Aangepaste brancard voor zwaarlijvigen in gebruik genomen

Auteur Topic: Aangepaste brancard voor zwaarlijvigen in gebruik genomen  (gelezen 7905 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #10 Gepost op: 4 juli 2012, 18:18:25
DvdW....Ik gebruik jouw "Let me Google that for you" link....ik wilde een foto...klik op images en het eerste waar mijn oog op viel was onderstaande foto  098uo  >:D

Nieuwste wapen tegen zware patienten, ik zeg doen!  >:D


Luer-lock

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 285
Reactie #11 Gepost op: 4 juli 2012, 19:52:01
Is dat de Stryker Power Load (of een variant daarvan)?

Stryker Powerload


Het ziet er leuk uit, maar dit is wel op een vlakke vloer.
Wij hebben ook Special care ambulances, onder andere voor zwaarlijvigen. Uitgerust met een speciale brancard.
Interklinisch vervoer is geen probleem, maar als je een drempel of andere oneffenheden tegenkomt een drama...
Never underestimate the power of stupid people


Fire shark

  • Ach & Brw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 620
Reactie #12 Gepost op: 5 juli 2012, 14:09:19
Mijn vraag is meteen, hoe zwaar is de brancard zelf en kom je er makkelijk mee een woning binnen wanneer je iemand uit een huis moet halen.
We zien maar weer een kant van het verhaal helaas, zou graag wat uit de praktijk willen horen en zien!
ACH & HBT


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #13 Gepost op: 5 juli 2012, 17:37:53
Is inderdaad de Stryker Powerload

en draaid net zo makkelijk een huis in als de standaard stryker O0

Het naar beneden tillen van patiënten is al langer not done met een brancard dit kan met alleen het bovenstel van de brancard of de schepbrancard
1:87 modelletjes:  


Gunther

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 259
Reactie #14 Gepost op: 5 juli 2012, 18:02:57
Het naar beneden tillen van patiënten is al langer not done met een brancard dit kan met alleen het bovenstel van de brancard of de schepbrancard
Ik denk dat je voor 1 of een paar trappen toch wel liever de brancard mee kunt nemen. Anders indien mogelijk ook de stoel.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #15 Gepost op: 5 juli 2012, 18:12:44
Plank, mis ik nog. ;)


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #16 Gepost op: 5 juli 2012, 19:00:09
Het is de "gewone" Mercedes Tigis ambu. Ik vraag mij af of het allemaal zo rooskleurig is als gesteld wordt. Is het ziekteverzuim door zwaarlijvigen dusdanig hoog dat dit zo'n dure brancard legitimeert?


msk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
Reactie #17 Gepost op: 5 juli 2012, 19:19:20
Primeur: Nieuwe brancard UMCG Ambulancezorg Emmen.

http://www.rtvdrenthe.nl/video/drenthe-nu-223

Zie vanaf 0.16 sec.

deze en volgende berichten afgesplitst uit "Algemeen ambulancenieuws"


ambukampen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 170
Reactie #18 Gepost op: 5 juli 2012, 20:14:24
Primeur: Nieuwe brancard UMCG Ambulancezorg Emmen.

http://www.rtvdrenthe.nl/video/drenthe-nu-223

Zie vanaf 0.16 sec.
In dit filmpje wordt er door de directeur verteld dat "het ziekteverzuim naar beneden gaat"doordat de bemanning de zware patiënt makkelijk in en uit de ambulance kan schuiven. Maar ................... ik denk dat deze directuer een belangrijk ding vergeet namelijk   Hoe komt de  ZWARE  patiënt op de brancard?  :-\
Ambulancechauffeur,  Verpleegkundige B ambulance, PHTLS, TECC


Loekie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 274
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #19 Gepost op: 5 juli 2012, 21:11:29
Heb je op zich groot gelijk in.
Je hoeft echter de loeizware pt die, bv., vanaf de grond op de brancard in de laagste positie is gesleurd, niet nog eens met brancard en al in de lucht te trekken. Dat doet de brancard dan wel voor jou. In klassieke omstandigheden neemt de chauffeur ook een groot deel van het gewicht op zijn armen/rug als hij/zij de pt in de ambulance schuift. Dat geldt zeker voor de kleinere ambulancechauffeurs onder ons en dat hoeven nog niet per se zware pten te wezen.
Wat dus vermindert is een deel van je piekbelastingen en alle beetjes helpen. Ik ben wel gecharmeerd van dit systeem al zal de praktijk uitwijzen of het een grote meerwaarde biedt. Ik ben bijzonder benieuwd naar de ervaringen.