Uitgaanspubliek hindert de pers bij ongeval

Auteur Topic: Uitgaanspubliek hindert de pers bij ongeval  (gelezen 13058 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #10 Gepost op: 9 juli 2012, 19:43:11
Hoe liep dit verder af?

Hij is diverse keren naar ons groepje gekomen en weer weggestuurd door de politie. Toen ik even alleen stond werd ik bedreigd (dit heb ik helaas niet kunnen filmen maar heb wel dezelfde dag nog aangifte gedaan). Een ander werd door de man fysiek aangevallen omdat hij een foto maakte. Vermoedelijk had de man iets te maken met het huis wat in brand stond maar dat is absoluut geen excuus om dit gedrag te vertonen vind ik. Er wordt wel vaker wat geroepen als ik aan het filmen ben maar wat hij zei werd voor mij te persoonlijk vandaar de aangifte.
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #11 Gepost op: 10 juli 2012, 00:23:00
Mijn ervaring leert dat vooral bij branden waarbij de bewoners / betrokkenen nogal fel reageren, er iets is wat het daglicht niet kan verdragen. En dat ligt meestal in het huis of staat er meestal net daarbuiten. Bedenk zelf maar waar ik het over heb. ;)
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #12 Gepost op: 10 juli 2012, 12:47:37
Mijn ervaring leert dat vooral bij branden waarbij de bewoners / betrokkenen nogal fel reageren, er iets is wat het daglicht niet kan verdragen. En dat ligt meestal in het huis of staat er meestal net daarbuiten. Bedenk zelf maar waar ik het over heb. ;)

Dat was inderdaad ook hier het geval.. ;)
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


elvin

  • brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 238
Reactie #13 Gepost op: 10 juli 2012, 13:37:21
datzelfde had ik ook, wietplantage :-X daarna kwam meneer gezellig bij ons staan als je foto's online zet zoek ik je op en ik ga je vinden :-\
Vrijwillige brandweer


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #14 Gepost op: 10 juli 2012, 14:34:01
Tja, het wordt nou eenmaal steeds gekker tegenwoordig. Men snapt blijkbaar niet dat filmen/fotograferen op de openbare weg gewoon is toegestaan.

In feite zou elke fotograaf een zelfverdedigingscursus gaan volgen, want vroeg of laat zal er ook lichamelijk geweld worden toegepast, helaas.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #15 Gepost op: 13 juli 2012, 21:06:43
Tja, het wordt nou eenmaal steeds gekker tegenwoordig. Men snapt blijkbaar niet dat filmen/fotograferen op de openbare weg gewoon is toegestaan.

In feite zou elke fotograaf een zelfverdedigingscursus gaan volgen, want vroeg of laat zal er ook lichamelijk geweld worden toegepast, helaas.

De kracht van een (goede) persfotograaf is zijn moment kiezen om wél of niet aan het werk te gaan... Het wel of niet snappen van de burger heeft daar niet zoveel mee te maken. Je komt op een van de vervelendste momenten iemands leven ''in stappen'', gaat vervolgens je foto's en/of film maken, al dan niet onder het bijpraten met de collega fotografen...

Heel zwart/wit sta je ''te genieten'' van een k*t moment in iemands leven.....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #16 Gepost op: 13 juli 2012, 22:20:31
Tja, het wordt nou eenmaal steeds gekker tegenwoordig. Men snapt blijkbaar niet dat filmen/fotograferen op de openbare weg gewoon is toegestaan.

In feite zou elke fotograaf een zelfverdedigingscursus gaan volgen, want vroeg of laat zal er ook lichamelijk geweld worden toegepast, helaas.

Meneer de rechter, ik duwde de camera man van mijn terrein. Hij reageerde agressief en wilde mij slaan, daarom heb zijn camera in zijn achteringang geduwd en duidelijk laten weten wat ik aan zelfverdediging kan."

MAW, zelfverdediging heet het, alleen kunnen maar zeer weinig mensen dit ook zodanig toepassen.

