevallen. Reden voor deze stelling, dat de opleiding leert dat bij gevolgd worden het volgende voertuig wordt gestopt.
Wanneer jij dan aangeeft dat je een AT herkende en die volgde heb je een probleem, jij belemmerd hen in het uitvoeren van hun taak. "ja maar ik ben pers en ik heb het recht tot verslaan..." Ja, maar jij weet dus ook dat je deze mensen eigenlijk niet mag volgen. Net als je eigenlijk geen busjes van DJI of Geldtransport voertuigen van de NB mag volgen.

HIT waar in welk wetboek staat dat je geen AT auto's mag volgen? En van een strafrechtelijke belemmering(artikel 184 wetboek van strafrecht) is hier naar mijn idee al helemaal geen spraken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 2 juli 2012, 22:35:38
@HIT,

Nooit geweten dat je het AT/DJI niet mag volgen. Is dit terug te vinden?  
Tijd terug nog achter een DJI bus gereden, deze reed 125 en ik 115/120.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #44 Gepost op: 2 juli 2012, 22:40:54
Ehm jij bent dan dus niet opgevallen. Reden voor deze stelling, dat de opleiding leert dat bij gevolgd worden het volgende voertuig wordt gestopt.
Wanneer jij dan aangeeft dat je een AT herkende en die volgde heb je een probleem, jij belemmerd hen in het uitvoeren van hun taak. "ja maar ik ben pers en ik heb het recht tot verslaan..." Ja, maar jij weet dus ook dat je deze mensen eigenlijk niet mag volgen. Net als je eigenlijk geen busjes van DJI of Geldtransport voertuigen van de NB mag volgen.

Hoezo belemmerde? Hij heeft ruime afstand gehouden. vind ik geen belemmering. Wellicht dat er een forumlid van de blauwe tak hier over een uitspraak kan doen? Ik vind het ver gezocht waarde HIT.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #45 Gepost op: 2 juli 2012, 22:44:40
Ik wil de reactie van deze AT-collega's niet goedpraten, maar wat wil je nu eigenlijk bereiken met je klacht? Zoals al gezegd heeft dit team vorige week een collega begraven en kan ik mij voorstellen dat hun irritatieniveau hoger ligt dan normaal gesproken. Daarnaast geef je aan dat je van de pers bent, maar heb je überhaupt wel een perskaart of enige nadere accreditatie? Ik word er persoonlijk namelijk moe van dat iedereen zich tegenwoordig persfotograaf noemt. Dat doet overigens niks aan af dat je wel/geen foto's mag maken om deze situatie, dat begrijp ik uiteraard.

Om maar even advocaat van de duivel te spelen, ik denk dat je klacht de teamleden een worst zal zijn op dit moment. Doet er niks aan af dat een klacht indienen je goed recht is.

Nadat ik even rond heb gekeken denk ik dat het niet het AT Noord-oost Nederland was. De betreffende voertuigen heb ik terug gevonden op filmpjes rondom Amsterdam. Ik denk dus dat het AT Noord-oost Nederland nog niet operationeel is. Waar ik denk ik wel een aantal redenen voor kan bedenken.

Wat ik wil bereiken met mijn klacht had ik mooi verwoord in de Mail richting de voorlichter:
Citaat
Het is niet onze bedoeling om de betreffende leden van het arrestatieteam in diskrediet te brengen. Noch willen wij persé een excuses horen van deze dienders. Wij willen echter wel dat deze dienders een volgende keer netter reageren op ons of andere fotografen. Tevens willen wij een volgende keer  niet bedreigt worden. Het liefste zouden wij alsnog foto’s maken bij de inzet. Echter is dit nu niet meer mogelijk voor ons.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2012, 22:44:51
Hoezo belemmerde? Hij heeft ruime afstand gehouden. vind ik geen belemmering. Wellicht dat er een forumlid van de blauwe tak hier over een uitspraak kan doen? Ik vind het ver gezocht waarde HIT.

Volgens mij had ik dat al gedaan :-X


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #47 Gepost op: 2 juli 2012, 23:28:43
Ik weet niet of en zo ja, wat voor, zwaarwegende gronden er geweest zijn voor dit zeer indringende 'verzoek' van het AT om de foto's te wissen en geen verdere foto's te nemen, maar je laatste opmerking zal er in ieder geval toe leiden dat in de toekomst in soortgelijke omstandigheden je jouw geheugenkaart waarschijnlijk mag inleveren...  :-X

Moet daar toch echt wel een grond voor zijn. Of wel een reden om tot inbeslagneming over te gaan. Andere wettelijke manier is er niet om aan het geheugen kaartje te komen is er niet.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #48 Gepost op: 2 juli 2012, 23:34:06
@Luke,

Wat wil je bereiken met je aangifte?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #49 Gepost op: 3 juli 2012, 01:47:57
HIT waar in welk wetboek staat dat je geen AT auto's mag volgen? En van een strafrechtelijke belemmering(artikel 184 wetboek van strafrecht) is hier naar mijn idee al helemaal geen spraken.
In het meest extreme geval zou je heel misschien kunnen denken aan artikel 189 strafrecht. (al is daar hier geen sprake van)

Citaat
1Met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:
1hij die opzettelijk iemand die schuldig is aan of verdachte is van enig misdrijf, verbergt of hem behulpzaam is in het ontkomen aan de nasporing van of aanhouding door de ambtenaren van de justitie of politie;
Door het volgen van het AT hinder je ze in hun werkzaamheden en daarmee kan je behulpzaam zijn aan een verdachte.... De vraag is of dat opzettelijk is, maar dat is nooit vooraf te beoordelen. Ik ken minstens een praktijkgeval waarbij hier sprake van is geweest, maar daarbij gebeurde er iets meer dan "slechts" volgen.

Maar goed, dat is slechts hypothetisch en heeft weinig te maken met deze casus....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.