GRIP 3 Ontruiming na gaslekkage Diependaalselaan - Hilversum 08-07-2012

Auteur Topic: GRIP 3 Ontruiming na gaslekkage Diependaalselaan - Hilversum 08-07-2012  (gelezen 38534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De 655 van Leusden is weldegelijk uitgerukt. Ik heb hem gezien op de UGS bij De Witte Bergen, met kapotte sirene. ;D


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Ah, dan weten we dat ook weer! Het is een wonder dat het beessie nog rijdt, dan vind ik die kapotte sirene nog meevallen ;D
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Jaa, hij staat op de vervanglijst inmiddels. Er is al een nieuwe Scania hoogwerker geimporteerd vanuit Duitsland.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


slengske

  • Beveiliger, Manschap B, Chauffeur pompbediener, Instructeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 92
Jaa, hij staat op de vervanglijst inmiddels. Er is al een nieuwe Scania hoogwerker geimporteerd vanuit Duitsland.

bron?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
bron?

Forumlid William Harthoorn zei het. Geen idee waar hij het vandaan heeft. Maar hem kennende is die bron wel goed hoor! Misschien dat hij zelf beter kan vertellen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ik kan er niet al teveel over zeggen. Maar het enige wat ik er over kan en wil vertellen, is dat men niet zomaar klakkeloos geruchten en verhalen de wereld in moet helpen, en die geruchten en die verhalen voor waar gaan aannemen. Maar dat men beter de informatie kan afwachten die eventueel uit een regio vandaan komt.
En dan voor wat betreft dit topic ontopic.  ;)


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
'Explosie Hilversum door fout koppelstuk'

08 nov 2012 15:19
 
HILVERSUM De gasexplosie in Hilversum-Zuid in juli werd veroorzaakt door een koppelstuk dat daar niet gebruikt mocht worden. Dat meldt de Gooi- en Eemlander.
Bij de explosie in een verdeelstation moesten veel mensen hun woning verlaten. Er vielen geen gewonden, maar volgens de burgemeester waren de bewoners aan een ramp ontsnapt.

Het koppelstuk was volgens de krant niet geschikt voor dit type leidingen. Een onafhankelijk bureau doet onderzoek naar de explosie.
Samen sterk in de hulpverlening!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #87 Gepost op: 8 november 2012, 16:25:34
Gasexplosie Hilversum 'was kwestie van tijd'


HILVERSUM - Liander trekt vier maanden na het gaslek bij de Diependaalselaan, waarbij Hilversum volgens burgemeester Pieter Broertjes aan een ramp ontsnapte, het boetekleed aan. Het koppelstuk dat na graafwerkzaamheden die bewuste zondagmorgen los raakte, had daar nooit mogen zitten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Slechtziende vergeten bij groot gaslek Hilversum


HILVERSUM - Hulpdiensten in Hilversum hebben geen idee hoe ze mensen met een beperking tijdig in veiligheid moeten brengen bij een ramp of calamiteit. Dat stelt het Platform Gehandicapten en Chronisch Zieken Hilversum naar aanleiding van een pijnlijke misser bij het grote gaslek vorig jaar zomer in de wijk Kerkelanden.