RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 34204 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #40 Gepost op: 6 juli 2012, 21:47:39
De verwarring kwam waarschijnlijk door 'Links', is het gebruikelijk om de vluchtstrook rijstrook 3 te noemen of..?
In een notedop:

Tellingen van stroken lopen altijd vanaf de middenberm. Links/Rechts is om de rijbaan aan te duiden (A28 Re of  A28 Li op de hectometerbordjes). Drie rijstroken en een vluchtstrook zijn dus als volgt genummerd:
Rijstrook1  Rijstrook2  Rijstrook3  Vluchtstrook1

Heb je nou ook nog een vluchtstrook links (ik meen dat bijvoorbeeld de A4 dat op sommige stukken heeft), dan zou je bijvoorbeeld deze situatie hebben:
Vluchtstrook1 Rijstrook1 Rijstrook2 Rijstrook3 Vluchtstrook2

Bij de toe- en afritten en verbindingswegen ontbreekt de Links/Rechts aanduiding, maar staat er een kleine zwarte letter op een gele achtergrond om het betreffende wegdeel aan te duiden.

Wil je helemaal het fijne er van weten, lees dit dan eens door: http://www.incidentmanagement.nl/Portals/0/Documenten/Locatieaanduidingen%20langs%20rijkswegen%203%20-%20bpsfolderab_tcm100-25205.pdf


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #41 Gepost op: 10 juli 2012, 18:45:31
Goed om te lezen René dat de burger het nummer weet en gebruikt.
Ik en waarschijnlijk ook anderen zijn wel benieuwd naar jullie ervaringen tot nu toe.

Gelijk een paar vragen aan je:
Kan je aangeven bij benadering hoe vaak de melding correct is en of het daadwerkelijk nodig was dat je ter plaatse ben gekomen ?
Is er door het bellen van burgers erger voorkomen ?
In welke gevallen adviseer je om i.p.v. RWS wel 112 te bellen n.a.v. ervaringen dat burgers RWS gebeld hebben ?

Klopt mijn gevoel van het citaat hieronder ? En zo niet kan je aangeven hoe het wel gaat ?

de meldingen die ik gekregen heb de laatste weken waren wel serieus dat er wat lag op de weg en dat kan van alles zijn van een stuk ijzer tot een gedeelte van een bankstel,ook loslopende honden krijgen wij de meldingen maar vaak zijn die al weer er vandoor of zéér teleurstellend en dan is de hond of kat aangereden,dit is vaker minder leuk omdat eigenaar vaak ook nog belt en dan kunnen ze het beestje ophalen bij het steunpunt.

Ja ik vind dat sommige meldingen door burgers zeker erger voorkomen is en als het vaak raak is dan komen er meerdere meldingen binnen via 0800-8002 of via GMC(k).
En ik vind dat de burgers die iets melden juist goed bezig  O0 zijn en of wij nu twee keer voor niks rijden de derde keer is er wel wat en dan ruimen we het snel op.

Ik kan géén advies geven wie je als eerste belt maar als het spoed of gevaarlijk is belt dan zeker 112 en dan neem ik aan dat het met enige spoed bij ons terecht komt en dat kan snel gaan verkeerscentrale hebben een directe lijn met GMC(k)

Maar nogmaals als niemand belt dan gebeuren er nog meer ongevallen en vraag bij 0800-8002 een terug koppeling van de melding.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #42 Gepost op: 10 juli 2012, 19:12:02
Dank voor je bericht René  O0 Ook mooi om ervaringen uit het veld te lezen.

En aan een terugkoppeling zal ik denken maar ik zal er mezelf kennende niet veel gebruik van maken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #43 Gepost op: 12 juli 2012, 18:01:52
Het nummer was eergister avond niet te bereiken. Iemand enig idee waarom? Er kwam geen kiestoon er gebeurde gewoon niks.

Uiteindelijk maar via 0900-8844 doorgegeven dat de signalering op de A15 voor veel verwarring zorgde omdat mensen verplicht in moesten voegen over een afgekruisd wegvlak, of over de vluchtstrook door moesten rijden omdat daar geen signalering branden..

Dit was in het kort de situatie.


|      |      |       |
|  70    X   |  ?   |
|              |       |
|              |       |
|      |       \       |
|                \      |
|             []  \     |
|                   \   |
|      |      []     \ |
|                      \|
|              []       |
| 70     X      70   |
|              []       |
|      |                |


Ook viel het mij even geleden op dat er geen bandje meer is bij het bellen ivm het tijdelijke gebouw waar ze in zouden zitten.


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #44 Gepost op: 12 juli 2012, 21:42:26
Het nummer was eergister avond niet te bereiken. Iemand enig idee waarom? Er kwam geen kiestoon er gebeurde gewoon niks.

Uiteindelijk maar via 0900-8844 doorgegeven dat de signalering op de A15 voor veel verwarring zorgde omdat mensen verplicht in moesten voegen over een afgekruisd wegvlak, of over de vluchtstrook door moesten rijden omdat daar geen signalering branden..

Dit was in het kort de situatie.


|      |      |       |
|  70    X   |  ?   |
|              |       |
|              |       |
|      |       \       |
|                \      |
|             []  \     |
|                   \   |
|      |      []     \ |
|                      \|
|              []       |
| 70     X      70   |
|              []       |
|      |                |


Ook viel het mij even geleden op dat er geen bandje meer is bij het bellen ivm het tijdelijke gebouw waar ze in zouden zitten.
Invoegen en doorrijden naar rijstrook 1 lijkt mij. Dit zie je wel vaker, niets verwarrend aan


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #45 Gepost op: 15 juli 2012, 18:36:10
Ahh de 0800 lijn  O0

spoed of dringend : bel 112
geen spoed of niet direct gevaarlijk : 0800-8002

De 0800 lijn, ook wel de Landelijke Informatie Lijn (LIL) vna RwS is (dacht ik) ALLEEN op werkdagen van 08:00 - 22:00u te bereiken.
Daarbuiten dus altijd 112 bellen wanneer het zeer dringend is, anders de volgende dag bellen.

Er komen best veel meldingen binnen via de LIL, zeker ook meldingen die eigenlijk zeer dringend zijn en dus beter via 112 gedaan hadden kunnen worden.
De LIL stuurt meldingen of door naar het betreffende district of naar de VC (Regionale VerkeersCentrale). Die moeten het dan weer uitzetten bij de Weginspecteurs.
Wanneer je 112 belt, wordt direct contact opgenomen met de VC en vaak ondernemen ze dan zelf ook actie.


N wegen hebben we hier in ZH ook zat hoor: N3, N11, N14, N15, N44, N57, N59 etc. etc. Dus echt niet alleen in het oosten ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #46 Gepost op: 15 juli 2012, 18:46:20
N209,N210,N217,N218,N470,N471, N zo gaat het wel even door...... ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #47 Gepost op: 15 juli 2012, 19:04:48
N209,N210,N217,N218,N470,N471, N zo gaat het wel even door...... ;)

Volgens mij zijn deze N-wegen gewoon van de Provincie Zuid-Holland en niet van RWS.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #48 Gepost op: 15 juli 2012, 20:31:15
En in het momenteel zonnige Zeeuwse land hebben we de N61, de N57 en de N59.

Vaak is een N-weg met 2 of minder cijfers erachter in beheer bij RWS.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #49 Gepost op: 15 juli 2012, 23:08:40
Ahh de 0800 lijn  O0

spoed of dringend : bel 112
geen spoed of niet direct gevaarlijk : 0800-8002
"Meneer, daar kunnen wij niets mee. Een auto die op een vluchtstrook staat met 2 banden nog op de rechterstrook is niet iets waar we een politieauto naar toe kunnen sturen, u zult Rijkswaterstaat moeten bellen. Heeft u het nummer?......" aldus de (diverse) meldkamer(s) politie...

En zo ook voor planken op de linkerstrook, olie op het wegdek, praktisch alles wat geen gewonden tot gevolg (heeft gehad) wordt 'geweigerd' op de meldkamer politie.