Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt

Auteur Topic: Aangifte tegen medewerker arrestatieteam niet mogelijk? #nt  (gelezen 19480 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #60 Gepost op: 11 juli 2012, 03:09:34
Tsja, en dan je hele procedure inclusief briefwisselingen online zetten.... Daar scoor je punten mee  :-X
Jij zegt het, ik dacht het  :-X
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #61 Gepost op: 11 juli 2012, 13:45:45
Tsja, en dan je hele procedure inclusief briefwisselingen online zetten.... Daar scoor je punten mee  :-X

ik wil niemand beledigen, maar krijg hier toch een beetje 'eng' gevoel bij..... we zijn toch geen politiestaat?
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #62 Gepost op: 11 juli 2012, 14:07:43
ik wil niemand beledigen, maar krijg hier toch een beetje 'eng' gevoel bij..... we zijn toch geen politiestaat?

Weet je wat het is. Ik kan er zelf niet tegen dat iedereen moord en brand begint te schreeuwen voordat cq zonder dat ze de feiten weten. Een voorbeeld ervan is de schoppende agenten in Rotterdam, vreselijk.

Maar waar ik nog minder tegen kan is de boel gaan lopen verdedigen terwijl je eigenlijk wel weet dat het toch niet helemaal klopt wat er heeft plaats gevonden. Das ook niet helemaal zoals het hoort. Ik zeg maar zo ik heb 48000 collega's(ongeveer, de minister schijnt het exacte aantal zelf niet eens te weten) en die treden allemaal op hun eigen manier. En niet op elke manier wil en kan ik achterstaan.

Politie mensen hebben nog steeds moeite om een goede manier te vinden om om te gaan met filmende burgers.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #63 Gepost op: 11 juli 2012, 23:39:16
Ik denk ook niet dat forumleden verwachten dat politie functionarissen op dit soort berichten reageren als spreekbuis van de hele politie organisatie.

Politie mensen hebben nog steeds moeite om een goede manier te vinden om om te gaan met filmende burgers.

In mijn ogen kan je dat de Politie als organisatie aanrekenen, niet alleen de individuele agenten. In hoeverre worden dit soort dingen behandeld in opleiding of stages?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #64 Gepost op: 11 juli 2012, 23:50:40
Uhm Bedreiging. Meneer stond amper 5 centimeter met z'n vingers bij mij (en mijn 2 collega's) vandaan toen ons vertelde dat hij onze camera direct naar de sloop kon met ons erbij als we 1 foto zouden maken. Ookal zou dit buiten zijn bevoegdheden gaan.

Advocaat van de duivel spelend: Mijn client heeft dat wel gezegd maar daarmee heeft hij nog niet gezegd dat hijzelf de camera en fotograaf naar de sloop zou brengen.

Ben bang dat er weinig kans van slagen is.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #65 Gepost op: 11 juli 2012, 23:51:58
Advocaat van de duivel spelend: Mijn client heeft dat wel gezegd maar daarmee heeft hij nog niet gezegd dat hijzelf de camera en fotograaf naar de sloop zou brengen.

Ben bang dat er weinig kans van slagen is.

Dat maakt niet uit. Volgende week gaan we op gesprek bij de politie in Apeldoorn. De persvoorlichter heeft zijn werk echt uitstekend gedaan, ze wilde graag eventjes met ons babbelen.

Juridisch gezien kan ik misschien niets, maar dat is ook helemaal niet nodig. Ik hoef het namelijk niet juridisch te doen.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Boogje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 443
  • Officer of the Dutch American Police Department
    • Dutch American Police Department
Reactie #66 Gepost op: 12 juli 2012, 02:48:53
Weet je wat het is. Ik kan er zelf niet tegen dat iedereen moord en brand begint te schreeuwen voordat cq zonder dat ze de feiten weten. Een voorbeeld ervan is de schoppende agenten in Rotterdam, vreselijk.

Maar waar ik nog minder tegen kan is de boel gaan lopen verdedigen terwijl je eigenlijk wel weet dat het toch niet helemaal klopt wat er heeft plaats gevonden. Das ook niet helemaal zoals het hoort. Ik zeg maar zo ik heb 48000 collega's(ongeveer, de minister schijnt het exacte aantal zelf niet eens te weten) en die treden allemaal op hun eigen manier. En niet op elke manier wil en kan ik achterstaan.

Politie mensen hebben nog steeds moeite om een goede manier te vinden om om te gaan met filmende burgers.
Gebaseerd op hetgene wat Luke zelf heeft beschreven, vind ik toch enige nuance op zijn plaats. Het is niet gezegd dat alles verdedigd hoeft te worden, waar gehakt wordt vallen tenslotte ongetwijfeld spaanders.

Ik vind echter op basis van deze 'casus' een aantal punten wel zwaar wegen die aan de orde zijn. Het betreft hier een inzet van het AT, die om zeer moverende redenen zo anoniem mogelijk willen (kunnen) optreden. Ten tweede zijn de auto's van het AT gevolgd, waarbij de indruk al ontstond dat het AT dit door had. Ten derde kwamen de personen pas uit de auto toen het AT uit de auto kwam. Gezien eerdere voorbeelden/dreigingen zet dit de zaak dan al behoorlijk op scherp. Daarbij genomen dat een AT inzet toch andere 'spelregels' met zich meebrengt dan een 'gewone' arrestatie of ongeval en het aantal gelegenheidsjournalisten (waarbij ik niet doel op Luke of andere specifieke personen, maar op de algemeenheid) astronomische vormen begint aan te nemen, dan vind ik de reactie verdedigbaar, waarbij opgemerkt dat het absoluut verkeerd verwoord is, maar dit kan ook te maken hebben met de spanning van het moment. En ik denk dan, tja, de kassajuffrouw of melkboer heeft ook iet altijd een even diplomatieke dag.  98uiye
Together we form the rainbow, everyone it's own color, but only together we can shine.  www.dapd.nl


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #67 Gepost op: 12 juli 2012, 21:51:59
In mijn ogen kan je dat de Politie als organisatie aanrekenen, niet alleen de individuele agenten. In hoeverre worden dit soort dingen behandeld in opleiding of stages?

Eh niet, goed hoe meer je gaat reageren naar zo'n figuur die aan het filmen is hoe interessanter het filmpje. Gewoon pas gaan optreden als je een wettelijke basis hebt. Te denken valt dan bv aan belemmeren oid.


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #68 Gepost op: 12 juli 2012, 21:54:57
Gebaseerd op hetgene wat Luke zelf heeft beschreven, vind ik toch enige nuance op zijn plaats. Het is niet gezegd dat alles verdedigd hoeft te worden, waar gehakt wordt vallen tenslotte ongetwijfeld spaanders.

Ik vind echter op basis van deze 'casus' een aantal punten wel zwaar wegen die aan de orde zijn. Het betreft hier een inzet van het AT, die om zeer moverende redenen zo anoniem mogelijk willen (kunnen) optreden. Ten tweede zijn de auto's van het AT gevolgd, waarbij de indruk al ontstond dat het AT dit door had. Ten derde kwamen de personen pas uit de auto toen het AT uit de auto kwam. Gezien eerdere voorbeelden/dreigingen zet dit de zaak dan al behoorlijk op scherp. Daarbij genomen dat een AT inzet toch andere 'spelregels' met zich meebrengt dan een 'gewone' arrestatie of ongeval en het aantal gelegenheidsjournalisten (waarbij ik niet doel op Luke of andere specifieke personen, maar op de algemeenheid) astronomische vormen begint aan te nemen, dan vind ik de reactie verdedigbaar, waarbij opgemerkt dat het absoluut verkeerd verwoord is, maar dit kan ook te maken hebben met de spanning van het moment. En ik denk dan, tja, de kassajuffrouw of melkboer heeft ook iet altijd een even diplomatieke dag.  98uiye

Iemand van het AT heeft te maken met de zelfde wetboeken als ik als gewone diender. Dus ik heb geen idee waar je de andere spelregels vandaan wil halen.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #69 Gepost op: 12 juli 2012, 22:04:24
Iemand van het AT heeft te maken met de zelfde wetboeken als ik als gewone diender. Dus ik heb geen idee waar je de andere spelregels vandaan wil halen.

Ben ik met je eens, maar eerlijkheidshalve moet ik toch zeggen dat de gasten van het AT geen gewone dienders zijn en ook niet zomaar komen en al helemaal niet onherkenbaar zijn. Ik wil hiermee niet goedpraten dat ze zomaar een tik uitdelen maar begrijpen doe ik het zeker.