GRIP 3 Ontruiming na gaslekkage Diependaalselaan - Hilversum 08-07-2012

Auteur Topic: GRIP 3 Ontruiming na gaslekkage Diependaalselaan - Hilversum 08-07-2012  (gelezen 38682 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 306
p2kflex
11:15:43 08-07-12GROUP-2Catering graag telefonisch contact meldkamer
0703461BRW Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek (Catering)
p2kflex
11:00:20 08-07-12GROUP-1Pr 3 Opkomen kazerne (Inzet: restdekking) POSTBUS 3 MUIDEN
0703362BRW Muiden en Muiderberg (Korpsalarm)


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
groot gaslek diependaalselaan hilversum 08-07-2012

Geüpload door FotoMiche op 8 juli 2012
Geen beschrijving beschikbaar.
Harlingen, wereldstad! <3


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
http://www.rtvnh.nl/nieuws/83105/Groot+gaslek+in+Diependaalselaan+Hilversum
(Er staat nu ook een filmpje bij dat je het lek goed kan zien)

HILVERSUM Het gaslek op de kruising van de Diependaalselaan en de Loosdrechtseweg in Hilversum is gedicht. Er is geen explosiegevaar meer.
Na de ontploffing van een gasleiding bij een verdeelstation rukten meerdere bandweerkorpsen uit. Ongeveer een half uur lang spoot het gas uit de leiding. Op Twitter melden mensen dat de knal tot in de wijde omgeving te horen was. De woningen aan de Diependaalselaan werden ontruimd. De bewoners zijn opgevangen in de Bethlehemkerk en in een sporthal. Ouderen van verzorgingshuis Kerkelanden hebben ook hun woning moeten verlaten.

Een verslaggever van RTV N-H stond bij het gaslek en omschreef rond 10.15 uur een enorm 'gebulder geluid' en zag het gas uit de leiding spuiten. Dit werd vastgelegd door een buurtbewoner op video. Rond 10.35 uur stopte dit. Het gaslek was daarmee gedicht

In de wijk is nog een enorme gaslucht te ruiken. Volgens een woordvoerder van de brandweer was er ook een brand. Deze was snel onder controle. De ontplofte gasleiding loopt van Hilversum naar Loosdrecht. Het is mogelijk dat inwoners van Loosdrecht voorlopig nog niet over gas kunnen beschikken. De oorzaak van de ontploffing is nog niet bekend. Liander is de energie-netbeheerder van de gasleiding. Hulpdiensten en netbeheerder Liander zijn bezig met onderzoek naar de oorzaak van het gaslek.

Er is nog altijd een groot gebied afgezet. Later meer informatie!


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Is er nou wel of geen brand geweest? ???




bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Is er nou wel of geen brand geweest? ???
VR Gooi&Vechtstreek‏@vrgooi_vecht
 in tegenstelling tot eerder berichten is er geen brand geweest bij ‪#gasexplosie‬ in hilversum. luide knal na losschieten mof van leiding

Dit is de officiële twitteraccount van de Veiligheidsregio Gooi en Vechtstreek. (twitter 5 min. geleden)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


EricSeugling

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
http://www.rtvnh.nl/nieuws/83105/Groot+gaslek+in+Diependaalselaan+Hilversum
(Er staat nu ook een filmpje bij dat je het lek goed kan zien)

HILVERSUM Het gaslek op de kruising van de Diependaalselaan en de Loosdrechtseweg in Hilversum is gedicht. Er is geen explosiegevaar meer.
Na de ontploffing van een gasleiding bij een verdeelstation rukten meerdere bandweerkorpsen uit. Ongeveer een half uur lang spoot het gas uit de leiding. Op Twitter melden mensen dat de knal tot in de wijde omgeving te horen was. De woningen aan de Diependaalselaan werden ontruimd. De bewoners zijn opgevangen in de Bethlehemkerk en in een sporthal. Ouderen van verzorgingshuis Kerkelanden hebben ook hun woning moeten verlaten.

