Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt

Auteur Topic: Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt  (gelezen 19232 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #50 Gepost op: 3 juli 2012, 02:06:02
Het volgen van At s en Ot s gebeurde in de 90 er jaren door een groep uit Amsterdam,ze beschikten over een lijst met vrijwel alle kentekens van voertuigen van deze diensten van politie,Kmar,Douane etcetc.
Voor wie ze werkten heeft de geschiedenis uitgewezen.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #51 Gepost op: 3 juli 2012, 07:33:01
Ik moet bekennen dat ik het ook even niet kan vinden, dus zal het iets zijn dat ik ooit voor waar heb aangenomen. Mea Culpa.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #52 Gepost op: 3 juli 2012, 11:04:29
Het volgen van At s en Ot s gebeurde in de 90 er jaren door een groep uit Amsterdam,ze beschikten over een lijst met vrijwel alle kentekens van voertuigen van deze diensten van politie,Kmar,Douane etcetc.
Voor wie ze werkten heeft de geschiedenis uitgewezen.

Ook tegenwoordig wordt er nog steeds gebruik gemaakt van contra-observatie door bepaalde groeperingen met als doel om achter dergelijke informatie te komen. Daarbij gaat het niet alleen om de kentekens van de voertuigen, maar ook om de identiteit van de leden van deze eenheden. Daarom staat het afschermen van hun identiteit ook hoog in het vandel.

Grtz,
Marcel


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #53 Gepost op: 3 juli 2012, 12:04:36
Ik had voordat jullie allemaal zeiden dat ik het niet moest doen al een brief gestuurd naar de Persvoorlichter. Daarin heb ik al de individuele verhalen gezet. En we hebben alle 3 ons eigen verhaal getypt.
Ik denk dat ik het vrij netjes verwoord heb. De andere jongens hadden een eigen verhaal in hun eigen strekking.

Ik mis alleen onderstaande tekst in het verhaal.

Hierna zijn er nog vrescheidene andere AT'ers geweest die netjes vroegen niet herkenbaar in beeld te komen. Hierbij werden wij netjes gewezen op de persregeling.

Hierna vertrok het Arrestatieteam van de plaats van het incident. Alleen de wijkagent bleef over, die mijn Identiteit wilde weten, en op welke grond ik achter het AT aangereden was.

Verder blijkt uit jouw verhaal niet of jullie jezelf als zijnde persfotografen hebben gelegitimeerd. Je kan wel iets roepen, maar kan je het ook aantonen....

Maar bekijk het ook eens vanuit het oogpunt van het AT:
- gezien de inzet van het AT, zegt iets over de gevaarzetting van de aanhouding
- het AT wordt gevolgd naar de inzetlocatie
- jullie parkeren in de directe omgeving
- zodra het AT uitstapt, stappen jullie ook uit en beginnen foto's te maken
- er wordt gevraagd afstand te houden, wat jullie in eerste instantie wel doen maar daarna niet meer
- er wordt gevraagd geen foto's te maken, wat leidt tot een discussie over persvrijheid etc.
- het sfeerplaatje van drie jongeren van onder de 20 jaar die roepen dat zij persfotograaf zijn

Ik wil daarmee de dreigende taal en houding van het AT niet goedpraten, maar zij komen daar niet om een bekeuring van een defect achterlicht uit te schrijven.

Grtz,
Marcel


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #54 Gepost op: 3 juli 2012, 12:45:39
Ach, een collega die een slechte dag heeft, gewoon een kwestie van iets duidelijk maken. Je wil niet weten hoevaak we wel voor de voeten worden gelopen.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #55 Gepost op: 3 juli 2012, 13:15:56
Volgens mij had ik dat al gedaan :-X
Moet vanmiddag toch naar de opticien voor controle van mijn ogen. 2 vliegen in een klap  98uiye
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #56 Gepost op: 3 juli 2012, 15:46:10

Maar bekijk het ook eens vanuit het oogpunt van het AT:
- gezien de inzet van het AT, zegt iets over de gevaarzetting van de aanhouding
- het AT wordt gevolgd naar de inzetlocatie
- jullie parkeren in de directe omgeving
- zodra het AT uitstapt, stappen jullie ook uit en beginnen foto's te maken
- er wordt gevraagd afstand te houden, wat jullie in eerste instantie wel doen maar daarna niet meer
- er wordt gevraagd geen foto's te maken, wat leidt tot een discussie over persvrijheid etc.
- het sfeerplaatje van drie jongeren van onder de 20 jaar die roepen dat zij persfotograaf zijn


Juist. Ik ben voor vrijheid blijheid maar ik denk dat je bij een AT inzet gewoon "eventjes" uit de buurt moet blijven. Die mannen zijn gefocust op een gevaarlijke inval en kunnen logischerwijs even geen rekening houden met media-mensen.
Er is hier ook maar een kant van het verhaal natuurlijk dus over de situatie van TS wil ik geen uitspraken doen.

Ik ben eigelijk heel makkelijk met de pers, zelfs de sensatie 112ers met pieper. Zolang ze niet in de weg lopen stoor ik me niet aan ze. Zelfs niet bij een ongeval oid op de grote weg.
Maar heel af en toe kun je je wel kapot ergeren aan sommige media-neuzen. Iedereen is tegenwoordig media. En iedereen vind ook dat hij alles mag omdat hij op de openbare weg staat. Maar waar soms geen rekening mee gehouden wordt is dat hulpverleners bij ernstig menselijk leed of een ander ernstig incident wel wat beters te doen hebben dan elke keer die fotografen te ontwijken e.d.
Ik ga in elk geval geen discussie aan. Als wij geen onfatsoenlijke media mensen dicht op het incident willen, uit sociaal/moreel/strafzaak-vernietigend oogpunt dan zetten wij de p.d. dusdanig ruim op dat men niet anders kan.
Gewoon bombarderen tot een ruime p.d. met een binnen-ring van 100 meter en een buiten ring die nog een straat verderop ligt.
Met politie-perskaart mag je binnen de buitenring maar NIET in de binnen-ring en zonder mag je alleen buiten de buitenring.
Klaar.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #57 Gepost op: 3 juli 2012, 21:40:10
Moet vanmiddag toch naar de opticien voor controle van mijn ogen. 2 vliegen in een klap  98uiye

ff oftop, wat was het resultaat?
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #58 Gepost op: 3 juli 2012, 22:24:58
ff oftop, wat was het resultaat?
Dat ik mijn lenzen weer mag dragen tot de volgende ontsteking zich weer aandient.  098uo
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #59 Gepost op: 11 juli 2012, 00:06:28
Tsja, en dan je hele procedure inclusief briefwisselingen online zetten.... Daar scoor je punten mee  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !