RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 34349 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 3 juli 2012, 23:07:31
Een actuele status kan hier worden opgeroepen:

http://www.rijkswaterstaat.nl/geotool/wegbeheerders.aspx?cookieload=true

Niet zo handig voor in de auto, moet ik toegeven ;)

Geen flauw idee of het handig is voor in de wagen. Heb geen tablet van Samsung of Ipad of zo.
Ben wel benieuwd of dat te doen is op een kleiner schermpje. Wie het weet mag het vertellen leren wij ook weer wat.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #11 Gepost op: 3 juli 2012, 23:10:43
Geen flauw idee of het handig is voor in de wagen. Heb geen tablet van Samsung of Ipad of zo.
Ben wel benieuwd of dat te doen is op een kleiner schermpje. Wie het weet mag het vertellen leren wij ook weer wat.

Op een iPad is het in ieder geval niet handig. Je kunt de kaart namelijk wel in-/uitzoomen, maar niet verschuiven. Niet erg prettig dus!
Senior GGP / Oost-Brabant


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #12 Gepost op: 3 juli 2012, 23:18:54
Zoals ik al in een ander topic heb gepost bel ik in privetijd best vaak met Rijkswaterstaat. Vaak om een pechgeval door te geven welke op de vluchtstrook staat of op de kantlijn een band aan het verwisselen is. Daarnaast ook gebeld voor spanbanden op de rijstrook, een berg grind, afgevallen lading, kop-staart aanrijding zonder letsel etc.

Eerst was er een keuzemenu waarbij je een 1 moest toetsen  voor een onveilige situatie. Gevolg dat je kans maakt op 226 euro. Gelukkig hebben ze dat weggehaald inclusief de tekst dat er opgenomen kan worden voor trainingsdoeleinden blabla en nu wordt er wel snel opgenomen.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #13 Gepost op: 3 juli 2012, 23:23:42
Dank voor je snelle reactie NickB  O0  O0
Als het op een Ipad niet werkt ga ik er heel voorzichtig vanuit dat het op ander ook niet goed functioneerd.
Beetje jammer weer het had zo handig kunnen zijn in de auto.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #14 Gepost op: 3 juli 2012, 23:29:34
dank voor de site ik heb gelijk een mailtje naar de provincie Gelderland gestuurd kijken hoe lang het duurt voordat ik antwoord krijg.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #15 Gepost op: 4 juli 2012, 13:26:10
dank voor de site ik heb gelijk een mailtje naar de provincie Gelderland gestuurd kijken hoe lang het duurt voordat ik antwoord krijg.

Even over de lussen, veel wegbeheerders kiezen hier juist voor. Dit neemt snelheid op kruisingsvlakken weg. Motoren accelereren sneller dan auto's en wat je vaak bij kruisingen ziet is dat motoren reageren op groen en zo niet kijken of de kruising ook vrij is.
Advies voor de motorrijder is om bij de lange lussen te proberen in het midden van de lus te rijden, dit wil nog wel eens werken.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Joost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
  • inzetcoördinator bij het BMTN
    • BMTN
Reactie #16 Gepost op: 4 juli 2012, 15:03:52
Dank voor je antwoord HIT, maar als ik met mijn auto al bij de eerste lus groen krijg dus het licht staat dan al een 3/4 seconden op groen voordat ik bij de stopstreep ben dan is kruising al lang leeg midden in de nacht als ik van werk kom 01:30 uur. kom ik met mijn motor op dat zelfde tijdstip rij ik met 10 a 20 km over de lussen (in het midden over de randjes) dan pas bij laatste lus 40 cm voor stopstreep springt licht op groen dan trek ik op wanneer is kruisingsvlak zeker vrij, als ik over eerste lus rij en groen krijg, of als ik bij stopstreep pas groen krijg??
maar ik ga het horen van de provincie wat hun beweeg redenen zijn om dit zo te doen, kan ook zijn omdat moderne motoren steeds minder metaal meedragen de lussen gevoeliger afgesteld moeten worden.
BMW Motorbegeleidingsteam Nederland, voor verkeersbegeleiding van al uw evenementen!


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #17 Gepost op: 4 juli 2012, 15:06:47
Dank voor je antwoord HIT, maar als ik met mijn auto al bij de eerste lus groen krijg dus het licht staat dan al een 3/4 seconden op groen voordat ik bij de stopstreep ben dan is kruising al lang leeg midden in de nacht als ik van werk kom 01:30 uur. kom ik met mijn motor op dat zelfde tijdstip rij ik met 10 a 20 km over de lussen (in het midden over de randjes) dan pas bij laatste lus 40 cm voor stopstreep springt licht op groen dan trek ik op wanneer is kruisingsvlak zeker vrij, als ik over eerste lus rij en groen krijg, of als ik bij stopstreep pas groen krijg??

Bij veel vernieuwde kruisingsvlakken is het totzelfs zo dat als gemeten wordt dat jij harder rijd dan de max. het licht alsnog op rood springt.

maar ik ga het horen van de provincie wat hun beweeg redenen zijn om dit zo te doen, kan ook zijn omdat moderne motoren steeds minder metaal meedragen de lussen gevoeliger afgesteld moeten worden.

Naar wat ik begrepen heb is dit ook de reden dat er meer windingen per lus gebruikt worden tegenwoordig in tegenstelling van vroegere tijden.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #18 Gepost op: 4 juli 2012, 17:55:01
Gisteren voor het eerst dit nummer gebeld nadat op de A12-rechts onder het Gouwe Viaduct een VW busjes stond (geen vangrail aanwezig, in het donker) waarin de mensen nog zaten (wel alarmlichten). Melding werd keurig opgenomen (geen keuze menu) en na 15 seconde was ik klaar, erg netjes! Overigens zou ik nooit hebben gebelt zonder de ervaringen van dit forum!
Ben overigens benieuwd hoe dit is opgelost aangezien vlak erna de afslag Gouda is.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #19 Gepost op: 4 juli 2012, 23:10:21
Volgens mij gaan ze het nog druk krijgen bij 0800-8002.  098uo

Wie weet.... straks een aantal vacatures voor centralist bij RWS?  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.