Een verslaggever van RTV N-H stond bij het gaslek en omschreef rond 10.15 uur een enorm 'gebulder geluid' en zag het gas uit de leiding spuiten. Dit werd vastgelegd door een buurtbewoner op video. Rond 10.35 uur stopte dit. Het gaslek was daarmee gedicht

In de wijk is nog een enorme gaslucht te ruiken. Volgens een woordvoerder van de brandweer was er ook een brand. Deze was snel onder controle. De ontplofte gasleiding loopt van Hilversum naar Loosdrecht. Het is mogelijk dat inwoners van Loosdrecht voorlopig nog niet over gas kunnen beschikken. De oorzaak van de ontploffing is nog niet bekend. Liander is de energie-netbeheerder van de gasleiding. Hulpdiensten en netbeheerder Liander zijn bezig met onderzoek naar de oorzaak van het gaslek.

Er is nog altijd een groot gebied afgezet. Later meer informatie!

Ik zou de officiële berichtgeving maar volgen, media hebben een brede fantasie in deze


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Voertuiglijsje: GRIP 3 gasexplosie Hilversum

Tankautospuit Gooi en Vechtstreek
TS 645 Hilversum
TS 633 Bussum
TS 664 Hilversum
TS 635 Bussum
TS 445 Loosdrecht
TS 636 Bussum
TS 441 Nederhorst den berg
TS 831 Naarden
TS 631 Blaricum
TS 847 Weesp
TS 737 Muiden
TS 646 Hilversum

Tankautospuit Utrecht
TS 647 Leusden
TS 632 Amersfoort-Centrum
TS 635 Amersfoort-Noord

Redvoertuigen Gooi en Vechtstreek
HV 676 Hilversum
HV 672 Blaricum
HV 827 Weesp
HW 655 Hilversum

Redvoertuigen Utrecht
HV 771 Baarn
AL 655 Leusden

Dienstvoertuigen Gooi en Vechtstreek
OvD 910
OvD 920
HOvD 950
VC 599
DB 773 Laren
WVD 784 Huisen
DB 482 S´Gravenland
LMPO

Dienstvoertuigen Utrecht
OvD 791
OvD 692
DOvD 699

Dienstvoertuigen Flevoland
IM 970
IM 996

Haakarmbakken Gooi en Vechtstreek
GSH 504
COH 508
ABH 509
DPH 507
BMH-LI 502
BHC 503

Ambulance Gooi en Vechtstreek
14-895
14-186
14-182
14-189
CGV
RGF
HS-GHOR
SIGMA

Aanvullingen welkom.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Ik zou de officiële berichtgeving maar volgen, media hebben een brede fantasie in deze
Hoi Eric, je hebt groot gelijk hoor, ...... maar kun je me daarmee wat op weg helpen?

- Politie Gooi en Vechtstreek: @Politiegv heeft tot op dit moment niets gemeld,
- de gemeente Hilversum: @gemeenteHsum kon ik ook nog niet vinden.
- Op de site van Liander kon ik geen info vinden
- Brandweer Gooi en Vechtstreek idem.

Als ik onder woordvoerder Hilversum keek op google vond ik alleen aanhalingen van een woordvoerder van politie, brandweer en Liander, maar niet wie dat waren en waar ik hun berichten kan vinden.

ter illustratie een twitter van 2 uur terug:
Citaat
Eva van Eijndhoven‏@EensPerJaar
Wat is jullie bestaansrecht als jullie zo lang zwijgen bij grip 3? @vrgooi_vecht @gemeenteHsum @politieGV cc @Pieterheinen @Pieterbroertjes

Ik kan wat fout hebben in mijn zoektocht, maar voor een leek is het niet zo eenvoudig in deze situatie.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Redvoertuigen Gooi en Vechtstreek
HV 676 Hilversum
HV 672 Blaricum
HV 827 Weesp
HW 655 Hilversum

Een HV valt niet onder de redvoertuigen.  ;)