RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 34499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #30 Gepost op: 5 juli 2012, 20:19:53
Goed bezig Skippy alleen had ik persoonlijk i.v.m. de gevaarszetting van je laatste casus 112 (KLPD) gebeld maar
dat is mijn persoonlijke mening op basis wat je omschrijft.
Ergo had ik dat denk ik in je 1e casus ook gedaan i.v.m. mogelijke glijpartijen.

Het belangrijkste is dat er snel wordt opgenomen vergeleken met toen je nog het keuzemenu kreeg waar je doorheen moest.

Dank je, Enrico. En hier thuis zittende (achteraf dus) geef ik je helemaal gelijk. Alhoewel ik betwijfel of de snelheid waarmee RWS werkt (aanname telefoon en afhandeling telefoongesprek) supersnel is, dat is bij 112 anders. Daar heb je nog wel eens het probleem dat je doorverbonden wordt en doorverbonden, en misschien nog een keer doorverbonden. Het zou volgens mij bij 112 soms nog sneller kunnen maar dan moeten ze eerst wat aanpassen in de systemen bij de telefoonboer.  ;D
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #31 Gepost op: 5 juli 2012, 20:42:01
Ik begrijp je keuze helemaal en je moet overdreven gezegd in een splitsecond een beslissing nemen wie je belt.
Ben trouwens wel benieuwd naar de procedure als men een melding ontvangt.

Het meest logische voor mij is Melding ontvangen en locatie inkloppen vervolgens doorzetten naar verkeerscentrale
van het gebied die de WIS ter plaatse laat gaan.
Heb geen noemenswaardige slechte ervaringen met 112 dus daar kan ik niet over oordelen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #32 Gepost op: 5 juli 2012, 20:57:55
Ik begrijp je keuze helemaal en je moet overdreven gezegd in een splitsecond een beslissing nemen wie je belt.
Ben trouwens wel benieuwd naar de procedure als men een melding ontvangt.

Het meest logische voor mij is Melding ontvangen en locatie inkloppen vervolgens doorzetten naar verkeerscentrale
van het gebied die de WIS ter plaatse laat gaan.
Heb geen noemenswaardige slechte ervaringen met 112 dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik neem ze bij 112 ook niets kwalijk hoor. Respect voor deze mensen, maar ik denk dat er in de techniek nog veel verbeterd kan worden. Op het contact met 112 (gesprek) heb ik dus niets slechts te melden.  ;)
Met de huidige techniek zou het toch mogelijk moeten zijn dat je gewoon direct de juiste meldkamer krijgt en niet doorverbonden wordt. Te druk dan kom je weer terug bij KLPD en die proberen het dan nog een keer.
Ergo: minuten gaan verloren. Maar dat wordt een ander topic denk ik?  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #33 Gepost op: 5 juli 2012, 21:08:23
Mijn regel:
Heb geen noemenswaardige slechte ervaringen met 112 dus daar kan ik niet over oordelen.

Sloeg ook op:
Alhoewel ik betwijfel of de snelheid waarmee RWS werkt (aanname telefoon en afhandeling telefoongesprek) supersnel is, dat is bij 112 anders.
Daar heb je nog wel eens het probleem dat je doorverbonden wordt en doorverbonden, en misschien nog een keer doorverbonden.
Het zou volgens mij bij 112 soms nog sneller kunnen maar dan moeten ze eerst wat aanpassen in de systemen bij de telefoonboer.
 ;D

Maar laten we nu maar weer terug gaan naar het onderwerp zelf en dat is RWS Rijswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #34 Gepost op: 5 juli 2012, 21:12:17
Mijn regel:
Sloeg ook op:
Maar laten we nu maar weer terug gaan naar het onderwerp zelf en dat is RWS Rijswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  ;)

Ok, begrepen Enrico, misverstandje.  ;D
Inderdaad, BOT maar weer.  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #35 Gepost op: 6 juli 2012, 00:11:43
Goed bezig Skippy alleen had ik persoonlijk i.v.m. de gevaarszetting van je laatste casus 112 (KLPD) gebeld maar
dat is mijn persoonlijke mening op basis wat je omschrijft.
Ergo had ik dat denk ik in je 1e casus ook gedaan i.v.m. mogelijke glijpartijen.