Ik sluit mij bij Jerommeke aan.
De kracht van een (goede) persfotograaf is zijn moment kiezen om wél of niet aan het werk te gaan... Het wel of niet snappen van de burger heeft daar niet zoveel mee te maken. Je komt op een van de vervelendste momenten iemands leven ''in stappen'', gaat vervolgens je foto's en/of film maken, al dan niet onder het bijpraten met de collega fotografen...

Heel zwart/wit sta je ''te genieten'' van een k*t moment in iemands leven.....
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #17 Gepost op: 13 juli 2012, 23:15:21
De kracht van een (goede) persfotograaf is zijn moment kiezen om wél of niet aan het werk te gaan... Het wel of niet snappen van de burger heeft daar niet zoveel mee te maken. Je komt op een van de vervelendste momenten iemands leven ''in stappen'', gaat vervolgens je foto's en/of film maken, al dan niet onder het bijpraten met de collega fotografen...

Heel zwart/wit sta je ''te genieten'' van een k*t moment in iemands leven.....

Met andere woorden, we moeten allemaal maar buigen voor klootjesvolk. Een goede persfotograaf verdient er zijn boterham mee, en wellicht ook nog dat van een gezin. Dan kan je nog zo goed zijn, tegen losgeslagen wild kan niemand op behalve de politie. Maar die verzuimden.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,045
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 13 juli 2012, 23:18:56
Met andere woorden, we moeten allemaal maar buigen voor klootjesvolk. Een goede persfotograaf verdient er zijn boterham mee, en wellicht ook nog dat van een gezin. Dan kan je nog zo goed zijn, tegen losgeslagen wild kan niemand op behalve de politie. Maar die verzuimden.

Dat klootjes volk moet wel jouw opdrachtgever zijn/haar media kopen. Dat klootjes volk verdien jij wel je boterham aan. Dat klootjesvolk zit ook bij de politie, brandweer of wat dan ook. Dat klootjes volk is NEDERLAND.

Jouw reactie is datzelfde als waar veel mensen een ander van betichten.... IKUH ben belangrijk.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #19 Gepost op: 14 juli 2012, 00:47:20
De kracht van een (goede) persfotograaf is zijn moment kiezen om wél of niet aan het werk te gaan... Het wel of niet snappen van de burger heeft daar niet zoveel mee te maken. Je komt op een van de vervelendste momenten iemands leven ''in stappen'', gaat vervolgens je foto's en/of film maken, al dan niet onder het bijpraten met de collega fotografen...

Heel zwart/wit sta je ''te genieten'' van een k*t moment in iemands leven.....
Dat klopt en daar mag je als fotograaf best wel rekening mee houden. Maar in de bovenstaande gevallen ging het de agressors daar niet zo heel erg om.

En dat kuddegedrag van fotografen is inderdaad zo af en toe ergelijk. Ik ken ene ploegje watr zelfs de vriendinnen mee neemt voor de gezelligheid.


Meneer de rechter, ik duwde de camera man van mijn terrein. Hij reageerde agressief en wilde mij slaan, daarom heb zijn camera in zijn achteringang geduwd en duidelijk laten weten wat ik aan zelfverdediging kan."
We hadden het al niet meer over eigen terrein maar over de openbare ruimte.


Dat klootjes volk moet wel jouw opdrachtgever zijn/haar media kopen. Dat klootjes volk verdien jij wel je boterham aan. Dat klootjesvolk zit ook bij de politie, brandweer of wat dan ook. Dat klootjes volk is NEDERLAND.
Ten eerste behoren de fotografen dan ook tot het klootjesvolk, ten tweede verdienen de politie, brandweer en bergers er ook aan.
Ten derde gaat het hier om het principe van persvrijheid tegenover agressors. Reageren mensen vanuit een emotie dan kan ik er begrip voor opbrengen, maar zo'n voorbeeld als van Aram waar de agressie kwam van iemand die iets te verbergen had heb ik minder begrip voor.


Jouw reactie is datzelfde als waar veel mensen een ander van betichten.... IKUH ben belangrijk.
Vind ik een onnodig botte uitspraak.