RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!

Auteur Topic: RWS Rijkswaterstaat 0800-8002 Bij problemen op de weg!  (gelezen 34177 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #50 Gepost op: 15 juli 2012, 23:17:42
Ik hoop toch niet dat je dit meent Haageneesch want dat zou ik echt schandalig vinden.

Als ze zo'n opmerking zouden maken tegen mij zou ik bijna willen opschalen naar iets van "Shit er klapt net een auto boven op".
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #51 Gepost op: 16 juli 2012, 00:39:55
"Meneer, daar kunnen wij niets mee. Een auto die op een vluchtstrook staat met 2 banden nog op de rechterstrook is niet iets waar we een politieauto naar toe kunnen sturen, u zult Rijkswaterstaat moeten bellen. Heeft u het nummer?......" aldus de (diverse) meldkamer(s) politie...

En zo ook voor planken op de linkerstrook, olie op het wegdek, praktisch alles wat geen gewonden tot gevolg (heeft gehad) wordt 'geweigerd' op de meldkamer politie.

Is dit uit eigen ervaring of verzin je het ter plekke? Ik ervaar dit namelijk absoluut niet.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #52 Gepost op: 16 juli 2012, 09:46:28
Is dit uit eigen ervaring of verzin je het ter plekke? Ik ervaar dit namelijk absoluut niet.
Ik had het kunnen opnemen en uploaden maar dit is kennis opgedaan in Haaglanden, HM, Utrecht en Brabant Z-O. R-R heeft wel een keer gezegd dat er een eenheid zou kijken, en dan neem ik voor het gemak aan dat deze ook daadwerkelijk is geweest, ik ben uiteraard doorgereden daar ik geen kans had om veilig te stoppen (autosnelweg).

Maar voor mijn gevoel moeten er dus echt al slachtoffers zijn gevallen, of het moet in de regio extreem rustig zijn dat ze in de direct omgeving 30 eenheden hebben die nog inzetbaar zijn, anders rijdt de regiopolitie niet lijkt het.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #53 Gepost op: 16 juli 2012, 10:37:29
Ik had het kunnen opnemen en uploaden maar dit is kennis opgedaan in Haaglanden, HM, Utrecht en Brabant Z-O. R-R heeft wel een keer gezegd dat er een eenheid zou kijken, en dan neem ik voor het gemak aan dat deze ook daadwerkelijk is geweest, ik ben uiteraard doorgereden daar ik geen kans had om veilig te stoppen (autosnelweg).

Maar voor mijn gevoel moeten er dus echt al slachtoffers zijn gevallen, of het moet in de regio extreem rustig zijn dat ze in de direct omgeving 30 eenheden hebben die nog inzetbaar zijn, anders rijdt de regiopolitie niet lijkt het.

Ik kan deze ervaring staven, ik maakte het in het verleden zo vaak mee. Dan bel je omdat er een vrachtauto net op de rijststrook staat en dan krijg je: "Meneer die melding hoort u niet te maken via 112 maar via 0800-8844.....". Of idd "Voor zwerfvuil moet u contact opnemen met RWS, wij kunnen u helaas niet doorverbinden". Toen lag er een wiel op de rijstrook. Een minuut of vier later kon ik 112 weer bellen, toen was er een motorrijder tegen aan gereden(A27/A15 bocht naar Rotterdam vanuit Utrecht).

De reden dus dat ik vaak gewoon de centrale's bel. Die kunnen op de meeste knooppunten snel met de cam inzoomen en schakelen dan zelf snel de Politie in.
Wel beetje lachwekkend is hoe men reageert in de nacht "Hoe kunnen wij dit snel zien op de cam?.""Kijk waar je veel Amber ziet zwaaien, dat ben ik.""Aaah gevonden, ja dat valt niet over het hoofd te zien."
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #54 Gepost op: 16 juli 2012, 17:22:03
Volgens mij zijn deze N-wegen gewoon van de Provincie Zuid-Holland en niet van RWS.

Mijn fout, te snel gereageerd.  ;)


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #55 Gepost op: 16 juli 2012, 17:52:46
Geeft niks Berger. Wij mensen kunnen en mogen soms een vergissing maken hé.  ;)
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #56 Gepost op: 16 juli 2012, 20:03:07
En zo ook voor planken op de linkerstrook, olie op het wegdek, praktisch alles wat geen gewonden tot gevolg (heeft gehad) wordt 'geweigerd' op de meldkamer politie.
Huh, een (bijvoorbeeld) plank op een rijstrook lijkt mij een potentieel zeer gevaarlijke situatie. Er kan van alles mee gebeuren. De plank kan door de windschering opgelift worden, waarna hij door een vooruit van een auto vliegt. Er kan een uitwijkmanouvre gemaakt worden met alle gevolgen van dien. Er kunnen gewoon ernstige ongevallen door gebeuren. Ik vind het belachelijk dat de politie daar klaarblijkelijk zo laconiek op reageert.


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #57 Gepost op: 17 juli 2012, 00:00:54
Is dit uit eigen ervaring of verzin je het ter plekke? Ik ervaar dit namelijk absoluut niet.
Maar het zal allicht verschil maken als jij meldt dat je een collega bent (ik neem aan dat je dat altijd wel even erbij zegt).


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #58 Gepost op: 17 juli 2012, 17:37:34
Ik heb diverse malen melding gemaakt via 0900-8844 of 112. In een aantal gevallen heb ik het zelfs niet gemeld of pas doorgegeven nadat men allang met mijn melding bezig was. Ik vind het namelijk van ondergeschikt belang.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #59 Gepost op: 18 juli 2012, 00:39:58
Het hangt er bij 112 of de meldkamer ook vanaf welke centralist je krijgt, is mijn ervaring.......de ene zal de melding serieus nemen, waar de volgende je doorverwijst naar RWS.