Het belangrijkste is dat er snel wordt opgenomen vergeleken met toen je nog het keuzemenu kreeg waar je doorheen moest.

Terecht naar rijkswaterstaat gebeld. Daar snelle reactie en direct actie. De keren dat ik het KLPD moest hebben zijn op 1 hand te tellen, waarvan 3 van de 4 keer ik terug werd verbonden naar meldkamer 1-1-2 omdat er geen medewerker/centralist beschikbaar was (automatisch bandje). Dat duurde uiteraard te lang en heb mij uiteindelijk met de regio laten doorverbinden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #36 Gepost op: 6 juli 2012, 13:46:38
Terecht naar rijkswaterstaat gebeld. Daar snelle reactie en direct actie. De keren dat ik het KLPD moest hebben zijn op 1 hand te tellen, waarvan 3 van de 4 keer ik terug werd verbonden naar meldkamer 1-1-2 omdat er geen medewerker/centralist beschikbaar was (automatisch bandje). Dat duurde uiteraard te lang en heb mij uiteindelijk met de regio laten doorverbinden.

Veel rijschoolhouders leren je bij de theorie ook om gewoon naar de politie te vragen in de plaats waar je langs rijdt, deze kunnen indien nodig zelf de KLPD inschakelen. Mijn ervaring is ook dat ook de KLPD eerst de regio vraagt ter plaatse te gaan en zelf ook aanrijdt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #37 Gepost op: 6 juli 2012, 20:30:50
Beste Allemaal,

Ik lees en volg dit ook al effe,maar ik wil toch aangegeven dat wij toch best meldingen van burgers krijgen die terecht even bellen met RWS om de weginspecteur er naartoe te sturen. Want soms hebben de weggebruiker die met pech staat op de vluchtstrook geen idee hoe gevaarlijk het is/kan zijn op de vluchtstrook.

groeten rené
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #38 Gepost op: 6 juli 2012, 21:04:24
Goed om te lezen René dat de burger het nummer weet en gebruikt.
Ik en waarschijnlijk ook anderen zijn wel benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe.

Gelijk een paar vragen aan je:
Kan je aangeven bij benadering hoe vaak de melding correct is en of het daadwerkelijk nodig was dat je ter plaatse ben gekomen ?
Is er door het bellen van burgers erger voorkomen ?
In welke gevallen adviseer je om i.p.v. RWS wel 112 te bellen n.a.v. ervaringen dat burgers RWS gebeld hebben ?

Klopt mijn gevoel van het citaat hieronder ? En zo niet kan je aangeven hoe het wel gaat ?
Het meest logische voor mij is Melding ontvangen en locatie inkloppen vervolgens doorzetten naar verkeerscentrale
van het gebied die de WIS ter plaatse laat gaan.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #39 Gepost op: 6 juli 2012, 21:06:08
Door dit topic heb ik het nummer ook opgeslagen en kom voor m'n werk dagelijks over de A28.

Gisteren stond er een vrachtwagen op de vluchtstrook, met een klapband.
Werd netjes te woord gestaan en de medewerker zou een melding aanmaken.

+/- 1 uur later was alles weer weg, top geregeld :)
Had alleen probleem met het duidelijk maken de plek waar de vrachtwagen stond;
De vrachtwagen stond thv hmp 58,5 Li op de vluchtstrook, maar de medewerker dacht dat de vrachtwagen in de middenberm stond, tenminste zo begreep ik het van deze mevrouw. De verwarring kwam waarschijnlijk door 'Links', is het gebruikelijk om de vluchtstrook rijstrook 3 te noemen of..?
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar